user icon
user icon

Zehnder: "Raikkonen begrijpt alles en doet ook alles zelf"

  • Gepubliceerd op 12 aug 2019 16:32
  • comments 10
  • By: Bjorn Smit

Kimi Raikkonen maakt een zeer sterke indruk in 2019. Bij Alfa Romeo doet hij dat niet alleen qua resultaten op de baan, maar ook door de manier waarop hij in de bolide werkt.

Na twaalf races in 2019 staat Raikkonen achtste in het kampioenschap met 31 punten. De resultaten van teamgenoot Antonio Giovinazzi stat daarmee in schril contract, want de Italiaan scoorde slechts een punt. Het toont aan dat de leeftijd voorlopig nog geen vat op de 39-jarige Raikkonen en dat ziet ook teammanager Beat Zehnder.

Volgens Zehnder is Raikkonen de hybride techniek van de Formule 1-auto's inmiddels de baas, waardoor hij de juiste settings weet te vinden voordat de engineers dat doen. "Kimi doet het helemaal alleen. Hij begrijpt alles. Terwijl de engineers met elkaar overleggen of we een motorsetting moeten veranderen, doet Kimi dat uit zichzelf. Hij weet precies wat hij op welk moment moet doen."

Giovinazzi maakt dit seizoen dus nog geen onuitwisbare indruk, maar Zehnder neemt hem dat eigenlijk niet echt kwalijk. "Antonio begint eraan te komen. In het begin van het seizoen hebben we hem een beetje in de steek gelaten, want er waren een aantal technische problemen met zijn auto. Daardoor kon hij niet veel rijden", vertelde hij aan Auto, Motor und Sport.

Reacties (10)

Login om te reageren
  • 1 van de weinige die gewoon puur zichzelf is gebleven. Ja hij kijkt af en toe te diep in het glaasje. Maar dat levert juist gouden televisie op. Niet meer de snelste maar kwa afstellen en feedback wel gewoon nog geniaal. Lijkt me ook een ideale teambaas: Alleen wat zeggen als het moet. Vervanger voor Horner als die een keer besluit te stoppen?

    • + 0
    • 12 aug 2019 - 16:45
    • Vervanger van Binotto lijkt me leuk :D

      • + 1
      • 12 aug 2019 - 17:17
    • F1 Benelux... Hij ziet niet te wachten op een rol als adviseur of televisieman gaf hij al aan maar teambaas zou best wel eens kunnen. De man is zeker niet dom en als teambaas hoef je niet perse de microfoon na een wedstrijd te beantwoorden en heb je minder PR activiteiten van sponsors... Ik neig dan toch meer teambaas van Sauber/Alfa maar ik juich het toe.

      • + 1
      • 12 aug 2019 - 18:09
  • Raikkonen is gewoon een heerlijke no nonsense kerel met een ongeloofelijk groot race hart en een berg ervaring waar je U tegen zegt.

    Met Kimi ga je niet in discussie. Kimi heeft gelijk voordat de vraag gesteld wordt

    Eigenlijk is Kimi gewoon de Chuck Norris van de F1 😎

    • + 6
    • 12 aug 2019 - 17:05
    • Ik heb gehoord dat Kimi een sneeuwpop kan maken van regen.
      En dat ie braille kan spreken.
      En dat Kimi tot oneindig heeft geteld. Al twee keer...

      • + 6
      • 12 aug 2019 - 17:54
    • Hemex

      Posts: 991

      Ik denk dat Kimi gewoon een kettingkast in z'n Alfa heeft ingebouwd en net als Fred Flintstone meetrapt. Gewoon een hybride oermens die Kimi...

      • + 0
      • 12 aug 2019 - 19:22
  • Shut the fuck up, I know what I am doing!

    Hahahaha

    • + 1
    • 12 aug 2019 - 20:29
    • Clubbtraxx

      Posts: 98

      Leave me alone, I know what I am doing! Maar evengoed was het een geniaal moment.

      • + 0
      • 12 aug 2019 - 21:48
    • kortvdl

      Posts: 967

      "Steering wheel! Give me the steering wheel. Hey! Hey!! Steering wheel, somebody tell him to give it to me!"

      • + 1
      • 12 aug 2019 - 21:53
  • Rimmer

    Posts: 7.568

    Kimi is bij uitstek iemand die veel beter rendeert in een omgeving met meer rust en minder verplichtingen.
    Zonder al die “flauwekul” zoals hij het zelf noemt zie je gewoon veel meer Kimi in de auto.
    Bij Lotus reed hij al geniaal. Nu bij Alfa laat hij wederom zijn echte kwaliteit zien. Bij Ferrari reed hij soms met de rem erop leek het wel.
    Nu is alles weer relax. Beetje eten, beetje drinken, beetje sturen en niet teveel geloel. Zo vindt meneer het allemaal prima en dan rijdt hij gelijk weer als een champ haha .

    • + 2
    • 12 aug 2019 - 22:59

GB Grand Prix van Groot-Brittannië

Lokale tijd 

GB Grand Prix van Groot-Brittannië

Lokale tijd 

Related news

Test calendar

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Wie maakt het meeste kans op het wereldkampioenschap?

World Championship standings 2020

Show full world champion standings

Coureursprofiel

  • Land Finland
  • Date of b. 17 okt 1979 (40)
  • Place of b. Espoo, Finland
  • Gewicht 62 kg
  • Lengte 1,75 m
Show full profile

Team profiel

Show full profile

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul
Oostenrijk
10 - 12 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Hongarije
31 - 2 aug
Groot Brittannië
7 - 9 aug
Groot Brittannië
14 - 16 aug
Spanje
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
11 - 13 sep
Italië
25 - 27 sep
Rusland
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
11 - 13 sep
Italië Mugello
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
Bekijk volledige kalender
show sidebar