user icon


Zehnder: "Raikkonen begrijpt alles en doet ook alles zelf"

  • Gepubliceerd op 12 aug 2019 16:32
  • comments 10
  • Door: Bjorn Smit

Kimi Raikkonen maakt een zeer sterke indruk in 2019. Bij Alfa Romeo doet hij dat niet alleen qua resultaten op de baan, maar ook door de manier waarop hij in de bolide werkt.

Na twaalf races in 2019 staat Raikkonen achtste in het kampioenschap met 31 punten. De resultaten van teamgenoot Antonio Giovinazzi stat daarmee in schril contract, want de Italiaan scoorde slechts een punt. Het toont aan dat de leeftijd voorlopig nog geen vat op de 39-jarige Raikkonen en dat ziet ook teammanager Beat Zehnder.

Volgens Zehnder is Raikkonen de hybride techniek van de Formule 1-auto's inmiddels de baas, waardoor hij de juiste settings weet te vinden voordat de engineers dat doen. "Kimi doet het helemaal alleen. Hij begrijpt alles. Terwijl de engineers met elkaar overleggen of we een motorsetting moeten veranderen, doet Kimi dat uit zichzelf. Hij weet precies wat hij op welk moment moet doen."

Giovinazzi maakt dit seizoen dus nog geen onuitwisbare indruk, maar Zehnder neemt hem dat eigenlijk niet echt kwalijk. "Antonio begint eraan te komen. In het begin van het seizoen hebben we hem een beetje in de steek gelaten, want er waren een aantal technische problemen met zijn auto. Daardoor kon hij niet veel rijden", vertelde hij aan Auto, Motor und Sport.


Reacties (10)

Login om te reageren
  • 1 van de weinige die gewoon puur zichzelf is gebleven. Ja hij kijkt af en toe te diep in het glaasje. Maar dat levert juist gouden televisie op. Niet meer de snelste maar kwa afstellen en feedback wel gewoon nog geniaal. Lijkt me ook een ideale teambaas: Alleen wat zeggen als het moet. Vervanger voor Horner als die een keer besluit te stoppen?

    • + 0
    • 12 aug 2019 - 16:45
    • Vervanger van Binotto lijkt me leuk :D

      • + 1
      • 12 aug 2019 - 17:17
    • F1 Benelux... Hij ziet niet te wachten op een rol als adviseur of televisieman gaf hij al aan maar teambaas zou best wel eens kunnen. De man is zeker niet dom en als teambaas hoef je niet perse de microfoon na een wedstrijd te beantwoorden en heb je minder PR activiteiten van sponsors... Ik neig dan toch meer teambaas van Sauber/Alfa maar ik juich het toe.

      • + 1
      • 12 aug 2019 - 18:09
  • Raikkonen is gewoon een heerlijke no nonsense kerel met een ongeloofelijk groot race hart en een berg ervaring waar je U tegen zegt.

    Met Kimi ga je niet in discussie. Kimi heeft gelijk voordat de vraag gesteld wordt

    Eigenlijk is Kimi gewoon de Chuck Norris van de F1 馃槑

    • + 6
    • 12 aug 2019 - 17:05
    • Ik heb gehoord dat Kimi een sneeuwpop kan maken van regen.
      En dat ie braille kan spreken.
      En dat Kimi tot oneindig heeft geteld. Al twee keer...

      • + 6
      • 12 aug 2019 - 17:54
    • Hemex

      Posts: 987

      Ik denk dat Kimi gewoon een kettingkast in z'n Alfa heeft ingebouwd en net als Fred Flintstone meetrapt. Gewoon een hybride oermens die Kimi...

      • + 0
      • 12 aug 2019 - 19:22
  • Shut the fuck up, I know what I am doing!

    Hahahaha

    • + 1
    • 12 aug 2019 - 20:29
    • Clubbtraxx

      Posts: 53

      Leave me alone, I know what I am doing! Maar evengoed was het een geniaal moment.

      • + 0
      • 12 aug 2019 - 21:48
    • kortvdl

      Posts: 818

      "Steering wheel! Give me the steering wheel. Hey! Hey!! Steering wheel, somebody tell him to give it to me!"

      • + 1
      • 12 aug 2019 - 21:53
  • Rimmer

    Posts: 6.280

    Kimi is bij uitstek iemand die veel beter rendeert in een omgeving met meer rust en minder verplichtingen.
    Zonder al die “flauwekul” zoals hij het zelf noemt zie je gewoon veel meer Kimi in de auto.
    Bij Lotus reed hij al geniaal. Nu bij Alfa laat hij wederom zijn echte kwaliteit zien. Bij Ferrari reed hij soms met de rem erop leek het wel.
    Nu is alles weer relax. Beetje eten, beetje drinken, beetje sturen en niet teveel geloel. Zo vindt meneer het allemaal prima en dan rijdt hij gelijk weer als een champ haha .

    • + 2
    • 12 aug 2019 - 22:59

Gerelateerd nieuws



HU Grand Prix van Hongarije

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

HU Grand Prix van Hongarije

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's


Test kalender

Circuit de Catalunya - Test

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Maakt de FIA de Formule 1 kapot door voor alles regels en straffen te bedenken?


WK standen 2019

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team Sauber
  • Punten 823
  • Podiums 26
  • Grand Prix 93
  • Land Finland
  • Geb. datum 17 okt 1979 (39)
  • Geb. plaats Espoo, Finland
  • Gewicht 62 kg
  • Lengte 1,75 m
Bekijk volledig profiel


Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2019

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
15 - 17 maa
Australië
29 - 31 maa
Bahrein
-
Bahrein
12 - 14 apr
China
26 - 28 apr
Azerbeidzjan
10 - 12 mei
Spanje
-
Spanje
23 - 26 mei
Monaco
7 - 9 jun
Canada
21 - 23 jun
Frankrijk
28 - 30 jun
Oostenrijk
12 - 14 jul
Groot Brittannië
26 - 28 jul
Duitsland
2 - 4 aug
Hongarije
30 - 1 sep
België
6 - 8 sep
Italië
20 - 22 sep
Singapore
27 - 29 sep
Rusland
11 - 13 okt
Japan
25 - 27 okt
Mexico (land)
1 - 3 nov
Verenigde Staten van Amerika
15 - 17 nov
Brazilië
29 - 1 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2019

Datum
Grand Prix & Circuit
15 - 17 maa
Australië Albert Park
29 - 31 maa
12 - 14 apr
26 - 28 apr
Azerbeidzjan Baku City Circuit
10 - 12 mei
23 - 26 mei
Monaco Monte Carlo
7 - 9 jun
21 - 23 jun
Frankrijk Paul Ricard
28 - 30 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
12 - 14 jul
Groot Brittannië Silverstone
26 - 28 jul
Duitsland Hockenheimring
2 - 4 aug
Hongarije Hungaroring
30 - 1 sep
6 - 8 sep
Italië Monza
20 - 22 sep
27 - 29 sep
Rusland Sochi Autodrom
11 - 13 okt
25 - 27 okt
1 - 3 nov
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
15 - 17 nov
Brazilië Interlagos
29 - 1 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar