Vettel: "Goede eerste stap, maar iedereen staat nog gelijk"

Sebastian Vettel begint het seizoen op de startplaats waar hij in 2010 ook het vaakst te vinden was, de pole position. De Duitser was maar liefst acht tienden sneller dan Lewis Hamilton, maar ondanks dit grote gat naar de concurrentie beseft Vettel dat er nog niks gewonnen is.

"We zullen zien hoe het verder gaat dit weekend, maar we hebben de eerste stap succesvol gezet. Het is goed om het seizoen zo te beginnen", vertelde de regerend kampioen. "We hebben hard gewerkt om de RB7 te krijgen waar hij nu staat en dat is vooral te danken aan de mensen in de fabriek. Het was leuk om de auto vandaag te besturen. Ik was behoorlijk snel en ik ben tevreden over het resultaat. Echter, iedereen staat nog gelijk want morgen worden de punten pas verdeeld."

Vettel wil nog niet op de zaken vooruit lopen, maar hij denkt dat Red Bull Racing sterker is dan dat het een jaar geleden was in Melbourne. Toen viel de Duitser vanaf de leidende positie uit. "Het is altijd belangrijk om de finishvlag te zien en dat gebeurde vorig jaar niet. Ik ben er zeker van dat we onze betrouwbaarheidsproblemen afgelopen winter hebben opgelost. We hebben ons erg goed voorbereid. Het gaat hoe dan ook een spannende race worden, zeker met de nieuwe banden."

Reacties (6)

Login om te reageren
  • LucaF1

    Posts: 540

    Vind ik ook.

    • + 0
    • 26 maa 2011 - 12:58
  • Vorig seizoen is wel al gebleken dat Redbull in de race meestal niet zo kon domineren zoals in de kwalificatie. hoop dat dat morgen weer het geval wordt anders voorspeld dat weinig spanning als het om de overwinning gaat.

    Edit:
    Ik denk dat degene die het minst last heeft van de bandenslijtage aan het langste eind gaat trekken. Er is voor de Ferrarifans ook nog hoop dat ze daarom die onderstuur hadden misschien, dat betekent wel minder slijtage, maarja het verschil is 1.4sec met Redbull. Erg veel hoor! Maar we zullen het morgen allemaal zien hoe het gaat lopen. Heb er in iedergeval veel zin in!

    • + 0
    • 26 maa 2011 - 13:06
    • Michael

      Posts: 1.434

      De eerste stap is gezet maar hoe de tweede stap? Hamilton pakt hem al in de eerste ronde.

      • + 0
      • 26 maa 2011 - 19:43
  • #redbullracing heeft alleen kers systeem voor de start. heb je een kleinere batterij nodig en toch de boost naar de 1e bocht.

    Twittert allard kalf.. wat denken jullie? ik denk dat het opties is.. dat ze ook wel een volledig kers systeem erin kunnen installeren maar voor deze baan dit beter is

    • + 0
    • 26 maa 2011 - 13:16
    • JeePee

      Posts: 395

      Zou stom zijn. Als je namelijk al een accu aan boort hebt kan je hem net zo goed opladen en telkens gebruiken. Als hij zo klein is misschien maar voor 3 seconde per ronde ofzo, maar alleen voor de start zou pure gewichtsverspilling zijn.

      • + 0
      • 26 maa 2011 - 13:44
    • Dat is inmiddels op meerdere site\'s te lezen inderdaad. Ze zouden een kers systeem hebben met een kleine accu puur en alleen voor de start zodat ze niet links en rechts door de kers-auto\'s voorbij gereden worden. Hierdoor zouden ze gewicht sparen dat anders verdeeld kan worden.
      Ik weet ook niet goed wat ik ervan moet denken, gerucht of waarheid?

      • + 0
      • 26 maa 2011 - 14:16

AT Grand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    13:30 - 14:30

    Vrije training 3

    12:30 - 13:30

    Race / Startgrid

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    17:00 - 18:00

    Kwalificatie

    16:00 - 17:00

    Snelste ronde

    15:00 - 15:00

ATGrand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    13:30 - 14:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    12:30 - 13:30

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    17:00 - 18:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    16:00 - 17:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 15:00

Test kalender

Bekijk het volledige testschema

WK standen 2026

Bekijk volledige WK-stand

Gerelateerd nieuws

Geef je mening

Wat is jouw eerste oordeel over de nieuwe F1-regels?

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Bahrein
-
Bahrein
6 - 8 maa
Australië
13 - 15 maa
China
27 - 29 maa
Japan
10 - 12 apr
Bahrein
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika
22 - 24 mei
Canada
5 - 7 jun
Monaco
12 - 14 jun
Spanje
26 - 28 jun
Oostenrijk
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix & Circuit
6 - 8 maa
Australië Albert Park
13 - 15 maa
27 - 29 maa
10 - 12 apr
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika Miami International Autodrome
22 - 24 mei
5 - 7 jun
Monaco Monte Carlo
12 - 14 jun
26 - 28 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
Bekijk volledige kalender

Coureursprofiel

  • Team Ferrari
  • Punten 3.648
  • Podiums 136
  • Grand Prix 239
  • Land Groot Brittannië
  • Geb. datum 7 jan 1985 (41)
  • Geb. plaats Tewin, Groot Brittannië
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,74 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel
show sidebar