Senna na eerste test met R31: "Het was een geweldige dag"
- Gepubliceerd op 13 feb 2011 17:35
-
23
- Door: Robin Smeets
"Het was een geweldige dag", vertelde Senna. "Het was mijn eerste keer dat ik de R31 mocht besturen en ik ben tevreden over hoe de dingen verlopen zijn. Het was vooral een leerdag voor me, want ik had nog nooit gereden met KERS en de beweegbare achtervleugel. Dat was in het begin zeker niet gemakkelijk, want ze moet opeens veel meer doen en bij alles wat je doet verandert de balans van de auto."
"Ik begon de dag behoorlijk relaxed en heb gedurende de dag steeds meer zelfvertrouwen opgebouwd. Rond de lunch voelde ik me prettig in de auto en ik wilde op het einde van de dag nog wat snelle rondjes rijden. Helaas gooiden de vele rode vlaggen en de regen op het einde roet in het eten."
Trending nieuws
-
'Red Bull geeft Tsolov F1-zitje voor 2027 bij Racing Bulls'
Red Bull-talent Nikola Tsolov wordt nadrukkelijk in verband gebracht met een debuut in de Formule 1. De Bulgaarse cou...
23 jun 2026 16:46 -
Bortoleto maant Audi tot actie: "Met een sterke motor kunnen we winnen"
Gabriel Bortoleto heeft openhartig gesproken over de huidige uitdagingen van Audi in de Formule 1. De Braziliaanse co...
23 jun 2026 18:46 -
Vowles wil Sainz én Albon behouden voor ploeterend Williams
Ondanks de tegenvallende start van het seizoen twijfelt Williams niet aan de toekomst van Carlos Sainz en Alex Albon....
23 jun 2026 18:06 -
Hadjar open over Verstappen: "Hij dwingt je tot het uiterste in elke ronde"
Isack Hadjar legt uit hoe zijn band met Max Verstappen zich verhoudt De Fransman is in een goede vorm en lijkt redeli...
23 jun 2026 17:22 -
'Ook Alpine meldt zich voor Pérez: Mexicaan zo goed als zeker weg bij Cadillac'
Alpine heeft Sergio Pérez nadrukkelijk in beeld voor het Formule 1-seizoen van 2027. De Mexicaan geldt als een...
23 jun 2026 16:09
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Team profiel
- Team naam Renault
- Basis Enstone, Frankrijk
- Fernando Alonso 1
- Daniel Ricciardo 3
- Fernando Alonso 5
- Fernando Alonso 5
- Fernando Alonso 7
- Romain Grosjean 8
- Fernando Alonso 8
- Fernando Alonso 8
- Pastor Maldonado 13
- Jenson Button 15
- Kevin Magnussen 20
- Nico Hülkenberg 27
- Jolyon Palmer 30
- Esteban Ocon 31
- Carlos Sainz jr 55
236.937 reacties op Renault
26 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Renault

Reacties (23)
Login om te reagerenPosts: 24
\'k Krijg wel een nostalgisch gevoel bij die foto\'s van Senna in de Lotus- Renault. Hoop echt dat hij zijn kans krijgt!!
Posts: 7.033
Haha Senna wist niet wat hem overkwam, voor het eerst in een normale F1 auto. Wat zou hij gezegt hebben na afloop tegen zijn team? Dit is een WK auto? :P
Posts: 1.503
Hij heeft toch ook al een paar keer eerder aan de Young Driver tests meegedaan? Dus hij heeft volgens mij eerder in een \'normale\' F1 auto gezeten.
Posts: 10.089
AtteH snapt de grap niet
Posts: 3.077
De vraag allleen is, is hoe denkt Renault over hoe Senna het vandaag deed. Ze waren gister erg lovend over Heidfeld. Alsof het er niet meer toe deed hoe Senna het zou gaan doen vandaag. Ik hoop dat Senna zijn kans krijgt. En ik beloof Renault dat ik voor Senna zal juichen wanneer hij mooie dingen doet. Al zal dat voor Renault niet uitmaken.
Posts: 2.989
denk redelijk tevreden , ook al deed ie misschien het zelfde programma als Heidfeld , ze zullen niet ontevreden zijn denk ik,
minder weer dan gisteren, en technische poblemen in de ochtend
Posts: 172
Ik weet zeker dat Heidfeld de Renault beter kan ontwikkelen als Senna. Heidfeld in de auto dus tijdens de eerste Grand Prix van 2011.
Posts: 69
Heel erg mooi om Senna in de Renault te zien :)
Mooie auto met een mooie coureur erin wat willen we nog meer :D
Alleen jammer dat dit de laatste keer is denk ik :( Volgende week zal het wel Heidfeld en Petrov worden vrees ik...
Posts: 69
Alan Permane zegt het volgende over de test:
\"Bruno nam een verstandige manier om de dag aan te vangen, rustig zijn snelheid opbouwend en goede feedback aan het team geven, en het tonen van goede snelheid op nieuwe banden aan het einde van de ochtend.\"
\"Het geplande programma was vergelijkbaar met Nick\'s gisteren, wat set-up werk, met nieuwe banden rijden en lange stints in de middag. Helaas werd de middag verstoord met rode vlaggen, zodat we de lange stings niet konden voltooien.\"
\"We zijn ook verdergaan met onze aerodynamica tests, dat was een van de belangrijkste prioriteiten van deze week, samen met de banden evaluaties.\"
Klinkt wat mij betreft erg positief :)
Posts: 18.535
Het is hun officiele reserverijder. Denk je nou echt dat ze gaan zeggen \'We zijn niet tevreden over Bruno, hij doet niets goeds, hij heeft niets van feedback gegeven en hij kon niet met de wagen overweg\'.
Posts: 646
ZONDE!! Dat Kubica gekwetst is,
En tweemaal zonde,
dat die Duitser-van-het-vierde-knoopsgat...
nog jong talent gaat tegenhouden... Omdat het lot zo besliste.
Posts: 562
ZONDE!! Dat jij niet helder na kan denken. Kubica en Heidfeld zijn minimaal even goed. Wil je dat niet zien dan moet je dat zelf weten. Geef mij eens 1 goede reden waarom je aan Heidfeld twijfeld t.o.v. Kubica?
En welk talent is Senna? Ik ben het met je eens dat ie in die baggerbak van vorig jaar niks kon laten zien, maar hij is zeker niet beter dan Heidfeld.
Posts: 18.535
Jij zou twee onervaren rijders in je team zetten? één die bewezen heeft dat ie alleen maar sporadisch Kubica kon bedreigen en één die alles nog moet bewijzen terwijl je een rijder die bewezen heeft net zo snel als Kubica te zijn, in je auto kan zetten?
Posts: 69
In de GP2 heeft die zelfde Senna trouwens een heleboel mooie dingen laten zien :) Net als in de Formule 3 waar hij echt een aantal zéér dominante optredens had.
Posts: 917
Dan heb jij andere races gezien dan ik! Ik vond zijn races middelmatig en niet het niveau van illustere namen als Pantano overklassen. Di Grassi, die ook door weinigen hoog aangeschreven wordt, hield in 3 evenementen minder slechts 1 punt minder in 2008!
Goede resultaten in opstapklasses zijn niet altijd garanties voor succes (zie Liuzzi), maar Bruno heeft mij nooit echt kunnen bekoren.
Posts: 18.535
En Di Grassi was vorig seizoen ook duidelijk te langzaam voor Glock.
Posts: 138
Senna heeft tijdens zijn laatste GP2 jaar ook genoeg pech gekend. Ik neem aan dat iedereen het konijntje in Turkije nog wel kan herinneren.
Posts: 204
zwerfhond bedoel je
Posts: 10.089
goed voorbeeld is Kobayashi, niets in de GP2, alles in de F1 :D
Posts: 18.535
Kobayashi heeft toch nog helemaal niets bewezen? Net wat sneller dan De la Rosa die al een paar jaar over datum is en net wat sneller als Heidfeld die 0,0 met die auto had getest?
Dat en natuurlijk wat kamikaze-acties die net goed gelopen zijn.
Posts: 34
En hier kan je het verschil zien tussen Heidfeld en Senna. Senna heeft heel erg genoten van de dag en veel geleerd over de auto, Heidfeld is direct snel en kan duidelijke feedback geven.
Heidfeld is gewoon een goede coureur, die op dit moment een betere keuze is dan Senna. Renault gaat over op Heidfeld, dat is wel duidelijk.
Posts: 10.089
dus senna mag tegenwoordig nieteens meer in de media zeggen dat die het een leuke dag vond.....
het is toch niet de bedoeling dat Senna al zen feedback even verteld in de media ??
Posts: 34
Ik hoef ook niet alle feedback in de media te horen. het gaat erom dat ik bij Heidfeld het gevoel had andere geluiden te horen, maar die kan ik zo snel niet terug vinden.
Wilde gewoon wat meer horen dan: Lekker genoten.