user icon


Hartley baalt van veertiende plek in Mexicaanse Grand Prix

  • Gepubliceerd op 31 okt 2018 15:40
  • comments 12
  • Door: Niels Langenberg

Brendon Hartley zegt dat het begin van de Grand Prix van Mexico van afgelopen weekend een beetje chaotisch was. De Nieuw-Zeelander maakte in de eerste ronde contact met Esteban Ocon, waardoor hij een straf opliep van vijf seconden. Daardoor eindigde hij niet als twaalfde maar als veertiende. 

"Ik had een goede start, maar toen ik bocht 4 inging, was het een beetje chaotisch. Ik remde, maar had een 'lock-up' en daardoor kwam er een flatspot op mijn supersofts. Helaas moesten we in de eerste ronde naar binnen en eigenlijk zat ik dus op een één stop-strategie. Ik denk dat ik een solide race kende, waarin ik de banden goed beheerde. Ik had een fel duel met Ocon, dus het is jammer dat ik een straf van vijf seconden heb gekregen, omdat we wat contact hadden."

Volgens de Nieuw-Zeelander had hij (veel) punten kunnen pakken. "Zonder de schade en de straf had ik als tiende of misschien zelfs wel hoger kunnen eindigen. De snelheid was dit weekend bemoedigend, maar de uiteindelijke uitkomst was teleurstellend." Hartley vecht nog voor zijn stoeltje bij het team voor volgend jaar en had dus wel een goed resultaat kunnen gebruiken.


Reacties (12)

Login om te reageren
  • Jes2002

    Posts: 115

    Exit Hartley, Gewoon niet goed genoeg.

    • + 0
    • 31 okt 2018 - 15:46
    • He Hartley has speed of hij is niet voor uit te Brandon... zoiets?

      • + 3
      • 31 okt 2018 - 16:01
    • Wahaaa @Jas😂😂🤔

      • + 0
      • 31 okt 2018 - 16:06
    • Die andere geeft gewoon meer Gasly. Misschien de volgende keer maar een keer Tosten wie er de updates krijgt.

      • + 2
      • 31 okt 2018 - 16:19
  • jd2000

    Posts: 2.696

    Volgens Hartley had hij bijna iedere race punten kunnen pakken. Heb altijd veel sympathie voor hem gehad. Nu begint hij wel iets treurigs te krijgen, wordt tijd dat hij uit z'n lijden verlost wordt.

    • + 0
    • 31 okt 2018 - 16:18
    • Ik heb het vaak voor Brendon opgenomen, en hij heeft ook weldegelijk wat megacrashes zonder zijn schuld gehad ( Silverstone, Vancouver). Maar ik denk dat het tijd is voor vers bloed in de TR voor 2019, Albon? Wel denk ik dat hij zeer geschikt is als simulator en testcoureur voor RBR/TR/Honda vanwege zijn ervaring en grote technische kennis.

      • + 0
      • 31 okt 2018 - 16:40
  • Hey Brendon, too bad, man. That's not how you do it, baby. Not like I taught you. That's not how you do it. Not like that. That's not how you are supposed to driiive.

    • + 2
    • 31 okt 2018 - 16:19
    • Hahahaha.....Wat was dat vre-se-lijk zeg. Echt gênant. Wat zou Lewis daar nou van gedacht hebben?

      • + 0
      • 31 okt 2018 - 18:04
    • Inderdaad, gênant is wel het juiste woord. Hamilton die net een rotrace heeft gehad, zelfs een keer naast de baan is gegaan en dan een Will Smith die zijn ingestudeerd tekstje moet vertellen.

      • + 0
      • 31 okt 2018 - 19:27
  • SpeeDirk

    Posts: 216

    Allerlei excuses maar het ligt nooit aan hem... einde F1

    • + 0
    • 31 okt 2018 - 16:38
  • U bent de zwakste schakel... tot ziens!

    • + 0
    • 31 okt 2018 - 18:03
  • meister

    Posts: 1.788

    Is een beetje de Stoffel van de RedBull familie.

    Is een aardige jongen, beschaafd, goede kop.
    Maar met die helm op moet moet je een lelijke klootzak zijn die ook eens nee durft te zeggen tegen zijn race-engineer.

    • + 0
    • 31 okt 2018 - 22:07

Gerelateerd nieuws



IT Grand Prix van Italië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

IT Grand Prix van Italië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's


Test kalender

Circuit de Catalunya - Test

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Maakt de FIA de Formule 1 kapot door voor alles regels en straffen te bedenken?


WK standen 2019

Bekijk volledige WK-stand


Formule 1 kalender - 2019

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
15 - 17 maa
Australië
29 - 31 maa
Bahrein
-
Bahrein
12 - 14 apr
China
26 - 28 apr
Azerbeidzjan
10 - 12 mei
Spanje
-
Spanje
23 - 26 mei
Monaco
7 - 9 jun
Canada
21 - 23 jun
Frankrijk
28 - 30 jun
Oostenrijk
12 - 14 jul
Groot Brittannië
26 - 28 jul
Duitsland
2 - 4 aug
Hongarije
30 - 1 sep
België
6 - 8 sep
Italië
20 - 22 sep
Singapore
27 - 29 sep
Rusland
11 - 13 okt
Japan
25 - 27 okt
Mexico (land)
1 - 3 nov
Verenigde Staten van Amerika
15 - 17 nov
Brazilië
29 - 1 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2019

Datum
Grand Prix & Circuit
15 - 17 maa
Australië Albert Park
29 - 31 maa
12 - 14 apr
26 - 28 apr
Azerbeidzjan Baku City Circuit
10 - 12 mei
23 - 26 mei
Monaco Monte Carlo
7 - 9 jun
21 - 23 jun
Frankrijk Paul Ricard
28 - 30 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
12 - 14 jul
Groot Brittannië Silverstone
26 - 28 jul
Duitsland Hockenheimring
2 - 4 aug
Hongarije Hungaroring
30 - 1 sep
6 - 8 sep
Italië Monza
20 - 22 sep
27 - 29 sep
Rusland Sochi Autodrom
11 - 13 okt
25 - 27 okt
1 - 3 nov
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
15 - 17 nov
Brazilië Interlagos
29 - 1 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar