user icon
user icon

Hartley baalt van veertiende plek in Mexicaanse Grand Prix

  • Gepubliceerd op 31 okt 2018 15:40
  • comments 12
  • Door: Niels Langenberg

Brendon Hartley zegt dat het begin van de Grand Prix van Mexico van afgelopen weekend een beetje chaotisch was. De Nieuw-Zeelander maakte in de eerste ronde contact met Esteban Ocon, waardoor hij een straf opliep van vijf seconden. Daardoor eindigde hij niet als twaalfde maar als veertiende. 

"Ik had een goede start, maar toen ik bocht 4 inging, was het een beetje chaotisch. Ik remde, maar had een 'lock-up' en daardoor kwam er een flatspot op mijn supersofts. Helaas moesten we in de eerste ronde naar binnen en eigenlijk zat ik dus op een één stop-strategie. Ik denk dat ik een solide race kende, waarin ik de banden goed beheerde. Ik had een fel duel met Ocon, dus het is jammer dat ik een straf van vijf seconden heb gekregen, omdat we wat contact hadden."

Volgens de Nieuw-Zeelander had hij (veel) punten kunnen pakken. "Zonder de schade en de straf had ik als tiende of misschien zelfs wel hoger kunnen eindigen. De snelheid was dit weekend bemoedigend, maar de uiteindelijke uitkomst was teleurstellend." Hartley vecht nog voor zijn stoeltje bij het team voor volgend jaar en had dus wel een goed resultaat kunnen gebruiken.

Reacties (12)

Login om te reageren
  • Jes2002

    Posts: 115

    Exit Hartley, Gewoon niet goed genoeg.

    • + 0
    • 31 okt 2018 - 15:46
    • He Hartley has speed of hij is niet voor uit te Brandon... zoiets?

      • + 3
      • 31 okt 2018 - 16:01
    • Wahaaa @Jas😂😂🤔

      • + 0
      • 31 okt 2018 - 16:06
    • Die andere geeft gewoon meer Gasly. Misschien de volgende keer maar een keer Tosten wie er de updates krijgt.

      • + 2
      • 31 okt 2018 - 16:19
  • jd2000

    Posts: 4.408

    Volgens Hartley had hij bijna iedere race punten kunnen pakken. Heb altijd veel sympathie voor hem gehad. Nu begint hij wel iets treurigs te krijgen, wordt tijd dat hij uit z'n lijden verlost wordt.

    • + 0
    • 31 okt 2018 - 16:18
    • Ik heb het vaak voor Brendon opgenomen, en hij heeft ook weldegelijk wat megacrashes zonder zijn schuld gehad ( Silverstone, Vancouver). Maar ik denk dat het tijd is voor vers bloed in de TR voor 2019, Albon? Wel denk ik dat hij zeer geschikt is als simulator en testcoureur voor RBR/TR/Honda vanwege zijn ervaring en grote technische kennis.

      • + 0
      • 31 okt 2018 - 16:40
  • Hey Brendon, too bad, man. That's not how you do it, baby. Not like I taught you. That's not how you do it. Not like that. That's not how you are supposed to driiive.

    • + 2
    • 31 okt 2018 - 16:19
    • Hahahaha.....Wat was dat vre-se-lijk zeg. Echt gênant. Wat zou Lewis daar nou van gedacht hebben?

      • + 0
      • 31 okt 2018 - 18:04
    • Inderdaad, gênant is wel het juiste woord. Hamilton die net een rotrace heeft gehad, zelfs een keer naast de baan is gegaan en dan een Will Smith die zijn ingestudeerd tekstje moet vertellen.

      • + 0
      • 31 okt 2018 - 19:27
  • SpeeDirk

    Posts: 220

    Allerlei excuses maar het ligt nooit aan hem... einde F1

    • + 0
    • 31 okt 2018 - 16:38
  • U bent de zwakste schakel... tot ziens!

    • + 0
    • 31 okt 2018 - 18:03
  • meister

    Posts: 2.506

    Is een beetje de Stoffel van de RedBull familie.

    Is een aardige jongen, beschaafd, goede kop.
    Maar met die helm op moet moet je een lelijke klootzak zijn die ook eens nee durft te zeggen tegen zijn race-engineer.

    • + 0
    • 31 okt 2018 - 22:07

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Welke F1-coureur stelde het meest teleur in 2020?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team Renault
  • Punten 198
  • Podiums 1
  • Grand Prix 67
  • Land FR
  • Geb. datum 17 sep 1996 (24)
  • Geb. plaats Évreux, FR
  • Gewicht 66 kg
  • Lengte 1,86 m
Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul 2020
Oostenrijk
10 - 12 jul 2020
Oostenrijk
17 - 19 jul 2020
Hongarije
31 - 2 aug 2020
Groot Brittannië
7 - 9 aug 2020
Groot Brittannië
14 - 16 aug 2020
Spanje
28 - 30 aug 2020
België
4 - 6 sep 2020
Italië
11 - 13 sep 2020
Italië
25 - 27 sep 2020
Rusland
9 - 11 okt 2020
Duitsland
23 - 25 okt 2020
Portugal
31 - 1 nov 2020
Italië
13 - 15 nov 2020
Turkije
27 - 29 nov 2020
Bahrein
11 - 13 dec 2020
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul 2020
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul 2020
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul 2020
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug 2020
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug 2020
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug 2020
28 - 30 aug 2020
4 - 6 sep 2020
Italië Monza
11 - 13 sep 2020
Italië Mugello
25 - 27 sep 2020
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt 2020
Duitsland Nurburgring
23 - 25 okt 2020
31 - 1 nov 2020
13 - 15 nov 2020
Turkije Istanbul Park
27 - 29 nov 2020
11 - 13 dec 2020
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar