user icon

Hartley baalt van veertiende plek in Mexicaanse Grand Prix

  • Gepubliceerd op 31 okt 2018 15:40
  • comments 12
  • Door: Niels Langenberg

Brendon Hartley zegt dat het begin van de Grand Prix van Mexico van afgelopen weekend een beetje chaotisch was. De Nieuw-Zeelander maakte in de eerste ronde contact met Esteban Ocon, waardoor hij een straf opliep van vijf seconden. Daardoor eindigde hij niet als twaalfde maar als veertiende. 

"Ik had een goede start, maar toen ik bocht 4 inging, was het een beetje chaotisch. Ik remde, maar had een 'lock-up' en daardoor kwam er een flatspot op mijn supersofts. Helaas moesten we in de eerste ronde naar binnen en eigenlijk zat ik dus op een één stop-strategie. Ik denk dat ik een solide race kende, waarin ik de banden goed beheerde. Ik had een fel duel met Ocon, dus het is jammer dat ik een straf van vijf seconden heb gekregen, omdat we wat contact hadden."

Volgens de Nieuw-Zeelander had hij (veel) punten kunnen pakken. "Zonder de schade en de straf had ik als tiende of misschien zelfs wel hoger kunnen eindigen. De snelheid was dit weekend bemoedigend, maar de uiteindelijke uitkomst was teleurstellend." Hartley vecht nog voor zijn stoeltje bij het team voor volgend jaar en had dus wel een goed resultaat kunnen gebruiken.

Reacties (12)

Login om te reageren
  • Jes2002

    Posts: 115

    Exit Hartley, Gewoon niet goed genoeg.

    • + 0
    • 31 okt 2018 - 15:46
    • He Hartley has speed of hij is niet voor uit te Brandon... zoiets?

      • + 3
      • 31 okt 2018 - 16:01
    • Wahaaa @Jas???

      • + 0
      • 31 okt 2018 - 16:06
    • Die andere geeft gewoon meer Gasly. Misschien de volgende keer maar een keer Tosten wie er de updates krijgt.

      • + 2
      • 31 okt 2018 - 16:19
  • jd2000

    Posts: 5.073

    Volgens Hartley had hij bijna iedere race punten kunnen pakken. Heb altijd veel sympathie voor hem gehad. Nu begint hij wel iets treurigs te krijgen, wordt tijd dat hij uit z'n lijden verlost wordt.

    • + 0
    • 31 okt 2018 - 16:18
    • Ik heb het vaak voor Brendon opgenomen, en hij heeft ook weldegelijk wat megacrashes zonder zijn schuld gehad ( Silverstone, Vancouver). Maar ik denk dat het tijd is voor vers bloed in de TR voor 2019, Albon? Wel denk ik dat hij zeer geschikt is als simulator en testcoureur voor RBR/TR/Honda vanwege zijn ervaring en grote technische kennis.

      • + 0
      • 31 okt 2018 - 16:40
  • Hey Brendon, too bad, man. That's not how you do it, baby. Not like I taught you. That's not how you do it. Not like that. That's not how you are supposed to driiive.

    • + 2
    • 31 okt 2018 - 16:19
    • Hahahaha.....Wat was dat vre-se-lijk zeg. Echt gênant. Wat zou Lewis daar nou van gedacht hebben?

      • + 0
      • 31 okt 2018 - 18:04
    • Inderdaad, gênant is wel het juiste woord. Hamilton die net een rotrace heeft gehad, zelfs een keer naast de baan is gegaan en dan een Will Smith die zijn ingestudeerd tekstje moet vertellen.

      • + 0
      • 31 okt 2018 - 19:27
  • SpeeDirk

    Posts: 229

    Allerlei excuses maar het ligt nooit aan hem... einde F1

    • + 0
    • 31 okt 2018 - 16:38
  • U bent de zwakste schakel... tot ziens!

    • + 0
    • 31 okt 2018 - 18:03
  • meister

    Posts: 2.772

    Is een beetje de Stoffel van de RedBull familie.

    Is een aardige jongen, beschaafd, goede kop.
    Maar met die helm op moet moet je een lelijke klootzak zijn die ook eens nee durft te zeggen tegen zijn race-engineer.

    • + 0
    • 31 okt 2018 - 22:07

RU Grand Prix van Rusland

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

RU Grand Prix van Rusland

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Coureursprofiel

  • Team Alpine F1
  • Punten 243
  • Podiums 4
  • Grand Prix 143
  • Land FR
  • Geb. datum 17 sep 1996 (25)
  • Geb. plaats Évreux, FR
  • Gewicht 66 kg
  • Lengte 1,86 m
Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar