user icon

Hartley verlaat Mexico met twee strafpunten

  • Gepubliceerd op 29 okt 2018 08:59
  • comments 15
  • Door: Niels Langenberg

Toro Rosso-rijder Brendon Hartley kreeg tijdens de Grand Prix van Mexico een straf van vijf seconden voor een incident met Esteban Ocon, maar daar bleef het niet bij. De Nieuw-Zeelander ontving ook twee strafpunten op zijn superlicentie. Hartley viel uiteindelijk uit.

De stewards zagen hem als enige schuldige voor het incident met Esteban Ocon. Dat lieten zij weten in een verklaring. "Brendon Hartley is volledig schuldig aan het incident tussen hem en Esteban Ocon, omdat de Toro Rosso-rijder niet genoeg ruimte liet."

Zoals vermeld leverde hem dat een straf van vijf seconden op en daarnaast ontving Hartley twee strafpunten op zijn superlicentie. Daarmee kwam zijn totaal aan strafpunten op zes te staan en is hij half op weg naar een wedstrijd schorsing. De Nieuw-Zeelander is nog niet zeker van zijn plek bij het team van Toro Rosso in 2019 en kon dit dus niet echt gebruiken.

Reacties (15)

Login om te reageren
  • MosyB

    Posts: 324

    dacht toch echt dat Ocon hier fout in was

    • + 8
    • 29 okt 2018 - 09:01
    • Ocon was niet goed bezig gisteren, ook het incident waarbij zijn voorvleugel eraf werd gereden was hem 100% zelf aan te rekenen. Dat hij anderen de schuld geeft is een coureur eigen blijkbaar.

      • + 4
      • 29 okt 2018 - 09:12
    • F312

      Posts: 773

      Idd Hartley lag duidelijk voor en heeft dan ook de racelijn.
      Ocon hoort dan te liften.

      Je zou Hartley hooguit kunnen verwijten dat hij meer ruimte had moeten geven maar de vraag is of dat ook kan als je op het scherpst van de snede rijdt. Ocon is hier echt de partij die al verloren had in die bocht en dus zijn verlies had moeten nemen.

      Als er al een straf gegeven zou moeten worden dan had deze voor Ocon moeten zijn.
      Mijn voorkeur in dit soort gevallen zou to eerder zijn dat het een racing incident is.

      • + 2
      • 29 okt 2018 - 10:16
    • Weet je hoeveel botsingen die Ocon al heeft gehad in de laatste 2 jaar..............

      • + 0
      • 29 okt 2018 - 16:25
  • Jammer dat ze dit soort incidenten niet onbestraft laten, en al helemaal qua strafpunten

    • + 4
    • 29 okt 2018 - 09:07
    • Eens, ook omdat het een incident was waarbij beiden een aandeel hadden. Het gaat zo niet de goede kant op met de strafmaten en strafpunten.

      • + 1
      • 29 okt 2018 - 09:34
    • "Hartley verlaat mexico met twee strafpunten".... "& een stevige preek van Marko" had een betere kop kunnen zijn. Marko blijkt klaar met hem te zijn. Hij moest dit weekend laten zien dat hij een probleemloze race kon rijden en met alle updates op zijn auto, moest hij voor Gasly blijven.... Ik weet nog niet zo zeker of we hem of Kvyat gaan zien in Sao Paulo...

      • + 0
      • 29 okt 2018 - 13:53
  • ringo

    Posts: 3.363

    Tja, we zullen eraan moeten wennen als die voor vleugels nog breder worden :)

    • + 2
    • 29 okt 2018 - 09:08
  • beerkuh

    Posts: 2.192

    Jammer Voor Hartley , helaas bevestigd hij steeds vaker gewoon te licht te zijn! ik vind het een leuke gast en spontaan , maar in de F1 is geen plaats voor leuke gasten die niet met de rest mee kunnen komen! ik had verwacht dat hij wel iets zou laten zien, maar hij overcompenseerde zijn drang om te presteren wat aangeeft dat hij op de top van zijn kunnen presteerd, en dat is jammer maar niet anders als dat!

    ik verwacht dat TR hem inmiddels heeft afgeschreven en de weg vrijgemaakt heeft voor Albon mede door Hartley zelf

    • + 1
    • 29 okt 2018 - 09:11
    • Snork

      Posts: 10.745

      Toch was hij gisteren wel leker aan het racen, zat lekker te jagen.

      • + 1
      • 29 okt 2018 - 09:54
    • Skimi

      Posts: 505

      Hij heeft de gun factor maar heeft het resultaat van gasley in austin verkruimeld door te zeggen dat gasley helemasl geen schade had (en dus gewoon slecht reed). Voor mij is de gun factor dan weg

      • + 0
      • 29 okt 2018 - 09:57
    • Sieper

      Posts: 1.290

      skimi,

      dat vind ik altijd moeilijk, Hartley heeft inside info, heeft zelf die vloer kunnen zien. Als je weet dat het klopt, moet je dan toch maar slikken? Waarschijnlijk wel, maar fijn is anders.

      • + 2
      • 29 okt 2018 - 10:41
  • benb123

    Posts: 17

    Hartley viel toch helemaal niet uit?

    • + 0
    • 29 okt 2018 - 12:02
    • nope. kwam als laatste over de finish of moet in zijn laatste ronde de pitstraat in zijn gereden?

      • + 0
      • 29 okt 2018 - 13:50
  • Waar er twee vechten...

    • + 0
    • 29 okt 2018 - 17:04

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De komst van steeds meer (semi-)stratencircuits is slecht voor de Formule 1

Coureursprofiel

  • Team Alpine F1
  • Punten 208
  • Podiums 1
  • Grand Prix 71
  • Land FR
  • Geb. datum 17 sep 1996 (24)
  • Geb. plaats Évreux, FR
  • Gewicht 66 kg
  • Lengte 1,86 m
Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
21 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
25 - 27 jun
Frankrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
21 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
25 - 27 jun
Frankrijk Paul Ricard
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar