user icon

Vader van Formule 2-rijder Artem Markelov gearresteerd

  • Gepubliceerd op 03 okt 2018 14:29
  • comments 35
  • Door: Niels Langenberg

De kansen op een Formule 1-zitje voor Formule 2-rijder Artem Markelov lijken dit weekend zeker niet groter te zijn geworden.In Sochi gaf de Rus toe dat zijn kansen op een Formule 1-plek voor 2019, ogenschijnlijk bij Williams, half om half waren. "Binnen anderhalve maand, wordt het bekendgemaakt", zei hij. 

Maar die hoop is dit weekend waarschijnlijk een stuk minder geworden. Gedurende het weekend is de Valery Markelov, de vader van Artem gearresteerd gevangen genomen. Markelov senior, eigenaar van een groot consortium gelinkt aan de Russische spoorwegen, wordt beschuldigd van het omkopen een regeringsambtenaar voor de som van 30 miljoen dollar.

"We hebben het over één van de top ambtenaren van Russische spoorwegen", vertelde een bron aan het Russische nieuwsbureau Rosbalt. De 24-jarige Artem Markelov reed op de vrijdag is Rusland nog de eerste vrije training voor het team van Renault

Reacties (35)

Login om te reageren
  • Heeft niet genoeg in de kas van Putin gestort...

    • + 5
    • 3 okt 2018 - 14:28
    • FredEx

      Posts: 446

      jupp,....nooit te vertouwen die Russise "zakenlieden"......

      • + 1
      • 3 okt 2018 - 15:35
    • Tha, innde kas moet meer poet in.q

      • + 3
      • 3 okt 2018 - 19:58
  • Gummy

    Posts: 257

    Hij mag even geen transacties doen denk ik. Ik zeg Ocon sla je slag

    • + 2
    • 3 okt 2018 - 14:29
    • Hij was juist de beste hoop van Ocon. Als hij gewonnen had van RPFI, dan was de koop ongedaan gemaakt en was hij eigenaar. Dan was 2019 waarschijnlijk Stroll vrij.

      • + 0
      • 3 okt 2018 - 16:16
    • schimanski

      Posts: 46

      @dumdumdum.....ik denk dat je in de war bent met Dimitry Mazepin , vader van Nikita Mazepin en grootaandeelhouder van uralchem...

      • + 4
      • 3 okt 2018 - 18:12
  • Helmut Marko heeft al gesprekken gevoerd met het managementteam van Artem Markelov, hij schijnt een serieuze kandidaat te zijn om naast Kvyat bij TR te gaan rijden.

    • + 1
    • 3 okt 2018 - 14:31
    • Ja wie niet?

      • + 2
      • 3 okt 2018 - 14:32
    • London

      Posts: 759

      Zelfs ik ben benaderd. Maar dan moet ik deze winter nog wel ff wat puntjes halen op mn rijbewijs..

      • + 1
      • 3 okt 2018 - 14:33
    • Dat las ik vanmorgen ook @Schwantz. Zou hij beter zijn dan Wehrlein?

      • + 0
      • 3 okt 2018 - 14:40
    • Roy

      Posts: 2.172

      @Pietjebell ; zeker niet beter, Hij zal alleen een lekker sommetje meenemen verwacht ik.

      • + 0
      • 3 okt 2018 - 14:54
    • Marko dacht dat hij een pak geld zou meenemen...

      • + 1
      • 3 okt 2018 - 14:59
    • Ik lees net dat Sirotkin een kandidaat is voor TR (stond al in het rijtje kandidaten) want er zou in Sotchi gesproken zijn met Marko.
      Hij zou 10 mljn euro van SMP meenemen naar TR, als dit klopt dan wordt TR in ieder geval Russisch, ook met Markelov eventueel.

      • + 0
      • 3 okt 2018 - 15:01
    • Als ze het nog één keer over ’the shortlist’ van Marko hebben ... LMAO, dat is geen short list , dat is een compleet telefoonboek....

      • + 6
      • 3 okt 2018 - 15:03
    • Gummy

      Posts: 257

      Zo slecht is die Markelov nog niet. Als je zag hoe hij zaterdag door het gp2 veld ging, hij kwam vanachteren en reed toch aan de leiding, doordat zijn pitstop mislukte had hij een slecht resultaat, tis wel een echte racer.

      • + 1
      • 3 okt 2018 - 15:04
    • Gouden gids ;)

      • + 0
      • 3 okt 2018 - 15:04
    • @Bschuit. ?????? +100

      • + 0
      • 3 okt 2018 - 15:16
    • StevenQ

      Posts: 7.146

      @ Gummy

      maar hij rijd ook al voor het 5e jaar in die klasse

      • + 0
      • 3 okt 2018 - 15:43
    • Haha en dan roepen dat Vandoorne geen kandidaat is omdat hij te langzaam is, maar tegelijk gespreken voeren met Sirotkin... Zegt veel over zijn motivieven natuurlijk, los van het feit dat ik Vandoorne ook niet zou verkiezen met andere opties die open liggen.

      • + 0
      • 3 okt 2018 - 15:43
    • No way dat Markelov bij STR aan de bak komt. Ze hebben de zitjes hard nodig om Honda tevreden te houden als er een Honda protege een superlicentie kan bemachtigen.

      • + 0
      • 3 okt 2018 - 16:18
    • @dumdumdum: Zolang Fukuzumi en Makino de punten niet hebben moet er iemand rijden. Dan maar "Kрасный бык" ipv Toro Rosso. Of zouden ze het dan letterlijk vertalen? Dan wordt het "Торо Россо"

      • + 0
      • 3 okt 2018 - 23:31
  • Hoe toevallig kan deze arrestatie zijn? Kennelijk staat Sirotkin er bij Vlad beter op.

    • + 0
    • 3 okt 2018 - 14:38
    • Gummy

      Posts: 257

      Ja ik vond de timing van zijn arrestatie ook wel opmerkelijk.

      • + 0
      • 3 okt 2018 - 15:05
    • Kan zijn dat zijn vliegtuig eerder op kon stijgen waardoor die van Poetin moest wachten.

      • + 0
      • 3 okt 2018 - 16:18
    • Winchester

      Posts: 18

      Ik ben geen complot denker. Maar dit vind ik ook wel heel toevallig. Valery Markelov had pas nog geprobeerd/de intentie de koop van Force India door vader Stroll af te wenden door naar de rechtbank te stappen. Dit omdat zij een veel hoger bedrag hadden geboden om Force India te kopen. En nu is die gearresteerd! Misschien ver gezocht.. Maar ik weet het niet.

      • + 0
      • 4 okt 2018 - 01:31
  • Bye, bye, zwaai, zwaai... Don’t call us....

    • + 0
    • 3 okt 2018 - 14:59
    • FredEx

      Posts: 446

      We call you......leuk musicje.....

      • + 0
      • 3 okt 2018 - 15:32
    • Je bedoelt sugarloaf? Ja is leuk

      • + 0
      • 3 okt 2018 - 16:00
  • Mojito

    Posts: 4.843

    Hadden ze Lawrence Stroll niet kunnen arresteren?

    Waren we tenminste van dat snotjong verlost.

    • + 0
    • 3 okt 2018 - 17:10
    • DBGates

      Posts: 2.601

      Dat denk ik niet want Lance heeft de laatste tijd bewezen dat zijn plek in de Formule 1 is, niet door geld maar puur door prestaties???

      • + 0
      • 3 okt 2018 - 19:46
    • Dotje

      Posts: 99

      Als Stroll volgend jaar in de FI gaat meestrijden om het WK hoor je niemand meer. Vanaf Australië volgend jaar maakt hij gewoon kans let maar op!

      • + 0
      • 3 okt 2018 - 21:14
    • Het is inderdaad net als in de loterij, je moet wel meedoen om (ooit) te kunnen winnen

      • + 0
      • 3 okt 2018 - 23:32
    • Wat een respectloze conment zeg. Ongelofelijk.

      • + 0
      • 4 okt 2018 - 07:09
  • Klus

    Posts: 1.227

    Hier in Nederland hebben we ook rijders die dat kunnen doen door de criminele praktijken van vaders. Zo verrassend is het dus niet dat er meer van dat soort rijders zijn.

    • + 1
    • 3 okt 2018 - 18:41
    • StevenQ

      Posts: 7.146

      een voorbeeldje: de gebroeders Zwolsman

      • + 0
      • 3 okt 2018 - 19:35

RU Grand Prix van Rusland

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

RU Grand Prix van Rusland

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Coureursprofiel

  • Team Russian Time
  • Punten -
  • Podiums -
  • Grand Prix -
  • Land RU
  • Geb. datum 10 sep 1994 (27)
  • Geb. plaats Moskou, RU
  • Gewicht 73 kg
  • Lengte 1,82 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar