Norbert Haug: "Nico is één van de snelsten op de grid
- Gepubliceerd op 16 jan 2011 13:03
-
18
- Door: Robin Smeets
"Als ik niet overtuigd zou zijn van Michael zou hij hier niet rijden, hetzelfde geldt voor Nico", vertelde Haug. "Nico is één van de snelste coureurs in het veld. Misschien is hij wel de allersnelste. Hij heeft het hele jaar goede resultaten geboekt en telkens het maximale uit de auto weten te halen."
"In Monaco was Nico zelfs in de positie, als hij zich beter had gekwalificeerd, om met zijn snelheid mee te strijden om de overwinning. In Zuid-Korea lag hij op koers om op het podium te eindigen, voordat hij betrokken raakte bij een ongeval. Er was dus nog meer mogelijk geweest."
Trending nieuws
-
Mercedes wil Antonelli en Russell gelijk blijven behandelen
Binnen Mercedes groeit de discussie over een mogelijke voorkeursbehandeling voor Kimi Antonelli. De jonge Italiaan he...
22 jun 2026 18:46 -
'Red Bull kiest de aanval met opvallend groot updatepakket'
Het lijkt erop dat het team van Red Bull Racing aankomend weekend alle kaarten op tafel gaat leggen. In Oostenrijk in...
22 jun 2026 17:22 -
Leclerc kan mogelijke titeljacht Hamilton verstoren
Jolyon Palmer vraagt zich af of Charles Leclerc in staat is om zijn Ferrari-teamgenoot Lewis Hamilton te helpen in ee...
22 jun 2026 16:09 -
'Sainz heeft genoeg van Williams: Vader dringt aan op Audi-transfer'
De toekomst van Carlos Sainz bij Williams staat plotseling ter discussie. De Spaanse coureur leek zich aanvankelijk t...
22 jun 2026 18:06 -
Lawson blikt terug op Red Bull-drama: "Deed alsof het nooit gebeurd was"
De passage van Liam Lawson bij Red Bull Racing duurde amper twee races, maar liet duidelijk diepe sporen na. De Nieuw...
22 jun 2026 16:46
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Coureursprofiel
- Team -
- Punten -
- Podiums -
- Grand Prix -
- Land DE
- Geb. datum 27 jun 1985 (40)
- Geb. plaats Wiesbaden, DE
- Gewicht 71 kg
- Lengte 1,78 m
4 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Nico Rosberg
Team profiel
- Team naam Mercedes
- Basis Brackley, Duitsland
- Michael Schumacher 3
- Nico Rosberg 4
- Nico Rosberg 6
- Michael Schumacher 7
- Nico Rosberg 8
- Nico Rosberg 8
- Nico Rosberg 9
- Lewis Hamilton 10
- Andrea Kimi Antonelli 12
- Lewis Hamilton 44
- George Russell 63
- Valtteri Bottas 77
636.174 reacties op Mercedes
59 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Mercedes

Reacties (18)
Login om te reagerenPosts: 10.089
ik vond hem in zen debuut race echt heel goed,
hij is snel, maar kvind hem nog niet zo super goed als sommige beweren... hij heeft al 5 seizoenen ervaring, dus kom nu maar eens met een overwinning
Posts: 1.265
Gaat een beetje moeilijk met het materiaal dat hij gedurende die 5 seizoenen tot zijn beschikking had.
Hij heeft dit seizoen laten zien dat hij met beter materiaal goede dingen kan laten zien. 2x zoveel punten als Schumacher en 3 podia\'s (wat ook meer kon zijn zoals Haug aangaf). Terwijl Schumacher gedurende niet eens in de buurt daarvan kwam.
Posts: 1.652
3 keer 4e plek is niet in de buurt van een podium?
Posts: 10.089
nee maar shumie is een kerel van 41 jaar oud, die mag je ook wel verslaan als die kerel van 41 al 3jaar niet gereden heeft
Posts: 358
En die podia wat ie gehaald heeft was niet zijn eigen kunnen, nor die van de auto. Geluk heeft meegeholpen.
Posts: 962
\"een kerel van 41 jaar oud die al 3 jaar niet gereden heeft\". Hij is tevens 7-voudig wereldkampioen en recordhouder van pretty much alles in de F1. Ik snap werkelijk waar niet hoe mensen nog kunnen twijfelen aan de capaciteiten van Rosberg hoor. Hij heeft heel goed gereden, slechts een overwinning ontbreekt nog en dat kon zelfs Schumacher niet met die Mercedes vorig jaar. Ik ben persoonlijk ook erg benieuwd naar de nieuwe Mercedes. Als die wagen een beetje beter meekan, gaat hij overwinningen pakken dit jaar.
Posts: 1.265
@BMW Power. Geluk? Maleisië en Groot Brittannië waren allebei op eigen kracht. China was misschien dankzij de regen, maar hij versloeg toch wel even zijn tegengenoot die zogenaamd \"Der Regenmeister\" wordt genoemd. Dan kan je Schumacher zijn 4de plaatsen eerder als geluk bestempelen zowel in Korea en Turkije moest het hele Red Bull team eerst verdwijnen.
Ik ben zelf geen fan van Rosberg, maar ik zie wel dat hij een groot talent heeft. Het is net als Jenson Button in het begin van zijn carriere, hij heeft gewoon nog geen kans wagen gehad waar hij zijn ware potentieel in heeft kunnen laten zien.
Posts: 18.535
In Turkije viel alleen Vettel weg, maar ik begrijp je punt wel. Rosberg is gewoon één van de snelsten. Dat hij nog niet gewonnen heeft, nouja, wie had er wel gewonnen in die Williams de afgelopen jaren? De Mercedes GP was ook niet snel genoeg dit seizoen en hij heeft er wel podia mee bereikt, op eigen kracht.
Posts: 265
Is het zo moeilijk om gewoon toe te geven dat Nico het dit jaar velen malen beter heeft gedaan dan Schumi?
Ik heb er niet zoveel moeite mee om dat te zeggen als Schumacher fan hoor. Ex Vettel fan(A) maarja je moet toch wat als je oude fav weer terug komt haha
Posts: 19
Echte fans ;) Ik net hetzelfde, al kon ik dit jaar op 2 fronten genieten. Van Schumi zijn aanwezigheid en van Vettels titel, als Schumi niet wint dan mocht Vettel hem pakke van mij! Volgend jaar met Ambrosio ook daar oog voor hebben als Belg.
En Rosberg is een toptalent, geen discussie mogelijk. Maar dat hij schumacher klopt vind ik ook niet meer dan normaal, zo speciaal is dat niet. Hij doet geen dingen zoals schumacher ooit deed met een jordan, benneton na 5 weke f1-ervaring ipv 5 jaar...
Schumi world champion 2011! Dat horen ze hier graag op dit forum ;)
Posts: 10.089
daar kan ik het helemaal mee eens zijn
Posts: 435
Nico is gewoon een topcoureur, aleen ook een topcoureur wordt beperkt door de wagen, met een topauto wordt Nico beslist kampioen
Dit wordt het jaar om zich te bewijzen tegenover schumacher, beide input aan de nieuwe wagen gegeven, kom op met seizoen 2011.
Duurt mij veels te lang.
Posts: 2.223
Weet niet wat ik van Rosberg moet denken. Talent heeft zeker hij wel, maar toch ben ik eigenlijk geen fan van hem.
Maar ga hem zeker in de gaten houden, ben benieuwd of hij zijn huzarenstukje (vreselijk woord eigenlijk) nogmaals kan herhalen en weer M.S. de baas is / kan zijn...
Dit duo spreekt mij aan, net als de McLaren combi, maar bij Ferrari zie k Alonso zo graag zonder wereldtitel afdruipen. Talent heeft hij, maar wat een draak van een vent
Maart, het is dichtbij en lijkt tevens (weer) zo ver weg..... zucht
Posts: 106
Helemaal mee eens!
www.youtube.com/watch?v=jAJC0vLSD5Q&feature=related
Posts: 1.725
Ik vind hem ook goed. Heeft voor mij veel weg van Alonso qua aanpak en stijl. Ik schat hem alvast hoger in dan de laatste 2 wereldkampioenen.
Posts: 9.505
de eerste wel, de laatste waag ik zeer te betwijfelen. Denk dat je Vettel dan onderschat.
Posts: 696
@f60,
Dus Vettel en Button zijn volgens jou minder dan Rosberg?
Een gewaagde uitspraak...We zullen het zien.
Hopelijk levert Brawn een fatsoenlijke auto af.
Posts: 18.535
Van Button ben ik daar eigenlijk zeker van. Vettel moet nog leren, maar die is volgens mij sneller, maar bij F1 rijden komt natuurlijk meer kijken dan snelheid.