user icon

'Investering Latifi creëert verkeerd beeld'

  • Gepubliceerd op 29 mei 2018 14:20
  • comments 12
  • Door: Jeroen Jonkers

Volgens Nicholas Latifi creëert de investering van zijn vader in Mclaren een verkeerd beeld van de situatie. De Formule 2-coureur is zelf niet verbonden aan de deal, maar hij begrijpt dat mensen de verkeerde indruk kregen toen het nieuws naar buiten kwam.

Vorige week werd bekend dat de McLaren-groep een investering van meer dan 200 miljoen dollar ontvangt van Michael Latifi. Dit nieuws leidde tot de suggestie dat Nicholas Latifi een rol zou krijgen binnen het team, maar volgens McLaren-baas Zak Brown is dit niet het geval. 

Latifi junior denkt er het zijne van. "Ik maak me niet druk om de publieke opinie, maar het vormt wel een beeld van mij", aldus de Formule 2-rijder. "Mensen baseren hun mening puur op wat ze zien, maar als ik niet actief zou zijn in de autosport, zou ik hetzelfde denken. De realiteit is anders. Als ik morgen zou stoppen met racen, zou de investering exact hetzelfde zijn."

Volgens Latifi is de investering van zijn vader heel wat anders dan een standaard sponsoring. "Veel mensen realiseren zich niet dat het geen sponsoring is, maar een investering in het bedrijf. Het is niet de bedoeling om geld in het team te pompen om zo een stoeltje voor mij te kopen."

“Het is een investering, waarmee hij iets hoopt te verdienen. Hetzelfde als bij iedere andere investering buiten het racen. Het heeft geen enkele invloed op mijn werk. Er is geen connectie tussen mijn werk als coureur en deze investering."

“Ik wil mijn loopbaan opbouwen door wat ik presteer op het circuit", vervolgt de Canadees zijn verhaal. "Ik denk niet dat ik meer aandacht van teams krijg (door deze investering, red.) dan ik voorheen al deed. Mijn naam gaat al enige tijd rond in de paddock en ik heb al Formule 1-ervaring."

Mocht Latifi in de toekomst op de Formule 1-grid willen staan, dan moet hij dit jaar in de top vijf eindigen van het Formule 2-kampioenschap. Dat lukte hem vorig jaar, waardoor hij dit jaar nog twintig punten moet verzamelen voor zijn superlicentie. Vooralsnog loopt Latifi's seizoen nog niet van een leien dakje. De DAMS-rijder staats slechts tiende in de stand, op 23 punten achterstand van nummer vijf Jack Aitken. 

Reacties (12)

Login om te reageren
  • ConkersF1

    Posts: 603

    Ja lijkt me niet gek. Maar denk dat Latifi junior zonder centen van vaderlief de Formule 1 nooit gaat halen.

    • + 0
    • 29 mei 2018 - 14:48
    • Als Latifi junior de formule 1 haalt, dan heeft pa betaald. Als hij de formule 1 niet haalt dan heeft hij gelijk en wordt hij beoordeeld op zijn prestaties. Hij is gewoon niet goed genoeg.

      Ik zou het overigens niet gek vinden wanneer hij een keer mag testen in de McLaren. Zijn pa heeft tenslotte toch €200M in die club gestopt.

      • + 0
      • 29 mei 2018 - 16:40
    • ringo

      Posts: 2.554

      williams gaat niet meer want stroll is daar :) mclaren is logischer :)

      • + 0
      • 29 mei 2018 - 19:23
  • Ik geloof direct dat als hij bij McLaren komt te rijden dat dit door zijn uitzonderlijke prestaties komt. Heeft niets met geld te maken... echt niet..echt niet...geloof me nou maar... ;)

    • + 0
    • 29 mei 2018 - 14:49
    • kortvdl

      Posts: 864

      Kunnen Stroll en Latifi lekker stuivertje wisselen aan de achterkant! Misschien een race in een race wie de meeste pitstops gemaakt heeft.

      • + 1
      • 29 mei 2018 - 15:04
    • beerkuh

      Posts: 1.700

      de F1 kan een volgende Stroll echt niet gebruiken , want ze gliijden nu al af maar dan nog veel meer, ik heb nog nooit zo'n jankbal gehoord als Stroll afgelopen zondag, wat mij betreft kikken ze hem eruit

      • + 0
      • 29 mei 2018 - 15:10
    • kortvdl

      Posts: 864

      Echt hoor Beerkuh, ook op de board radio roepen 'why bother racing anymore'. Met alle supertalenten/talenten die in de F1 willen geraken hoort die kerel daar echt niet thuis.

      • + 0
      • 29 mei 2018 - 16:02
    • Kijk dat Stroll geen formule 1 materiaal is, dat weten we inmiddels allemaal. Hij zal echt niet bij een topteam op een shortlist komen zoeken ze vervanging voor één van hun coureurs. Maar zo lang pa Stroll de belangen in Williams of een ander formule 1 team heeft, zitten we met hem opgescheept. De komende jaren weten we dus wie de kneus van de formule 1 is.

      • + 0
      • 29 mei 2018 - 16:42
    • Gelukkig heeft de F1 een vrij streng superlicensie beleid, anders zou het afstormen op een supercarchallenge waar mensen met heel veel geld racen in plaats van heel veel talent. Ik ben ook een enorme voorstander van e-sport in racen omdat ik hoop dat talent zonder vermogen uiteindelijk opgepikt worden door fabrikanten.

      • + 0
      • 29 mei 2018 - 16:51
    • Ik neem aan dat jullie weten dat de familie Latifi nog veel rijker is dan Familie Stroll?

      • + 0
      • 29 mei 2018 - 22:08
  • BeaR

    Posts: 1.695

    Dat was al lang duidelijk dat het om een investering in het bedrijf ging, maar zo werkt social media: velen hebben dan hun alu hoedjes op en zien allerlei verbanden die er niet zijn.

    • + 2
    • 29 mei 2018 - 15:08
    • Natuurlijk heeft dat daar niks mee te maken.
      Kortweg Latifi heeft in de groep centen gestoken en het team is daar slechts een onderdeel van.

      Het zou heel anders zijn als het rechtstreeks in het team was geweest.
      Verbanden kan je altijd maken ookal zijn ze er niet.

      Social media werkt niet zo, het zijn mensen die via die kanalen hun ei kwijt willen.

      • + 1
      • 29 mei 2018 - 15:19

Gerelateerd nieuws

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Test kalender

Yas Marina Circuit - Bandentest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Moet de Braziliaanse Grand Prix naar Rio de Janeiro verplaatst worden?

WK standen 2019

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team DAMS
  • Punten -
  • Podiums -
  • Grand Prix -
  • Land Canada
  • Geb. datum 29 jun 1995 (24)
  • Geb. plaats Toronto, Canada
  • Gewicht 74 kg
  • Lengte 1,85 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2019

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
15 - 17 maa
Australië
29 - 31 maa
Bahrein
-
Bahrein
12 - 14 apr
China
26 - 28 apr
Azerbeidzjan
10 - 12 mei
Spanje
-
Spanje
23 - 26 mei
Monaco
7 - 9 jun
Canada
21 - 23 jun
Frankrijk
28 - 30 jun
Oostenrijk
12 - 14 jul
Groot Brittannië
26 - 28 jul
Duitsland
2 - 4 aug
Hongarije
30 - 1 sep
België
6 - 8 sep
Italië
20 - 22 sep
Singapore
27 - 29 sep
Rusland
11 - 13 okt
Japan
25 - 27 okt
Mexico (land)
1 - 3 nov
Verenigde Staten van Amerika
15 - 17 nov
Brazilië
29 - 1 dec
Verenigde Arabische Emiraten
-
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2019

Datum
Grand Prix & Circuit
15 - 17 maa
Australië Albert Park
29 - 31 maa
12 - 14 apr
26 - 28 apr
Azerbeidzjan Baku City Circuit
10 - 12 mei
23 - 26 mei
Monaco Monte Carlo
7 - 9 jun
21 - 23 jun
Frankrijk Paul Ricard
28 - 30 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
12 - 14 jul
Groot Brittannië Silverstone
26 - 28 jul
Duitsland Hockenheimring
2 - 4 aug
Hongarije Hungaroring
30 - 1 sep
6 - 8 sep
Italië Monza
20 - 22 sep
27 - 29 sep
Rusland Sochi Autodrom
11 - 13 okt
25 - 27 okt
1 - 3 nov
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
15 - 17 nov
Brazilië Interlagos
29 - 1 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
-
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar