user icon

David Coulthard viert vandaag zijn 47ste verjaardag

  • Gepubliceerd op 27 maa 2018 06:58
  • comments 26
  • Door: Rob Veenstra

Oud Formule 1-coureur David Coulthard is vandaag jarig. De Schot blaast 47 kaarsjes op zijn verjaardagstaart uit. Coulthard debuteerde in 1994 bij het team van Williams als vervanger van de verongelukte Ayrton Senna. Hij reed verder nog voor McLaren en Red Bull Racing. In totaal kwam hij tot 246 Grand Prix-starts en dertien overwinningen. In 2001 eindigde hij als tweede in het kampioenschap.

Ook Gregor Foitek viert vandaag zijn verjaardag. Deze Zwitser heeft de leeftijd van 53 jaar bereikt. Foitek kwam in 1989 meestal niet door de voorkwalificatie heen namens teams als EuroBrun en Rial. In 1990 wist hij zich namens Brabham en Onyx zeven maal te kwalificeren voor een Grand Prix. In Monaco behaalde hij zijn beste resultaat met een zevende plaats, in die tijd nog niet goed voor punten. Na dat jaar was zijn Formule 1-avontuur voorbij.

De felicitaties gaan uit naar de jarige Coulthard en Foitek.

 

Reacties (26)

Login om te reageren
  • Gefeliciteerd vriend.

    • + 0
    • 27 maa 2018 - 07:21
    • @Dutch, ja! Dat was bij een andere gp, kan ik me nog herinneren, was ter ere vd release van een nieuwe Star Wars film, de mechanics waren toen uitgedost als stormtroopers, leuke actie was dat

      • + 1
      • 27 maa 2018 - 08:02
  • Leuke rijder die David. Geen killer maar heeft wel leuke races gehad.
    Zijn "Superman" optreden in Monaco blijft amusant.

    • + 0
    • 27 maa 2018 - 07:46
    • Was dat niet Star Wars?
      Weet mij te herinneren dat op de zijkant/of achterkant van de auto stond "powered by the darkside"

      • + 0
      • 27 maa 2018 - 07:58
    • gewoon een leuke persoonlijkheid met humor, zijn Schumi interview aantal jaar terug in Canada vond ik ook erg leuk

      • + 0
      • 27 maa 2018 - 07:59
    • @Dutch, ehmm sorry antwoord staat hierboven, is nog vroeg :(
      ff extra bakkie doen...

      • + 1
      • 27 maa 2018 - 08:02
    • Houwimmie

      Posts: 487

      superman hebben ze ook gedaan hoor, was voor "the return of superman" in 2006.
      Stond hij op het podium met een rode cape, hij finishte als 3e. Alonso won de race, Montoya 2e.

      • + 0
      • 27 maa 2018 - 09:44
  • Congrats DC!!

    • + 0
    • 27 maa 2018 - 07:57
  • F1comments

    Posts: 17

    Hoe weet je dat David zijn verjaardag viert en daadwerkelijk kaarsjes gaat uitblazen? Geen nieuws dit...

    • + 0
    • 27 maa 2018 - 08:11
    • Neem nog een glaasje natuur azijn...

      • + 8
      • 27 maa 2018 - 08:15
    • of een groot bord zuurkool....

      • + 1
      • 27 maa 2018 - 08:16
    • @F1comments. Het leuke van dit soort nieuws is, is het het herinneringen oproept. Maar helaas af en toe ook een negatieve COMMENT...
      Maar goed, ik denk even aan de rem-actie op Schumacher in Spa. Was heftig!

      • + 1
      • 27 maa 2018 - 08:41
    • Wie zegt dat hij echt jarig is ? Misschien is het wel een grote hoax ? Of misschien wordt hij wel nooit ouder ?

      • + 1
      • 27 maa 2018 - 08:57
    • @F1comments En hoe weet je dat hij de echte Coulthard is en of hij wel echt bestaat..?!

      • + 0
      • 27 maa 2018 - 11:50
    • Geen F1comments meer svp.

      Happy Birthday DC.

      • + 0
      • 27 maa 2018 - 12:42
  • Leuke vent, gefeliciteerd David!

    • + 0
    • 27 maa 2018 - 08:53
  • Kwam hem is tegen op de luchthaven van Brussel. Leek me een sympathieke kerel, en iemand die smaak heeft qua vrouwenvolk...:)

    HB!

    • + 0
    • 27 maa 2018 - 08:59
    • Klopt! Hij is met een Belgische getrouwd.

      • + 1
      • 27 maa 2018 - 09:06
    • Kgundi

      Posts: 581

      Haha scherp @Zambiorix. Hoe zou het trouwens komen dat Belgische vrouwen met een buitenlander trouwen;-)

      • + 3
      • 27 maa 2018 - 09:21
    • @ KGUNDI

      Omdat die buitenlandse mannen Belgische vrouwen beter vinden dan hun eigen landgenotes? Ik zeg maar wat... ;-)

      • + 0
      • 27 maa 2018 - 18:30
    • @ KGUNDI

      In 2016 waren er in België 200.000 meer vrouwen dan mannen. Een beetje zoals stoelendans dus :-) Als alles al bezet is moeten er helaas een paar over de landsgrenzen kijken voor wat echtelijk geluk ;-)

      • + 0
      • 27 maa 2018 - 18:36
  • Nooit geweten dat hij als vervanger voor Senna in die auto kwam. Big shoes to fill lijkt mij. Vond het jammer dat hij destijds toch wel wat neergezet werd als 2e rijder bij Mclaren achter Häkkinen. Had graag een opvolger gezien voor Stewart als de tweede Flying Scott die wereldkampioen word. Toch nu ook nog relevant als bekwaam commentator en presentator, zo'n man moet gewoon naar Sky.

    • + 0
    • 27 maa 2018 - 09:22
    • Houwimmie

      Posts: 487

      Ik ben anders altijd grote fan van hem geweest. Ik ben F1 beginnen kijken in 1996 maar was toen nog wat op de dool, geen idee voor wie ik moest supporteren. In 1997 won hij de openingsrace en was ik meteen fan, en dat ben ik gebleven tot zijn allerlaatste race (die hij jammer genoeg veel te vroeg moest beëindigen). Eigenlijk ben ik nog steeds fan...mogelijks had ik zonder hem de F1 al lang links laten liggen.

      • + 0
      • 27 maa 2018 - 09:49
  • Kgundi

    Posts: 581

    Ik zou het een feest vinden als ie als reporter/analist wat vaker voorbij zou komen. Heel sympatiek en toch ook scherp als het moet. Maar altijd beleefd.

    • + 0
    • 27 maa 2018 - 11:48
  • Cypher

    Posts: 2.144

    Gefeliciteerd! Doet het nog steeds goed als je kijkt naar de ROC :)

    • + 0
    • 27 maa 2018 - 15:50
  • Numnum

    Posts: 2.509

    Proficiat!
    Hij ziet er iig beter uit dan ik op mijn huidige 46e.

    • + 0
    • 27 maa 2018 - 18:35

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De komst van steeds meer (semi-)stratencircuits is slecht voor de Formule 1

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
21 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
11 - 13 jun
Canada
25 - 27 jun
Frankrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
21 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
11 - 13 jun
25 - 27 jun
Frankrijk Paul Ricard
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar