user icon
user icon

Toro Rosso presenteert bolide voor 2018: de STR13

  • Gepubliceerd op 26 feb 2018 08:12
  • comments 20
  • Door: Bjorn Smit

Als laatste team heeft Red Bull Toro Rosso Honda het strijdwapen voor het seizoen 2018 gepresenteerd. Rond 8.10 uur mochten Brendon Hartley en Pierre Gasly de STR13, de eerste Toro Rosso met Honda-motor, onthullen.

Rondom de pitbox van Toro Rosso op het Circuit de Catalunya waren vele mediavertegenwoordigers samengekomen voor de presentatie van de nieuwe Toro Rosso. Zij kregen een nieuwe bolide voorgeschoteld, die duidelijk een andere neus heeft dan de voorganger. Ook de sidepods en de luchtinlaat bij de motorkap zijn aangepast, allemaal om één reden: de integratie van de Honda-krachtbron. Verwacht wordt dat Toro Rosso zal dienen als een testcase voor grote broer Red Bull, dat mogelijk vanaf 2019 ook met Japanse aandrijving aan de start zal staan.

Foto's Scuderia Toro Rosso STR13

Reacties (20)

Login om te reageren
  • Het was vorig jaar 1 vd mooisten, dus kan er goed mee leven dat ze deze livery nog n keer aanhouden. Had trouwens iets meer visueel HONDA verwacht.

    • + 1
    • 26 feb 2018 - 08:27
    • Nou, als je naar de auto kijkt, kun je het amper missen...

      • + 1
      • 26 feb 2018 - 08:28
    • Er staat Honda op inderdaad ,maar ik had -misschien naief- iets meer in de livery verwacht met kleur ofzo, of groter logo.

      • + 0
      • 26 feb 2018 - 08:30
    • Mwah 6wieler, als ze straks langs de kant staan met een dikke rookpluim uit de achterkant dan is het visueel voor iedereen wel duidelijk dat er nu een Honda achterin ligt :-)

      • + 2
      • 26 feb 2018 - 08:36
    • Hahaha, arme ToroRosso en arme Honda dan.. Ik gun het ze niet.
      Misschien alsie het heel goed gaat doen wil Honda hun naam wat groter op de bolide.
      :-)

      • + 0
      • 26 feb 2018 - 08:46
    • pixel

      Posts: 588

      Ik denk dat Honda inmiddels wel geleerd heeft om niet heel hard van de daken te schreeuwen dat hun motor in een auto zit. Eerst maar even wachten op de resultaten. Als ze consistent races uitrijden en in de punten eindigen dan zal het logo vanzelf wel wat groter worden denk ik.

      • + 0
      • 26 feb 2018 - 08:47
  • Polleken

    Posts: 901

    De een vraag voor diegene die dit : als ze nu met de testdagen een motor opblazen telt die dan mee voor het seizoen? Ik zelf denk toch van niet .

    • + 1
    • 26 feb 2018 - 08:43
    • London

      Posts: 678

      Nee dir is alleen tijdens de races. Anders mocht McLaren de Race in Melbourne vorig jaar vanaf de boulevard in Scheveningen starten met zoveel gridstraf :p

      • + 1
      • 26 feb 2018 - 08:44
  • Super mooie auto, net als vorig jaar. Alleen dat rijdersduo kan me weinig bekoren en is echt een noodoplossing omdat Red Bull momenteel even niets beters heeft in de kweek.

    • + 0
    • 26 feb 2018 - 10:00
  • Eam50

    Posts: 160

    Zie maar 1 sponsor bij tr buiten honda en red bull

    • + 0
    • 26 feb 2018 - 10:01
  • d@nny

    Posts: 2.143

    Mooie livery net als vorig jaar. Vind alleen die rood/wit/zwarte livery van Sean Bull wel mooier. Paste ook beter bij Honda.

    • + 0
    • 26 feb 2018 - 10:09
    • Ik vond dit jaar bijna alle liveries van Sean beter!

      • + 0
      • 26 feb 2018 - 16:42
  • VER

    Posts: 263

    Weet iemand hoe de deal met Honda in elkaar zit? Betalen ze voor de motoren?

    • + 0
    • 26 feb 2018 - 10:13
    • Toro Rosso hoeft de motoren niet te betalen.

      • + 0
      • 26 feb 2018 - 11:11
  • Fortynine

    Posts: 67

    Mooie auto, maar die halo................................ Ik kan er maar niet aan wennen......

    • + 0
    • 26 feb 2018 - 11:33
  • meister

    Posts: 2.419

    Heeft Honda een huiskleur zoals andere automerken dat wel hebben?

    • + 0
    • 26 feb 2018 - 11:34
  • ruben59

    Posts: 87

    foutje in de tijden lijst , staat nog steeds Renault motor.

    • + 0
    • 26 feb 2018 - 12:10
  • ruben59

    Posts: 87

    nu weer toro rosso, zeker een foutje bij de regie

    • + 0
    • 26 feb 2018 - 12:15
  • ruben59

    Posts: 87

    voorlopig draaien ze mooi hun rondjes wie had dat gedacht, nu al 53 keer rond geweest

    • + 0
    • 26 feb 2018 - 12:45
  • Best wel een heel verschil met vorig jaar. Vooral de neus en de sidepods. Minder Mercedes achtig en meer McLaren.

    • + 0
    • 26 feb 2018 - 17:27

GB Grand Prix van Groot-Brittannië

Lokale tijd 

GB Grand Prix van Groot-Brittannië

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Wie maakt het meeste kans op het wereldkampioenschap?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team Toro Rosso
  • Punten 136
  • Podiums 1
  • Grand Prix 51
  • Land Frankrijk
  • Geb. datum 7 feb 1996 (24)
  • Geb. plaats Rouen, Frankrijk
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,77 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul
Oostenrijk
10 - 12 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Hongarije
31 - 2 aug
Groot Brittannië
7 - 9 aug
Groot Brittannië
14 - 16 aug
Spanje
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
11 - 13 sep
Italië
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Duitsland
31 - 1 nov
Italië
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
11 - 13 sep
Italië Mugello
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
Duitsland Nurburgring
31 - 1 nov
Bekijk volledige kalender
show sidebar