user icon
user icon

Vice-president FIA positief over eerste jaar onder leiding van Todt

  • Gepubliceerd op 17 dec 2010 09:21
  • comments 8
  • Door: Rob Veenstra
Jean Todt heeft het in zijn eerste twaalf maanden als voorzitter van de internationale autosportbond FIA goed gedaan. Dat is de mening van Enrico Gelpi, vice-president bij de federatie. De hervormingen in het eerste jaar na Max Mosley zijn positief verlopen.

Gelpi op 422race.com: “De Formule 1 is een aparte wereld, met belangrijke economische en sociale belangen. Er is een speciale commissie in het leven geroepen die een constante studie uitvoert naar hoe we het ontwikkelingsimago van de sport kunnen behouden en tegelijkertijd de show kunnen verbeteren. De toeschouwers willen wel vermaakt worden. Het is een lastige balans tussen de technische kant en de spektakelwaarde, waarin we niet altijd de juiste oplossing vinden. Maar we zijn er mee bezig.”

“Ik denk dat Todt veel en goed werk aflevert. We werken om de sportcommissies meer efficiënt te maken en boven alles om de rol van de World Motor Sport Council volledig te benutten. Daar is Jean mee bezig. Het is moeilijk doordat de FIA uit meer dan 200 leden – clubs – van over de hele wereld met verschillende mentaliteiten en benodigdheden bestaat, maar al met al is het positief wat er allemaal gebeurt.”

Reacties (8)

Login om te reageren
  • Duh Itelianen onderling = vriendjespolitiek.
    Ik wil Mosley terug die deed te minste zijn mond vaak open

    • + 0
    • 17 dec 2010 - 09:30
    • Bart

      Posts: 147

      Eerst wat info opzoeken voordat je als een achterlijke idioot begint te bleren, Jean Todt is al 64 jaar Fransman.

      • + 0
      • 17 dec 2010 - 10:56
    • AlYnsa

      Posts: 1.175

      \"Ik wil Mosley terug die deed te minste zijn mond vaak open\"
      U bent een van de dames waar Max mee op de gevoelige plaat is gesnapt?

      • + 0
      • 17 dec 2010 - 11:37
    • Nee dat ben ik niet maar ik denk eerder u.

      • + 0
      • 17 dec 2010 - 12:03
    • F1-2009

      Posts: 562

      Dus omdat iemand vaak zijn mond open roept is degene meteen een goede leider? Sowieso is Jean Todt geen italiaan.

      Jij bent echt veruit de grootste onzinverkoper met slecht onderbouwde, ondoordachte argumenten, als ze al onderbouwd zijn.

      • + 0
      • 17 dec 2010 - 17:19
  • miauw

    Posts: 1.136

    Zowiezo, Todt is erg op de achtergrond en dat bevalt mij, in tegenstelling tot voorheen de proefballonnetjes van de heer Mosley uitstekend!

    • + 0
    • 17 dec 2010 - 09:44
    • Mee eens...

      Zolang J.T. niet naar voren (hoeft) te treden, is er tenminste niks aan de hand...

      Ben relletjes wel beu in de F1, ja, slechte publiciteit is ook publiciteit, maar oogt zo amateuristisch als J.T continue in moet grijpen...

      • + 0
      • 17 dec 2010 - 20:21
  • miauw

    Posts: 1.136

    @ Charlie Todt is een fransman voor het geval je dat niet wist, dus je argument houdt geen steek!

    • + 0
    • 17 dec 2010 - 10:39

RU Grand Prix van Rusland

Lokale tijd 

RU Grand Prix van Rusland

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Perez vertrekt onvrijwillig: Wie wordt binnenkort bekend als zijn opvolger?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul
Oostenrijk
10 - 12 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Hongarije
31 - 2 aug
Groot Brittannië
7 - 9 aug
Groot Brittannië
14 - 16 aug
Spanje
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
11 - 13 sep
Italië
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Duitsland
31 - 1 nov
Italië
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
11 - 13 sep
Italië Mugello
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
Duitsland Nurburgring
31 - 1 nov
Bekijk volledige kalender
show sidebar