user icon

Eddie Jordan: "Rosberg kan wereldkampioen worden"

  • Gepubliceerd op 13 dec 2010 18:34
  • comments 23
  • Door: Robin Smeets
Mercedes heeft in 2010 geen gemakkelijk seizoen gehad. Voor Nico Rosberg verliep het jaar echter goed gezien de maximale prestaties van de Mercedes-bolide. Voormalig teameigenaar Eddie Jordan ziet in de Duitser wel een potentiële wereldkampioen.

Rosberg behaalde in 2010 dubbel zoveel punten als teamgenoot Michael Schumacher en Jordan ziet een goede toekomst voor de Duitser. "Roberg kan de lieveling van het team worden", vertelde de voormalige teameigenaar van Jordan. "Hij heeft in elk aspect zijn kwaliteiten laten zien, zeker in de kwalificaties. Normaal gesproken verwacht je juist dat Schumacher de overhand heeft, maar ook in de races was dat niet zo."

"Michael heeft het dit jaar niet gered en daarom geloof ik dat Rosberg het in zich heeft om wereldkampioen te worden. Nu is de druk van Nico's schouders afgevallen, zeker van de kant van de media", aldus Jordan tegen ESPN. "Het team is technisch gezien rond Schumacher gebouwd en dat is ook logisch, gezien zijn vele titels en hij is natuurlijk ook teruggekomen om de nummer één te zijn."

Reacties (23)

Login om te reageren
  • Ysbrand

    Posts: 207

    Al die onzinnige uitspraken, de tijd zal het ons leren...

    \"Michael heeft het dit jaar niet gered en daarom geloof ik dat Rosberg het in zich heeft om wereldkampioen te worden...\"

    Tuurlijk, HRT eindigde boven Virgin, en daarom gelood ik dat Virgin het in zich heeft om kampioen te worden?

    • + 0
    • 13 dec 2010 - 18:58
  • Hij is in ieder geval beter als sutil en heidfeld, hoop dat hij in 2011 een paar races op zijn naam mag schrijven zelfde geld voor Schumi. Alleen denk dat hij in 2011 aan schumi een veel lastigere teamgenoot heeft dan in 2010.

    • + 0
    • 13 dec 2010 - 19:04
    • Martijn01

      Posts: 287

      Pfff, niet om jouw aan te vallen ofzo hoor, maar de altijd wederkerende-excuus dat Schumi moet \'wennen\' wordt ik echt gek van.
      1. Schumi heeft toch ook in het begin van het jaar bij de eerste tests mogen testen net als iedereen?
      2. Rosberg zat toch ook nog niet bij het team dus kan toch ook niet hebben geholpen bij het ontwerp om het naar zijn smaak te maken?
      3. Iedereen heeft in het begin van het jaar een nieuwe auto,elke auto rijdt anders, daar moeten coureurs inderdaad aan wennen maar daar zijn ze als het goed is al vóór de eerste race aan gewend,toch?!

      Dat mensen zich er niet bij neer kunnen leggen dat de coureurs van tegenwoordig sterker zijn met z\'n allen en dat het niveau omhoog is gegaan afgelopen jaren...

      • + 0
      • 13 dec 2010 - 19:21
    • F1-2009

      Posts: 562

      @Martijn: jij kijkt echt niet reëel naar de situatie. Niemand die 3 jaar niet heeft geracet komt zo even terug en verslaat iemand die elk seizoen is gegroeid. Rosberg is niet voor niets naar Mercedes gegaan. Hij word elk jaar beter.

      Schumacher is 3 jaar weggeweest en heeft 3 jaar bijna geen 1 wedstrijd gereden, in welke klasse dan ook. Een zanger die 3jaar niet heeft gezongen, een profvoetballer die er 3 jaar uit is geweest, allen zullen ze tijd nodig hebben om terug te komen op de top. En Schumacher is nou eenmaal niet de jongste meer. Hij zegt dat zelf ook.

      Dus het is weldegelijk een goed excuus en zeker geen smoes. Zodra de resultaten volgend jaar nog tegenvallen, dan kan je wel zeker zeggen dat hij het niet meer in zich heeft. Maar dat de kwaliteit veel hoger is als toen? Nee, dat maak je mij niet wijs.

      • + 0
      • 13 dec 2010 - 19:45
    • -Baron-

      Posts: 3.091

      Ik denk wel dat de coureurs van vandaag de dag competitiever zijn dan vroeger. Niet alleen de techniek gaat vooruit, ook de trainingschema\'s die coureurs volgen. Daarnaast gebruikt elk team tegenwoordig simulatoren. Talent is niet te meten dus of de coureurs van vandaag de dag meer talent hebben dan de coureurs van het verleden kan niemand zeggen.
      Als je kijkt naar andere sporten zoals schaatsen, zwemmen en fietsen zie je ook dat de nieuwe generaties de oude generaties overtreffen.

      • + 0
      • 13 dec 2010 - 21:37
    • Hoe kan het niveau nu zoveel hoger zijn als Button nog steeds met de top kan meedraaien, net als Barrichello vorig jaar en Alonso dit jaar. Men zegt dat Alonso de beste van het moment is, Schumacher was behoorlijk evenwaardig aan Alonso in 2006, dus hoeveel beter kan het veld nu zijn dan toen?

      • + 0
      • 14 dec 2010 - 00:49
    • + nog dat het een Button auto is, veel onderstuur, Schumacher heeft een overstuur auto nodig.

      je kan het vergelijken met golf, als je Tiger woods een tennis bal geeft i.p.v. een golfbal, dan bakt ie er ook niks van

      • + 0
      • 14 dec 2010 - 10:40
    • Daarom, Button was in de tijd voordat schuamcher stopte niet zo geweldig en won vorig jaar de titel. Alonso was ook niet beter en deed dit jaar ook gewoon mee om de titel. Dus het argument dat het tegenwoordig allemaal veel betere rijders zijn vind ik altijd aardig lachwekkend...

      • + 0
      • 14 dec 2010 - 10:53
    • Button is nog steeds niet geweldig. Afgezien van wat risicovolle tactische beslissingen die goed uitvielen is Button toch eigenlijk gewoon zoek gereden door Hamilton.

      In 2009 zat hij in een snelle auto en kon hij ervan profiteren dat zijn teamgenoot nog minder voorstelt en de coureurs in de enige andere competitieve auto er (zeker de eerste helft van het seizoen) niets van bakten.

      Wederom gaan mensen er ook vanuit dat de dominantie van Schumacher kwam door zijn rijderskunsten en niet door de dominantie van de auto. Zijn prestaties van dit seizoen zetten die aanname dus wel heel erg onder druk.

      Je kunt het hooguit binnen een team vergelijken. Schumacher was inderdaad beter dan Barrichello, maar dat was Button dus ook. Zij het met duidelijk minder marge.

      • + 0
      • 14 dec 2010 - 12:06
    • nee het kwam puur en alleen door zijn auto...

      • + 0
      • 14 dec 2010 - 12:44
    • nee het kwam puur en alleen door zijn auto...

      • + 0
      • 14 dec 2010 - 12:45
    • \"Puur en alleen\" is nou ook weer overdreven.

      • + 0
      • 14 dec 2010 - 12:55
    • helemaal niet dus. Maar feit blijft, zonder goede auto is er GEEN coureur die kampioen wordt. Het is en blijft een teamsport.

      • + 0
      • 14 dec 2010 - 13:12
    • Een slechte coureur wordt in een goede auto ook geen kampioen.
      En waarom zou Button zo slecht zijn dan? Onderbouw dat eens?

      • + 0
      • 14 dec 2010 - 14:48
    • Dat zeg ik toch. FF1 is een teamsport.
      Button kan bijvoorbeeld niet met druk omgaan.

      • + 0
      • 14 dec 2010 - 15:13
  • F1-2009

    Posts: 562

    Raar dat Jordan zegt dat Rosberg z\'n jaar goed verliep, aangezien Nico het daar zelf niet echt mee eens is. Gezien de situatie inderdaad misschien wel, maar anders...

    • + 0
    • 13 dec 2010 - 19:46
    • Rosberg had natuurlijk ook gewoon gehoopt overwinningen te pakken. Dat zijn jaar niet verliep zoals hij het verwachtte had alles te maken met de auto, want Rosberg heeft gewoon het maximale gedaan.

      • + 0
      • 13 dec 2010 - 23:03
  • ik vind dat ook. Hij is altijd snel geweest. Hij kan aardig wat leren maar hij is er snel genoeg voor.

    • + 0
    • 13 dec 2010 - 22:28
    • hij mist net dat geluk, wat Vettel en Lewis bijv. wel hebben

      • + 0
      • 14 dec 2010 - 10:41
  • msg

    Posts: 686

    Eddie Jordan: \"Rosberg kan wereldkampioen worden !!! Ja jos verstappen ook wat een mafketel

    • + 0
    • 14 dec 2010 - 07:59
  • ik geloof wel dat hij de nummer 1 van het team kan worden. ik zie hem volgend jaar weer voor ms eindigen.nico is een rijder die onderschat wordt door velen. het is nu niet een irvine etc naast ms...

    • + 0
    • 14 dec 2010 - 08:55
  • Uiteraard kan Rosberg kampioen worden, daar waren we vorig jaar ook al achter Jordan...

    • + 0
    • 14 dec 2010 - 10:54
  • Vette-L

    Posts: 265

    Waarom was Eddie Jordan ook al weer gestopt met zijn eigen team?

    • + 0
    • 14 dec 2010 - 11:05

AT Grand Prix van Stiermarken

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    11:30 - 12:30

    Vrije training 3

    12:00 - 13:00

    Race

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    15:00 - 16:00

    Kwalificatie

    15:00 - 16:00

    Snelste ronde

    15:00 - 17:00

AT Grand Prix van Stiermarken

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    11:30 - 12:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    12:00 - 13:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    15:00 - 16:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    15:00 - 16:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 17:00

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De speciale livery van McLaren voor Monaco is mooier dan de normale kleurstelling van de MCL35M

Coureursprofiel

  • Team -
  • Punten -
  • Podiums -
  • Grand Prix -
  • Land Duitsland
  • Geb. datum 27 jun 1985 (35)
  • Geb. plaats Wiesbaden, Duitsland
  • Gewicht 71 kg
  • Lengte 1,78 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park