Team Lotus ook volgend jaar met groen/gele livery

Team Lotus zal vasthouden aan haar groen/gele livery voor 2011. Dit maakte teambaas Tony Fernandes vandaag bekend. Volgens de Maleisiër is het belachelijk als zowel Team Lotus als Lotus Renault GP met dezelfde kleurstelling gaat rijden.

Lotus Renault GP zal in 2011 met de 'ouderwetse' zwart/goude kleuren zal gaan racen. Eerder had Fernandes al dezelfde plannen voor zijn team, maar hij behoud de groen/gele livery zoals dit jaar te zien was op de Lotus-bolide's. "Ik heb er geen problemen mee dat er twee Lotus-teams op de grid zullen staan, maar het zou belachelijk zijn als we allebei met dezelfde kleuren zouden rijden", vertelde Fernandes tegen Autosport. "Ik kan hierbij bevestigen dat we onze plannen voor de kleuren op de auto hebben veranderd en vast zullen houden aan de kleuren waarmee we in 2010 reden."

"Wij wilden eigenlijk met de zwart en goude kleuren gaan rijden, maar ik ben niet zo kinderachtig om te zeggen dat wij eeder deze plannen hadden dan Lotus Renault. Zij hebben al snel duidelijk gemaakt dat zíj hun auto zwart en goud gaan verven. Maar elk nadeel heeft zo zijn voordeel, want later hoorde ik van iemand dat er nog altijd een sigarettenmerk de kleuren goud en zwart gebruikt. Hiermee zouden we dan onbedoeld dat merk sponsoren. Ik wist eerlijk gezegd niet meer dat John Player Special nog altijd in Engeland verkocht wordt. Maar wij kunnen nu op dat front alvast geen controverse meer verwachten."

Reacties (7)

Login om te reageren
  • Beter, wordt het teminste niet zo verwarrend.

    • + 0
    • 11 dec 2010 - 17:18
    • AlYnsa

      Posts: 1.175

      Want? Jij gaat juichen als Kubica een andere lotus inhaalt? En daarna toch teleurgesteld zijn als een andere Lotus op 2 ronde gezet wordt?

      • + 0
      • 11 dec 2010 - 17:28
    • Ik bedoel dat het hele deelnemersveld dan overzichtelijk blijft en dat je de coureurs goed van elkaar kunt blijven scheiden. Dat wordt met 2 Redbulls en 2 Lotussen in dezelfde livery verwarrend. Ik vind niet alleen maar interessant wat er voorin gebeurd zoals jou mss maar achterin het veld zijn ook heel vaak mooie duels en is het leuk om die bepaalde coureurs ook beetje te volgen en meteen te herkennen.

      • + 0
      • 11 dec 2010 - 18:14
  • ik vind het nu al verwarrend

    • + 0
    • 11 dec 2010 - 19:16
  • julianf1

    Posts: 3

    Quote: Maar elk nadeel heeft zo zijn voordeel, want later hoorde ik van iemand dat er nog altijd een sigarettenmerk de kleuren goud en zwart gebruikt. Hiermee zouden we dan onbedoeld dat merk sponsoren.

    Dit slaat ook helemaal nergens op. Er is vast ook wel ergens in de wereld een sigarettenmerk dat de kleuren geel groen gebruikt.

    • + 0
    • 11 dec 2010 - 20:06
    • Niet heleaal terecht jouw opmerking. De kleuren zwart/goud kwamen van de sponsor John Player Special, en dit merk betaat nog steeds. Wanneer je nu weer met dezelfde kleuren gaat rijden dan is er een directe link. De kleuren groen/geel hebben een directe link met de oude Lotus kleuren ((tot en met 1968) en hoogstens een indirecte link met een sigarettenmerk dat eventueel deze kleuren heeft. Wat ik wel onzin vind aan de opmerking van Tony Fernandes is dat men doet alsof men hier een maand geleden niet van op de hoogte was.

      • + 0
      • 12 dec 2010 - 09:27
  • gabini

    Posts: 830

    \" want later hoorde ik van iemand dat er nog altijd een sigarettenmerk de kleuren goud en zwart gebruikt. Hiermee zouden we dan onbedoeld dat merk sponsoren.\"


    LoL


    • + 0
    • 11 dec 2010 - 20:08

AT Grand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    13:30 - 14:30

    Vrije training 3

    12:30 - 13:30

    Race / Startgrid

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    17:00 - 18:00

    Kwalificatie

    16:00 - 17:00

    Snelste ronde

    15:00 - 15:00

ATGrand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    13:30 - 14:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    12:30 - 13:30

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    17:00 - 18:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    16:00 - 17:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 15:00

Test kalender

Bekijk het volledige testschema

WK standen 2026

Bekijk volledige WK-stand

Gerelateerd nieuws

Geef je mening

Wat is jouw eerste oordeel over de nieuwe F1-regels?

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Bahrein
-
Bahrein
6 - 8 maa
Australië
13 - 15 maa
China
27 - 29 maa
Japan
10 - 12 apr
Bahrein
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika
22 - 24 mei
Canada
5 - 7 jun
Monaco
12 - 14 jun
Spanje
26 - 28 jun
Oostenrijk
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix & Circuit
6 - 8 maa
Australië Albert Park
13 - 15 maa
27 - 29 maa
10 - 12 apr
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika Miami International Autodrome
22 - 24 mei
5 - 7 jun
Monaco Monte Carlo
12 - 14 jun
26 - 28 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
Bekijk volledige kalender

Team profiel

Bekijk volledig profiel
show sidebar