user icon
user icon

Haalt de nieuwe auto van McLaren de eerste wintertest?

  • Gepubliceerd op 14 dec 2017 11:49
  • comments 22
  • Door: Rob Veenstra

Is de nieuwe wagen van McLaren op tijd klaar voor de eerste test ter voorbereiding op het nieuwe seizoen? Die vraag schotelde Formula1.com voor aan Eric Boullier, racing director bij de Britse renstal. Zijn antwoord gaf daar geen uitsluitsel over.

Boullier: "Het is te vroeg om te zeggen of de nieuwe auto de eerste wintertest haalt. Je zoekt continu de grenzen op en met de ontwikkeling van performance in de windtunnel of via Computational Fluid Dynamics laat je het op het laatste moment aankomen."

"Je wil gewoon zo lang mogelijk wachten om er zeker van te zijn dat je elk beetje informatie en data uit de simulaties hebt gepeurd voordat je met de productie van de nieuwe bolide begint. Tot nu toe gaat alles echter goed. We lagen misschien twee weken achter op schema, maar die zijn bijna ingehaald."

McLaren moet wel een andere motor inpassen, Renault in plaats van Honda, maar dat vormt geen groot probleem. "Het is een kwestie van de lay-out iets wijzigen, maar de architectuur blijft hetzelfde. We hebben een slim concept, dus het is geen groot drama", aldus Boullier.

De eerste wintertest van 2018 staan van 26 februari tot en met 1 maart op het programma. Plaats van handeling is zoals gebruikelijk het Circuit de Catalunya nabij Barcelona.

Reacties (22)

Login om te reageren
  • F1jos

    Posts: 758

    Mocht er onverhoopt iets zijn met Alonso of Vandoorne dan hoeft McLaren zich in ieder geval geen zorgen te maken.

    "Natuurlijk is het lastig om te zeggen waar ik sta na slechts twee testdagen maar op beide dagen ging het erg goed. Ik deed wat ik moest doen en dat heeft me voldoende zelfvertrouwen gegeven om te weten dat ik er klaar voor ben. Ik ben dan misschien niet direct zo goed als Fernando maar het scheelt niet veel."

    Aldus Lando Norris :-)

    • + 0
    • 14 dec 2017 - 12:00
    • Box1986

      Posts: 1.662

      Ja heb die jongen wel een paar vreemde uitspraken horen doen de laatste tijd. Hij is een talent maar jezelf al vergelijken met een 2 voudig WK terwijl je nog niet eens in dezelfde klasse zit vind ik toch een beetje vreemd.

      • + 2
      • 14 dec 2017 - 12:50
    • Precies, was me ook opgevallen.
      Eerst presteren in de F1 en dan pas de vlag uit hangen.

      • + 0
      • 15 dec 2017 - 00:34
  • Caramba

    Posts: 5.786

    Deze gaat in de categorie: zal het sinterklaas lukken op tijd aan te komen?

    • + 0
    • 14 dec 2017 - 12:05
    • Dat is de laatste jaren met al die toestanden rondom zijn gekleurde knechten anders best een serieuze vraag geworden.

      • + 1
      • 14 dec 2017 - 12:14
    • Caramba

      Posts: 5.786

      Ach, in de winter komt iedereen toch een kilo of twee aan?

      • + 0
      • 14 dec 2017 - 12:44
    • In bepaalde delen van Finland wat meer...

      • + 0
      • 15 dec 2017 - 00:36
  • Marcooooo

    Posts: 470

    Computional Fluid Dynamics? Computational graag :)

    • + 1
    • 14 dec 2017 - 12:05
  • ringo

    Posts: 2.738

    zal eerst 3 races kosten voordat ze de balance vinden

    • + 1
    • 14 dec 2017 - 12:08
    • NicoS

      Posts: 10.987

      Dat is niet zo'n probleem, het is zaak om zo snel mogelijk de juiste balans te vinden.;)

      • + 0
      • 14 dec 2017 - 12:25
    • mooie glazen bol waar heb je die gevonden...

      • + 2
      • 14 dec 2017 - 13:00
  • Ik kijk er alweer naar uit merk ik... die eerste foto's. hopelijk is die livery veel meer richting alonso's indycar. Zo had ik het me aan t begin van 2017 voorgesteld; niet zo'n halve Marussia/Manor/Virgin achtige livery.

    • + 0
    • 14 dec 2017 - 12:38
  • Ze hebben natuurlijk op het laatste moment hun ontwerp compleet moeten veranderen omdat er volgend seizoen toch geen haaienvin op zit.

    • + 0
    • 14 dec 2017 - 12:45
    • Dat zal Mclaren inderdaad wat tijd "gekost" hebben, al ben ik blij dat die vinnen er niet meer opzitten volgend seizoen. ;)

      • + 0
      • 14 dec 2017 - 13:06
    • Daar ben ik zo zeker nog niet van.
      Het is immers Mclaren die tegen gestemd heeft hé.

      • + 2
      • 14 dec 2017 - 14:11
    • Dat klopt.

      • + 0
      • 14 dec 2017 - 16:31
    • Joh

      • + 0
      • 14 dec 2017 - 21:45
  • ives

    Posts: 1.212

    Gewoon al voor de eerste keer sinds 2014 degelijke wintertests kunnen afwerken, vele rondjes aan een stuk kunnen rijden gaat al voor een geweldige sfeer binnen het team zorgen.

    • + 1
    • 14 dec 2017 - 14:29
    • Mosquito

      Posts: 298

      Dat zou lekker voor ze zijn. Helaas hebben ze voor Renault gekozen. Dus die goede sfeer is nog niet zo zeker.

      • + 0
      • 14 dec 2017 - 19:28
  • Ach, natuurlijk staan ze er gewoon allemaal tijdens de wintertest...

    • + 1
    • 14 dec 2017 - 14:31
  • KOPTEKST: HAALT DE AUTO VAN RED BULL DE EERSTE WINTERTEST?

    • + 0
    • 14 dec 2017 - 15:20
  • Musky

    Posts: 2.187

    Boullier draait er mooi omheen.... Mc Laren houdt die Boullier wat meer aan het lijntje omdat hij in het verleden over Honda zijn mond voorbij sprak bij Mc Laren komt weinig tot niets naar buiten over de eerste wintertest daar wachten zij af hoe het verloopt met de Renaultmotor.

    • + 0
    • 14 dec 2017 - 17:35

CA Grand Prix van Canada

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    17:00 - 18:30

    Vrije training 3

    17:00 - 18:00

    Race

    20:10 - 22:10

  • Vrije training 2

    21:00 - 22:30

    Kwalificatie

    20:00 - 21:00

    Snelste ronde

     

CA Grand Prix van Canada

Lokale tijd 

  • Vrijdagweather-image

  • Vrije training 1

    17:00 - 18:30

    Vrije training 2

    21:00 - 22:30

  • Zaterdagweather-image

  • Vrije training 3

    17:00 - 18:00

    Kwalificatie

    20:00 - 21:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    20:10 - 22:10

    Snelste ronde

    20:10 - 22:10

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Hoeveel Grands Prix zullen er dit jaar verreden worden?

WK standen 2019

Bekijk volledige WK-stand

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
13 - 15 maa
Australië
20 - 22 maa
Bahrein
3 - 5 apr
Vietnam
17 - 19 apr
China
1 - 3 mei
Nederland
8 - 10 mei
Spanje
21 - 24 mei
Monaco
5 - 7 jun
Azerbeidzjan
12 - 14 jun
Canada
26 - 28 jun
Frankrijk
3 - 5 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Groot Brittannië
31 - 2 aug
Hongarije
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
18 - 20 sep
Singapore
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Japan
23 - 25 okt
Verenigde Staten van Amerika
30 - 1 nov
Mexico (land)
13 - 15 nov
Brazilië
27 - 29 nov
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
13 - 15 maa
Australië Albert Park
20 - 22 maa
3 - 5 apr
Vietnam Hanoi Circuit
17 - 19 apr
1 - 3 mei
Nederland Circuit Zandvoort
8 - 10 mei
21 - 24 mei
Monaco Monte Carlo
5 - 7 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
12 - 14 jun
26 - 28 jun
Frankrijk Paul Ricard
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Groot Brittannië Silverstone
31 - 2 aug
Hongarije Hungaroring
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
18 - 20 sep
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
23 - 25 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
30 - 1 nov
13 - 15 nov
Brazilië Interlagos
27 - 29 nov
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar