user icon
user icon

Nyck de Vries test in januari met een Formule E-auto

  • Gepubliceerd op 12 dec 2017 10:36
  • comments 15
  • Door: Rob Veenstra

Audi heeft voor de rookie-test na de ePrix in Marrakesj twee coureurs opgeroepen, waaronder Nyck de Vries. De 22-jarige Nederlander zal op 14 januari voor het eerst met een Formule E-bolide rijden. De testsessie is bedoeld om rijders kennis te laten maken met de Formule E. Audi doet ook een beroep op DTM-coureur Nico Müller.

De regels voor de test zijn streng. Alleen rijders zonder E-licentie mogen deelnemen. Dat houdt in dat alleen coureurs die nog nooit aan een ePrix deelgenomen hebben in aanmerking komen voor de test. Regerend kampioen Lucas di Grassi zal aanwezig zijn om instructies en adviezen over de Audi e-tron FE04 te geven aan De Vries en Müller.

Audi Sport ABT Schaeffler-teambaas Allan McNish: "Deze test is een unieke mogelijkheid. Nico en Nyck krijgen de gelegenheid om kilometers te maken met onze wagen en een indruk op te doen van wat een Formule E-auto speciaal maakt. Nico hoort al bij de Audi-familie, terwijl we de carrière van Nyck al jaren op de voet volgen. Voor beiden geldt dat ze van oorsprong gewend zijn om in eenzitters te racen en ik twijfel er dan ook niet aan dat ze het goed zullen doen."

De Vries ligt voor 2018 reeds vast bij Formule 2-team Prema Racing.

Reacties (15)

Login om te reageren
  • Mooi voor hem maar zie hem liever mechanisch racen.

    • + 0
    • 12 dec 2017 - 10:42
    • masf1

      Posts: 6.990

      Volgens mij rijd hij ook F2,en hoe meer hij over betrokken bij word des te beter lijkt mij.

      • + 0
      • 12 dec 2017 - 10:46
    • Wat is er niet mechanisch aan de FE?

      • + 4
      • 12 dec 2017 - 11:37
    • ja erwinnar wat is er niet mechanische aan :-p hij rijd in een E zelf met een fosiele aandrijf lijn aangezien de stroom nog grotendeels via fosiele brandstof word opgewekt

      • + 0
      • 12 dec 2017 - 12:04
    • Pffffff. Laat maar. Bijdehandjes.

      • + 0
      • 12 dec 2017 - 12:22
    • @KIEKISNL... Bio Diesel is niet fosiel....

      • + 0
      • 12 dec 2017 - 13:07
    • @ERWINNAAR: Hoezo bijdehand? Zeg dan gewoon wat je bedoelt en dat is: "Zie hem liever met een verbrandings motor rijden"

      Het woord meganisch is wel zo krom gekozen:
      mechanisch

      mechanisch bijv.naamw.Uitspraak: [meˈxanis] (van apparaten) dat werkt met bewegende delen Voorbeeld: `horloge met mechanisch uurwerk` © Kernerman Dictionaries. SpellingCorrect gespeld: 'mechanisch' komt voor in de Woordenlijst Nederlandse Taal van de ...

      Of zie jij hem daadwerkelijk liever "racen" op skies, oid?

      • + 2
      • 12 dec 2017 - 13:09
  • nee! blijf weg van de FE, bewaar dat alleen voor als al het andere in je leven mislukt is!

    • + 1
    • 12 dec 2017 - 11:07
  • Daarmee zet hij zichzelf op een zijspoor dus beter focussen op goede prestaties in de F2 want alleen dan blijf je op de F1 radar mijn inzien.

    • + 0
    • 12 dec 2017 - 11:13
    • Roel79

      Posts: 124

      Hij gaat in januari een dagje testen in een FE auto. Als dat zijn concentratie op de F2 al in het geding zou brengen heeft hij überhaupt niks te zoeken in de autosport.

      • + 2
      • 12 dec 2017 - 11:25
  • William-E

    Posts: 386

    FE is net als vrouwenvoetbal. Het is leuk maar is het net niet...

    • + 1
    • 12 dec 2017 - 11:37
    • kom op, zo erg is het vrouwenvoetbal ook weer niet...

      • + 2
      • 12 dec 2017 - 12:51
    • Wil wel douchen met het vrouwenelftal maar niet met de FE.

      • + 0
      • 12 dec 2017 - 14:07
    • Haha. Zou de gok niet wagen Larry.
      Van de FE heren weet je zeker dat ze wel met je willen douchen,
      maar of de dames van het vrouwenelftal met je willen douchen
      is nog maar zeer de vraag!

      • + 0
      • 12 dec 2017 - 15:33
  • AtteH

    Posts: 1.519

    Contacten bij McLaren, contacten bij Audi en een F2 contract... Wat wil een coureur nu nog meer? De Vries zijn toekomst in de racerij is hoe dan ook zeker, echter welke kant het op gaat is nog de vraag... Ik hoop in ieder geval voor hem een mooi seizoen in de F2!

    • + 1
    • 12 dec 2017 - 13:38

PT Grand Prix van Portugal

Lokale tijd 

PT Grand Prix van Portugal

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Wie komt er naast Verstappen te zitten in 2021?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Land Nederland
  • Geb. datum 6 feb 1995 (25)
  • Geb. plaats Sneek, Nederland
  • Gewicht 52 kg
  • Lengte 1,65 m
Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul
Oostenrijk
10 - 12 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Hongarije
31 - 2 aug
Groot Brittannië
7 - 9 aug
Groot Brittannië
14 - 16 aug
Spanje
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
11 - 13 sep
Italië
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Duitsland
31 - 1 nov
Italië
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
11 - 13 sep
Italië Mugello
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
Duitsland Nurburgring
31 - 1 nov
Bekijk volledige kalender
show sidebar