user icon

McLaren eert Ayrton Senna met 750 duizend pond kostende straatauto

  • Gepubliceerd op 10 dec 2017 12:30
  • comments 14
  • Door: Bjorn Smit

Op de autosalon in Genève van 2018 zal de stand van McLaren een nieuwe auto aan het grote publiek tonen. De Britse fabrikant zal de McLaren Senna meenemen naar de beurs, een auto waarmee drievoudig wereldkampioen Formule 1 Ayrton Senna geëerd wordt.

McLaren bracht vanochtend een aankondiging en een video van de auto naar buiten. De 750 duizend pond kostende Senna zal een 4.0 liter V8-motor krijgen met dubbele turbo en 789 pk krijgen. Het koppel van de bolide bedraagt 800 Newtonmeter. Ook zal het de lichtste auto van het merk worden sinds de McLaren F1 in de jaren 90. Performance en aerodynamica zijn de toverwoorden bij deze machine volgens McLaren, die vrijwel volledig gemaakt is van koolstofvezel en onder andere een dubbele diffuser heeft. In het statement verklaart McLaren ook dat het de ambitie is om de auto de beste straatauto voor op het circuit te maken.

James Allen sprak bij de opening van de FIA Hall of Fame met Ayrtons neefje Bruno Senna over de introductie van de nieuwe McLaren. "Onze familie is erg trots dat McLaren hun nieuwe auto naar Ayrton vernoemd heeft. Dit is het eerste project dat echt overeenkomt met Ayrtons prestaties en zijn geest. De McLaren Senna eert mijn oom, omdat het enorm toegewijd is een circuitervaring te geven die de bestuurder het beste uit zichzelf laat halen."

Reacties (14)

Login om te reageren
  • mario

    Posts: 8.262

    Bijzondere wagen..... Mi like :)

    • + 0
    • 10 dec 2017 - 12:43
    • Taures

      Posts: 1.114

      Zit er een Honda of McLaren blok achterin? Wel gaaf zo'n race monster.

      • + 0
      • 10 dec 2017 - 16:22
  • Iemand een link van het filmpje? Zit helaas niet bij het artikel.

    • + 0
    • 10 dec 2017 - 13:21
  • The dre

    Posts: 2.184

    Aardig wat knaken, jammer dat er geen foto of filmpje bij het artikel zit.

    • + 0
    • 10 dec 2017 - 13:54
  • mario

    Posts: 8.262

    FF Googlen op "McLaren Senna" en je hebt legio plaatjes en video's.... Zo moeilijk is dat niet.....

    • + 0
    • 10 dec 2017 - 13:56
  • Dat is een vet ding!

    • + 0
    • 10 dec 2017 - 14:50
  • Echt niet mooi. Maar gelukkig kunnen meningen verschillen.

    • + 1
    • 10 dec 2017 - 14:51
    • BMW E30

      Posts: 757

      persoonlijk vind ik de Mercedes project One ook niet mooi, hij heeft zo'n lelijke neus. Maar als alles om performance gaat hoeft het niet allemaal per se mooi te zijn er is vast wel een of andere 30-jarige nerd met teveel geld die hier helemaal op kickt en er direct 2 koopt dus heeft Mclaren hun geld ook weer verdiend.

      • + 0
      • 10 dec 2017 - 19:41
  • erg mooi, ziet er uit als een straaljager op wielen. prachtig kontje ook. alleen die vleugel kun je niet verstoppen..maar die zal hij hard nodig hebben alsíe zo licht is.

    • + 0
    • 10 dec 2017 - 15:24
  • Deze auto zal ten opzichte van de McLaren F1 een flinke stap vooruit zijn qua techniek en rijgedrag maar naar mijn mening gaat er niets qua design boven de F1.

    • + 0
    • 10 dec 2017 - 16:27
    • maar als je mocht kiezen?

      • + 0
      • 10 dec 2017 - 16:52
    • De McLaren F1 zonder twijfel!!! Die BMW V12 is zo geweldig om te horen.

      • + 0
      • 10 dec 2017 - 20:27
    • ik zou toch voor de Senna gaan. als het niet om geld gaat. juist door de v8, en dubbele diffuser, lijkt het een wagen waar je mee kunt spelen. alleen zal de top niet denderend zijn denk ik. maar de 350 zal die wel halen mag ik hopen.

      • + 0
      • 10 dec 2017 - 21:37
  • De nieuwe winkelwagentjes van Ome Frits: echt een autootje om gezellig met de hele familie boodschappen te gaan doen bij de Jumbo. ;)

    • + 0
    • 10 dec 2017 - 23:03

GB Grand Prix van Groot-Brittannië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

GB Grand Prix van Groot-Brittannië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar