user icon
user icon

Brendon Hartley: "Er ligt een zware taak voor mij"

  • Gepubliceerd op 18 nov 2017 09:45
  • comments 14
  • Door: Rik Klein Entink

Afgelopen donderdag maakte het team van Toro Rosso bekend dat Brendon Hartley en Pierre Gasly volgend jaar de stoeltjes van het team zullen bezetten. Maar Hartley is er nog lang niet zo zegt hij zelf. 

De coureur uit Nieuw Zeeland wist al een maand van het contract voor komend seizoen, maar hield de afgelopen weken zijn kaken stijf op elkaar. Hartley: "Er ligt een zware taak voor mij en daar ben ik mij terdege bewust van. Ik moet nog steeds een hoop leren, heb nog een hoop werk te doen en het gaat er ook niet makkelijker op worden."

Hartley zal volgend weekend voor de vierde keer dit seizoen in de Toro Rosso stappen. De eerste drie races van de Toro Rosso-coureur werden geteisterd door motorproblemen, hij kwam alleen in Austin tijdens de Grand Prix van Amerika over de finish op de 13e plaats.

Reacties (14)

Login om te reageren
  • Na ja, frisse start in 2018 met een geheel verbeterde superieurere Honda PU achterin... ha ha...

    • + 0
    • 18 nov 2017 - 09:58
  • Sympathieke jongen. Realistische gast en best wel getalenteerd. Ik ben benieuwd hoe ver hij het gaat schoppen in de f1!

    • + 5
    • 18 nov 2017 - 10:03
    • Brandon is zo'n gozer die het al genoeg vind om mee te mogen doen. Alle extra succesen erbij is alleen maar mooi mee genomen. Super realistische gedachte ook in een wereld waar de teamverhouding onvoorspelbaar blijven op lange termijn. Het feit dat hij wat ouder in mag stappen siert hem ook wel... Het geeft toch een signaal af dat Formule 1 teams zich niet blind willen gokken op F3 succes na Stroll.

      • + 1
      • 18 nov 2017 - 13:00
  • maximist

    Posts: 942

    Ik ben en blijf van mening dat Brandon een goede coureur is, maar niet in de F1.
    In mijn ogen is het een betere WEC coureur dan F1. Kijk naar Webber, in de F1 net niet. Maar in de WEC meteen kampioen. Jammer dat STR voorbij is gegaan aan Robin Frijns. Robin vind ik een betere keus dan Brandon.

    • + 1
    • 18 nov 2017 - 10:14
    • @maximist: Mark Webber heeft het best lang uitgehouden in de f1 en best mooie dingen laten zien. Ik ben het dus niet eens met je suggestie dat hij niet thuis hoorde in de f1. Hartley ben ik erg benieuwd naar. Volgens mij doet hij het best goed nu al. Hij is een gelijke aan Gasly. Robin... tja sorry. Jij verdiende het inderdaad om f1 te rijden, maar zijn momentum is nu lang voorbij. Hoe/wie/wat daar schuldig aan is, is mosterd na de maaltijd. Laten we er over ophouden!

      • + 0
      • 18 nov 2017 - 10:19
    • maximist

      Posts: 942

      Van Gasly heb ik ook geen hoge pet op. Het lijkt er op dat STR puur gaat testen met de Honda PU. En je wil geen goede coureur voor schut zetten ;-) Webber heeft zeker mooie dingen laten zien. Maar hij heeft ook laten zien het net niet te hebben om de F1 WK te winnen. In de WEC kwam Webber veel beter uit de verf. Ik zeg niet dat Brandon slecht is, maar in mijn ogen net niet goed genoeg voor de F1. Maar zeker een kei in de WEC.

      • + 0
      • 18 nov 2017 - 12:17
    • maximist

      Posts: 942

      Brandon blijft ook onder contract van Porsche in 2018.

      • + 0
      • 18 nov 2017 - 12:31
  • Mark Webber: 11 jaar f1 coureur geweest met 9 zeges en als hoogste eindklassering 3e in de strijd om het wereldkampioenschap. Niet slecht lijkt me...

    • + 1
    • 18 nov 2017 - 10:22
    • Wel als je de laatste jaren in een Red Bull reed.

      • + 0
      • 18 nov 2017 - 10:52
    • rickf1

      Posts: 1.623

      Maar van de twee RedBulls kan er maar 1 winnen...

      • + 0
      • 18 nov 2017 - 11:05
    • @RICKF1

      Dat is waar, maar Webber had met die RB toch ook wel een keer 2e kunnen eindigen in het WDC en had het Vettel weleens wat moeilijker mogen maken, maar daar was Webber blijkbaar niet goed genoeg voor.
      Heb 't nooit wat gevonden, heel die Webber niet.

      • + 1
      • 18 nov 2017 - 11:30
    • Toch 9 gp's gewonnen
      Niet onverdienstelijk

      • + 2
      • 18 nov 2017 - 12:16
    • Volgend jaar zijn er maar 4 coureurs die statistisch beter zijn dan Webber... Hamilton, Vettel, Raikonen en Alonso.... De rest moet nog maar zien dat ze de wind mee krijgen om de 9 te kunnen halen.

      • + 2
      • 18 nov 2017 - 12:56
  • Qua persoonljkheid echt een aanwist voor de F1, zo'n kerel gun je gewoon een betrouwbare auto om mee te presteren.

    • + 0
    • 18 nov 2017 - 14:03

PT Grand Prix van Portugal

Lokale tijd 

PT Grand Prix van Portugal

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Wie komt er naast Verstappen te zitten in 2021?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team Alpha Tauri
  • Punten 177
  • Podiums 2
  • Grand Prix 58
  • Land FR
  • Geb. datum 7 feb 1996 (24)
  • Geb. plaats Rouen, FR
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,77 m
Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul
Oostenrijk
10 - 12 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Hongarije
31 - 2 aug
Groot Brittannië
7 - 9 aug
Groot Brittannië
14 - 16 aug
Spanje
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
11 - 13 sep
Italië
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Duitsland
31 - 1 nov
Italië
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
11 - 13 sep
Italië Mugello
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
Duitsland Nurburgring
31 - 1 nov
Bekijk volledige kalender
show sidebar