user icon

Drie Nederlanders bij laatste zes in World's Fastest Gamer

  • Gepubliceerd op 16 nov 2017 15:57
  • comments 35
  • Door: Rob Veenstra

De eSports-competitie van McLaren nadert zijn ontknoping en er zijn nog drie Nederlanders in de race voor dat felbegeerde contract als simulatorcoureur bij de Britse renstal voor 2018. Bono Huis, Rudy van Buren en Freek Schothorst overleefden de eerste schifting en zitten nu bij de laatste zes. De competitie gaat de komende dagen verder, waarna er weer vier kandidaten afvallen. De overgebleven twee finalisten strijden dan tegen elkaar om een plekje bij McLaren.

 

Reacties (35)

Login om te reageren
  • BramG44

    Posts: 426

    cool, nerds in een f1 auto ;-)

    • + 0
    • 16 nov 2017 - 16:07
    • Dat doet Intertoys Nederland dan toch weer goed hè...

      • + 0
      • 16 nov 2017 - 19:58
  • zo zo, nou nou

    • + 1
    • 16 nov 2017 - 16:10
  • Gummy

    Posts: 257

    Niks geen nerds! Deze jongens zijn serieus aan het racen, weliswaar op de computer maar er komt echt wel wat meer bij kijken. De finalisten zijn geen toevalstreffers of alleen maar frikandellen etende nerds zoals ze nog weleens gezien worden.

    • + 5
    • 16 nov 2017 - 16:22
    • Dus het zijn nerds die graag haute cuisine restaurants bezoeken? ;-)

      • + 2
      • 16 nov 2017 - 17:16
    • The dre

      Posts: 2.184

      Nee tuurlijk het zijn echte sportmannen en atleten.
      Als hun serieus aan het racen zijn, was ik gisteravond serieus europa aan het redden tijdens een uurtje MOH

      • + 0
      • 16 nov 2017 - 17:39
    • En @Thedre. Leven we nog?

      • + 0
      • 16 nov 2017 - 19:59
    • The dre

      Posts: 2.184

      Helaas larry, maar ik heb mn best gedaan. :(

      • + 0
      • 16 nov 2017 - 20:40
  • Toch een groot verschil,,, een simulator of een game.. Meeste (race)games zijn eerder behendigheidsspelletjes ipv het zo realistische mogelijk proberen na-bootsen van de werkelijkheid, zoals bij een simulator de bedoeling is...

    • + 0
    • 16 nov 2017 - 16:57
    • The dre

      Posts: 2.184

      Daar ga je denk ik een beetje fout bschuit. grand turismo fia 2017 etc etc zijn meer simulators als behendigheidsspelletjes

      • + 2
      • 16 nov 2017 - 17:41
    • Pcars en assetto corsa zijn wel nog van een ander kaliber imo, daar kan je gerust de playstation hero van echte simracer onderscheiden ..

      • + 0
      • 16 nov 2017 - 19:22
    • The dre

      Posts: 2.184

      Wat is het verschil in games canson?

      • + 0
      • 16 nov 2017 - 19:34
    • Assetto Corsa is net weer wat realistischer als Project Cars. Vind ik.

      • + 1
      • 17 nov 2017 - 08:18
    • rFactor 2 en iRacing kan je in ieder gevaal geen behendigheids spelletje noemen.. dat komt dicht bij de werkelijkheid.

      Dit is dan ook alleen beschikbaar op de PC. Alle racegames op de Ps4 is té arcade (nep).

      • + 0
      • 17 nov 2017 - 18:37
    • Ik speel Assetto Corsa op de PS4. En dat is nep?

      • + 0
      • 17 nov 2017 - 21:52
  • Freek op Iracing in FR 2.0. Gewoon sec sneller dan mij per ronde. Ziek! Verbaast mij niks.

    • + 0
    • 16 nov 2017 - 17:00
    • is hij familie van die andere Schothorst?

      • + 0
      • 16 nov 2017 - 17:16
    • Silfen

      Posts: 235

      Jongere broertje.

      • + 1
      • 16 nov 2017 - 17:33
    • Gard

      Posts: 863

      En een zoon van die ouwe

      • + 0
      • 16 nov 2017 - 21:51
    • Jammer dat zijn neef gestopt is hè?

      • + 0
      • 16 nov 2017 - 22:55
  • Die simracers hebben echt een bizar hoog niveau. Jann Mardenborouhg heeft er een prachtige autosportcarriére aan overgehouden nadat hij in 2011 winnaar werd van de Nissan GT Academy.

    • + 1
    • 16 nov 2017 - 17:17
  • Naldor

    Posts: 730

    moet toch zeggen dat ik hoop dat Harry Jacks wint, na al die jaren door hem verslagen te zijn terug op F12011/2012 en 2013 weet ik hoe ontzettend goed die vent is :P

    • + 0
    • 16 nov 2017 - 18:00
  • Maldonado ligt eruit. Familie van?

    • + 0
    • 16 nov 2017 - 18:02
  • De winnaar mag een leuk cadeautje komen uitzoeken bij Bart Smit, tot een waarde van wel 50 euro.
    Alsof de spanning al niet groot genoeg is voor die kids. ;)

    • + 0
    • 16 nov 2017 - 20:01
    • De winnaar krijgt een simulator coureur contract bij McLaren... toch wel een serieus prijske dacht ik zo!

      • + 1
      • 16 nov 2017 - 20:27
    • Gard

      Posts: 863

      @Rogier hier : Als het geen F1 is hebben ze er geen verstand van en dan gaan ze kinderachtige opmerkingen maken. Hé Larry

      • + 0
      • 16 nov 2017 - 21:54
    • Gummy

      Posts: 257

      De winnaar krijgt een serieus contact voor een simulator rol van 100.000 dollar per jaar. Heel wat anders als een 50,00 euro kadobon bij een speelgoedzaak. Deze jongens zijn serieus en zijn niet zomaar in de finale!

      • + 2
      • 16 nov 2017 - 22:18
    • @Gard. Het is toch ook een F1-site?
      Maar ik gun je jouw plezier hoor.

      • + 0
      • 16 nov 2017 - 23:01
    • Kan zo maar zijn dat de winnaar over een paar jaar in bijvoorbeeld een GT3 auto rijdt van McLaren. Zie ook de winnaars van de GT Academy van Gran Turismo.

      • + 0
      • 17 nov 2017 - 08:20
    • Gard

      Posts: 863

      Larry aan sommige post van jou zou je niet zeggen dat het F1 site is. Jij wil graag boven de 1000 post per maand uitkomen en dan smijt je er maar een heleboel onzin op wat helemaal niets met F1 bte maken heeft

      • + 0
      • 17 nov 2017 - 08:47
    • Zo, dat zal me leren!
      Jij kunt kattig doen zeg...

      Wens je toch veel genot bij de finale van de eSports-competitie @Gard!
      (en hier hou ik het bij)

      • + 0
      • 17 nov 2017 - 10:39
  • dit is fantastish.. deze jongens zijn super goed.. veel success de komende dagen.. laten we hopen dat een nederlander de hoofdprijs wint..

    • + 0
    • 17 nov 2017 - 06:21
  • Zou mooi zijn als Greger Huttu het haalt. Die man is al meer dan 10 jaar aan de top in sim racing. Hij is niet meer zo oppermachtig als vroeger. Maar nog steeds goed genoeg blijkbaar en heeft een schat aan ervaring op sim gebied.

    • + 1
    • 17 nov 2017 - 09:34
    • flubber

      Posts: 99

      Hij is niet meer oppermachtig omdat Coanda iets gevonden heeft in de setup van de MP4/30 waardoor ze net even sneller zijn dan Redline. Plus dat Martin Krönke natuurlijk ook gewoon bizar goed is. Die vent is ook net een ffing robot.

      • + 0
      • 17 nov 2017 - 11:16
  • Carrinthe

    Posts: 954

    Bizar dat zo'n klein land als Nederland 3 van de 6 finalisten voortbrengt. Nu ben ik niet zo thuis in de simulators maar is daar een rede voor?

    Suc6 jongens !

    • + 0
    • 17 nov 2017 - 13:12

RU Grand Prix van Rusland

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

RU Grand Prix van Rusland

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar