user icon
user icon

Daniel Ricciardo: "Regen in kwalificatie zou ons helpen"

  • Gepubliceerd op 11 nov 2017 07:48
  • comments 24
  • Door: Mathijs Carolus

Red Bull-coureur Daniel Ricciardo kende een prima vrijdag op het Autodromo Jose Carlos Pace in Sao Paulo: de teamgenoot van Max Verstappen kwam tot een derde tijd aan het einde van de dag. Ricciardo weet echter dat hij na de kwalificatie tien plaatsen terug wordt gezet, vanwege een gridstraf door een motorwissel. Ondanks de naderende straf is Ricciardo tevreden met het verloop van de eerste trainingsdag.

"Dit circuit ligt ons niet heel goed, maar ondanks dat was het een goede dag. Mercedes is hier altijd heel sterk, daar hebben we niet echt naar gekeken. Bovendien reden we in de eerste training met minder vermogen, met de motor waar ik nu mee rijdt moet ik het hele weekend hier rijden en ook over twee weken in Abu Dhabi moet ik het hier mee doen. In de tweede training kon ik wel voluit gaan en toen liep het ook prima. Qua snelheid zitten we op het niveau van Ferrari, het was dus een goede dag. Hopelijk valt er wat regen in de kwalificatie, dan heb ik minder pijn van mijn gridstraf", aldus Ricciardo na afloop van de tweede vrije training.

Teamgenoot Max Verstappen sloot de eerste dag in Brazilië af als vijfde en liet weten dat de balans nog verbeterd moet worden.

Reacties (24)

Login om te reageren
  • Ik hoop het ook, maakt het altijd weer interessant.

    • + 0
    • 11 nov 2017 - 08:24
    • PS. Dat dam geneuzel over terug schroeven van de motor. Elke race een motor, laat maar weer ploffen. Echt ploffen. Ik hoop echt dat 2021 brengt kwa motoren wat we er allemaal van verwachtten en dat liberty niet naar Ferrari of Mercedes luistert.

      • + 2
      • 11 nov 2017 - 08:27
    • Gezien de onderdelen schaarste bij Renault (zie art. elders op dit forum) lijkt me een ploffende motor geen goede optie :)

      • + 0
      • 11 nov 2017 - 09:30
    • Dat is helemaal beschamend, maar ik had het over de toekomstige motoren....

      • + 0
      • 11 nov 2017 - 09:40
    • Boudewijn de Groot zong al ‘Als de rook om je hoofd is verdwenen...’

      • + 0
      • 11 nov 2017 - 11:24
    • Wat was (is) dat een slome zak zeg met zijn bijdehante liedjes die ie in slomotion en zo monotone mogelijk lied horen, met zijn saaie [...]kop.


      *hoofd

      • + 0
      • 12 nov 2017 - 06:05
  • Wie doet er mee met een regendans voor dit weekend?

    • + 2
    • 11 nov 2017 - 08:40
    • Supersoft

      Posts: 922

      Dansen is niet mijn sterkste kant, maar wil het wel proberen. Er zijn ook gebieden waar ze met een kalashnikov in de wolken schieten, kan ook nog natuurlijk!

      • + 0
      • 11 nov 2017 - 09:05
    • Ik heb dan weer geen Kalashnikov in de schuur liggen... misschien kunnen we het combineren? De één schiet en een ander danst?

      • + 0
      • 11 nov 2017 - 09:36
    • Ben bang dat wanneer ik ga dansen het onweer wordt .....

      • + 0
      • 11 nov 2017 - 10:17
    • Supersoft

      Posts: 922

      Windbuksje heb ik liggen... Deze heeft echter niet de afstand tot Interlagos.

      • + 0
      • 11 nov 2017 - 10:46
  • Mosquito

    Posts: 312

    Al zo vaak regen beloofd dit jaar. Het zal wel weer niets worden.

    • + 0
    • 11 nov 2017 - 08:51
    • Dat ligt nog aan de contractuele afspraken die Bernie de Boskabouter destijds met Piet Paulusma heeft gemaakt.

      “Oant moarn!”

      • + 0
      • 11 nov 2017 - 11:43
  • Supersoft

    Posts: 922

    Als het regent krijgen we denk ik een mooie strijd met VER en HAM. Hopen dat Max zijn motortje blijft lopen.

    • + 0
    • 11 nov 2017 - 09:07
  • thepsyck

    Posts: 59

    hoop het niet!! heb geen zijn in een kwalificatiewedstrijd van 4 uur, omdat die fransman van Haas het weer te gevaarlijk vind

    • + 1
    • 11 nov 2017 - 09:29
    • mario

      Posts: 6.857

      Die Fransoos rijdt 'm dan toch in het eerste rondje van de baan.... Dus daar zijn we dan wel meteen van verlost.... Maar er zijn nog wel wat andere zeurders op de grid, dat dan weer wel....

      • + 0
      • 11 nov 2017 - 09:32
  • John6

    Posts: 4.439

    Als ik het weerbericht mag geloven zal het zondag niet regenen, vandaag in de vroege morgen geven ze regen door., is afwachten.

    • + 0
    • 11 nov 2017 - 09:59
    • Op zondag hoor je in andere dingen te geloven @John...

      Begin maar eens met vijftig Weesgegroetjes aan de ‘Braziliaans racegod’ Verstappen. Bij ons trouens beter bekend als de ‘goddelijke Nederlandse racer’.

      ;)

      • + 0
      • 12 nov 2017 - 06:17
  • Alleen zie ik niet dat regen in de quali Ricciardo echt gaat helpen. Bij droog weer staat hijmet 10 plaatsen gridstraf tussen positie 12 en 16. Bij nat weer staat hij mi. Ook op positie tussen 12 en 16.

    • + 0
    • 11 nov 2017 - 10:59
    • Ik ben ook niet geheel overtuigd van Ricciardo's kwaliteiten in de regen. Misschien dat de RB13 wel wat beter werkt als het nat is, maar niet iedereen op de grid kan claimen voordeel te hebben van regen condities.
      Misschien dat Ricciardo bij de top helft hoort dan, maar zeker niet bij de toppers.

      • + 0
      • 11 nov 2017 - 11:35
  • Regen in de kwalificatie helpt Ricciardo normaal gesproken niet veel.
    Bij een droge en een natte baan eindigt hij achter Hamilton, Vettel en Verstappen.

    • + 0
    • 11 nov 2017 - 11:38
    • Ric is goed in de regen, maar kan het tempo van die coureurs meestal niet volgen idd.

      • + 0
      • 11 nov 2017 - 11:55
    • Musky

      Posts: 2.187

      Daniel heeft na deze race nog een race te gaan en hij maakt zich nu al druk om zijn bolide heel te houden voor de volgende race. Het gaat nog moeilijker worden voor Daniel volgend jaar heeft hij maar twee bolides ter beschikking voor een lang F1 seizoen. Veel plezier in de regen Daniel??

      • + 0
      • 11 nov 2017 - 14:18
  • Taures

    Posts: 1.010

    Ric houdt niet van regen, zou dat helpen?

    • + 0
    • 11 nov 2017 - 11:58

PT Grand Prix van Portugal

Lokale tijd 

PT Grand Prix van Portugal

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Wie komt er naast Verstappen te zitten in 2021?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team Red Bull Racing
  • Punten 1.095
  • Podiums 39
  • Grand Prix 113
  • Land NL
  • Geb. datum 30 sep 1997 (23)
  • Geb. plaats Hasselt (Belgie), NL
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,80 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul
Oostenrijk
10 - 12 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Hongarije
31 - 2 aug
Groot Brittannië
7 - 9 aug
Groot Brittannië
14 - 16 aug
Spanje
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
11 - 13 sep
Italië
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Duitsland
31 - 1 nov
Italië
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
11 - 13 sep
Italië Mugello
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
Duitsland Nurburgring
31 - 1 nov
Bekijk volledige kalender
show sidebar