Horner: "Zorgen dat Max zijn potentieel kan benutten"
- Gepubliceerd op 07 nov 2017 11:49
-
34
- Door: Rob Veenstra
Trending nieuws
-
'Dreun voor Red Bull: volgend kopstuk kondigt vertrek aan'
Volgens Ralf Schumacher moet Red Bull binnenkort wéér afscheid nemen van een kopstuk. De Duitser stelt ...
24 jun 2026 10:09 -
McLaren introduceert eigen macarena-vleugel in Oostenrijk
Het team van McLaren lijkt aankomend weekend in Oostenrijk voor het eerst met een eigen macarena-vleugel te gaan rijd...
24 jun 2026 09:26 -
Red Bull heeft dilemma: ADUO-regeling kan Verstappen-transfer forceren
Na de introductie van de nieuwe ADUO-regels staat Red Bull Racing voor een opvallend dilemma. Het team van Max Versta...
24 jun 2026 08:48 -
FIA kan minst favoriete maatregel van Verstappen doorvoeren
De kans is zeer groot dat de Formule 1 voor aankomend weekend een hittewaarschuwing gaat afgeven. Net als in Nederlan...
24 jun 2026 08:11 -
Red Bull zet alles op alles: cruciale updates voor Verstappen in Oostenrijk
De Grand Prix van Oostenrijk kan weleens een beslissend moment worden voor Red Bull Racing én Max Verstappen. ...
24 jun 2026 07:36
Reacties (34)
Login om te reageren-
Oh alleen max?
Ric maakt dus niet uit- + 0
- 7 nov 2017 - 11:58
-
"Met Max Verstappen en Daniel Ricciardo hebben we twee fenomenale coureurs in huis, het beste rijdersduo van de Formule 1. Wij moeten zorgen dat we hen een goede auto geven."
- + 7
- 7 nov 2017 - 12:00
-
Max Verstappen beschikt over een enorme potentie en het is nu aan Red Bull Racing om de jonge Nederlander in de positie te brengen dat hij dat potentieel optimaal kan benutten. Dat stelt Red Bull Racing-teambaas Christian Horner
- + 2
- 7 nov 2017 - 12:06
-
Ric is toch bijzaak?
- + 1
- 7 nov 2017 - 12:16
-
@The Dre, Ric heeft gewoon minder potentie dan Max dat is wel duidelijk. Max zijn leercurve is nog niet horizontaal zoals die van RIC dat wel is.
- + 1
- 7 nov 2017 - 12:38
-
@The Dre .. je moet eerst het hele verhaal lezen voordat je onzinnige uitspraken doet .. natuurlijk maakt Ricciardo ook uit .. hij krijgt dezelfde auto als Max volgend jaar .. Als Ricciardo volgend jaar kiest voor een ander team dan krijg je wellicht een andere situatie gedurende het jaar maar nu zeker niet het geval!
- + 2
- 7 nov 2017 - 12:57
-
Ik denk dat The Dre het verhaal wel heeft gelezen, maar hij gaat hier uit van het stukje video onder het artikel. Daarin wordt alleen Max genoemd.
Het is dan natuurlijk dan ook weer net wat de interviewer heeft gevraagd.- + 0
- 7 nov 2017 - 13:06
-
@Hooligans Racing
Ricciardo krijgt volgend jaar helemaal niet dezelfde wagen als Max. De auto zal volledig ontwikkeld worden op de kwaliteiten van Max en niet Ricciardo of een compromis daartussen.- + 0
- 7 nov 2017 - 13:16
-
@BillGates Ric is een zelfstandig naamwoord.
- + 0
- 7 nov 2017 - 13:26
-
www.youtube.com/watch?v=FncsrgU61Kg
Er zijn meer mensen die op de valreep Ricciardo ook nog kansen toedichten.- + 0
- 7 nov 2017 - 14:08
-
@LAAGVLIEGERT,
Zelfs al zou je gelijk hebben en zou de auto alleen ontwikkeld worden op basis van de feedback van Max(ik denk van niet), dan nog zou Ricciardo hetzelfde materiaal krijgen, alleen is dit materiaal dan niet specifiek voor hem ontwikkeld.
Voor Red Bull is het overigens ook belangrijk dat 2 auto's goede punten scoren om hoog te komen in het constructeurs kampioenschap. De auto dan maar op basis van 1 persoon ontwikkelen zou niet slim zijn.
Stel dat Ricciardo in Mei volgend jaar een contract tekent bij een ander team dan is er wel een grote kans dat de ontwikkeling van de auto vanaf dat moment puur op basis van de feedback van Max gebeurt.- + 0
- 7 nov 2017 - 15:35
-
Begrijpend lezen valt in jouw geval ook niet mee, he!!!!!!!!!!!!!!
- + 0
- 7 nov 2017 - 23:41
-
Pffffffffff, dat had hij nog niet eerder verteld.....
- + 0
- 7 nov 2017 - 11:59
-
Gewoon even een reminder...
- + 0
- 7 nov 2017 - 12:00
-
Zo hé, even een artikeltje brouwen om één quote.
- + 1
- 7 nov 2017 - 12:33
-
Was mijn gedacht ook.. Teveel van het goede is teveel! Kan sowieso al niet goed tegen dat Amerikaans-achtig overbejubbel.. Geef 'm gewoon een goeie bak en stoppen met zeiken!!
- + 0
- 7 nov 2017 - 18:37
-
Na de test in Barcelona weten we ietsjes meer... nu nog natte vingerwerk en daarna weer speculaastijd
- + 1
- 7 nov 2017 - 11:59
-
Wat heeft Horner met de potentie van Max te maken?
oh wacht.. :)- + 3
- 7 nov 2017 - 12:02
-
Horner kan Newey vragen het ontwerp en doorontwikkeling van de wagen te doen in de richting van de wensen van Max.
Zelfde zoals Mercedes duidelijk gedurende 2017 naar de wensen van Lewis door heeft ontwikkeld.- + 1
- 7 nov 2017 - 12:43
-
Kom op Maximo! Echt niet??
- + 0
- 7 nov 2017 - 14:14
-
Dus een Adrian Newey, die een legende is in z'n vak, gaat luisteren naar een 'joch' van 20? ;)
- + 0
- 7 nov 2017 - 18:42
-
Ja F1 Benelux, dat heet samenwerking aan een gemeenschappelijk doel. En Guess what, rijdersinput heeft enig belang in de ontwikkeling van een auto.
- + 0
- 7 nov 2017 - 19:13
-
;) <- knipoog!!
- + 0
- 7 nov 2017 - 20:58
-
Iedere keer hetzelfde verhaal. Zit hij op goochelen om de Honda's op niveau te krijgen. Nog anderhalf jaar de tijd
- + 0
- 7 nov 2017 - 12:03
-
Ik ben echt ontzettend benieuwd wat er in dat contract van Max staat.. En dan vooral met het oog op 2019. Renault levert dan niet meer aan Red Bull, de enige mogelijkheid moet dan Honda zijn. En Honda is nou niet iets maar je blij van wordt... Iemand meer ideeën/mogelijkheden.
- + 0
- 7 nov 2017 - 12:19
-
volgens mij is Renault nog steeds een optie voor 2019. of mis ik iets?
- + 2
- 7 nov 2017 - 13:19
-
Ik denk dat men er te makkelijke vanuit gaat dat Renault niet meer aan RBR levert na 2018. Ik zie het eigen team volgend jaar nog geen races winnen, laat staan voor de titel vechten. De weg die RBR nu heeft ingeslagen i.c.m. de nieuwe Renault-motor die al eigenschappen van de 2018 versie heeft lijkt goed te werken.
Stel nu dat RBR nu tijdens de winter het goede gevoel van nu weet vast te houden en dus meteen vanaf Melbourne kan meedoen om de prijzen en zelfs de titel. Dan verwacht ik dat Renault “gewoon” het contract met RBR vernieuwt en er ook in 2019 weer een Renault-blok achterin de RBR ligt.- + 4
- 7 nov 2017 - 13:25
-
Beste vaxmerstappen
Nu lees ik toch best veel f1 site's , van Nederlands, Duits, Engels en Frans talige.
Maar zover IK weet en lees heeft Renault afgesproken (lees een contract) met RBR om hun motoren te leveren tot en met 2020 met daarin de mogelijkheid deze vanaf 2019 te ontbinden... that's all...
Er is , nogmaals zover IK lees, nog nergens bevestigend gereageerd vanuit Renault of RBR dat Renault vanaf 2019 geen motor meer levert aan RBR....
Als het wel zo is zoals jij hierboven toch als een vrij zeker gegeven schrijft , zie ik heel graag de link van jou waar ik dat bericht van hun zelf kan lezen.
Dat mag in de bovengenoemde talen die ik beheers...maar Google zal me vast in het Chinees , Japans of willekeurige andere talen kunnen helpen mocht dat bericht , ofwel jou bron , in een andere taal beschikbaar zijn- + 0
- 7 nov 2017 - 22:03
-
Zúúúúúcht, gááááááp.... slap!
- + 0
- 7 nov 2017 - 12:27
-
Oh, ik dacht SLAAAAAAAAAAAP. Welterusten.
- + 0
- 7 nov 2017 - 23:51
-
Ik heb het idee dat RB de wagen aan het doorontwikkelen is in de lijn van Max zijn rijstijl en dat dit o.a. de reden is dat Max bijgetekend heeft. Hij is eigenlijk de 1e coureur en dat is niet zo maar een positie die bij andere teams beschikbaar zou zijn geweest voor hem.
- + 0
- 7 nov 2017 - 12:41
-
Ric is de collega die Max zich kan wensen, door elkaar het vertrouwen en de rust te geven die ze nodig hebben voor een goed resultaat. Dus Ricciardo maakt zeker iets uit, hij zorgt voor stabiliteit en rust. Beter dan een spring in het veld naast Max te zettem, moet hij daar ook nog op gaan letten.
- + 0
- 7 nov 2017 - 13:09
-
En dit zei Horner ook nog. Lees vooral de laatste zin. Ze gaan gewoon voor beide rijders, en niet alleen voor Max.
"Ik denk dat we met Max en Daniel ons beste rijderspaar ooit in de Formule 1 hebben. Op dit moment vormen zij misschien ook wel het beste duo van de grid. Het is daarom voor mij prioriteit dat we beide coureurs binnenboord houden, op zijn minst tot 2020", zegt Horner die verder uitlegt dat beide coureurs binnen Red Bull een eigen team om zich heen kunnen bouwen.- + 0
- 7 nov 2017 - 18:14
-
“En nu is het aan Red Bull Racing om de jonge Nederlander”...
Dit hoor ik nu al ruim een jaar.- + 0
- 7 nov 2017 - 23:42
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Coureursprofiel
- Team Red Bull Racing
- Punten 3.500
- Podiums 128
- Grand Prix 240
- Land Nederland
- Geb. datum 30 sep 1997 (28)
- Geb. plaats Hasselt (Belgie), Nederland
- Gewicht 70 kg
- Lengte 1,8 m
833.890 reacties op Red Bull Racing
984 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Max Verstappen
Team profiel
- Team naam Red Bull Racing
- Basis Milton Keynes, Leafield, Oostenrijk
- Liam Lawson
- Sebastian Vettel 1
- Sebastian Vettel 1
- Sebastian Vettel 1
- Sebastian Vettel 1
- Daniel Ricciardo 3
- Sebastian Vettel 5
- Isack Hadjar 6
- Pierre Gasly 10
- Sergio Perez 11
- Sebastian Vettel 15
- Yuki Tsunoda 22
- Daniil Kvyat 26
- Max Verstappen 33
908.830 reacties op Red Bull Racing
687 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Red Bull Racing

Posts: 268
"Met Max Verstappen en Daniel Ricciardo hebben we twee fenomenale coureurs in huis, het beste rijdersduo van de Formule 1. Wij moeten zorgen dat we hen een goede auto geven."