user icon

Hartley stapt voor Mexico over op startnummer 28

  • Gepubliceerd op 26 okt 2017 11:49
  • comments 15
  • Door: Rob Veenstra

Brendon Hartley rijdt komend weekend bij de Mexicaanse Grand Prix met een ander startnummer. De Nieuw-Zeelander debuteerde in de Verenigde Staten met het nummer 39, maar nu zijn verblijf bij Scuderia Toro Rosso een meer permanent karakter heeft gekregen heeft hij gekozen voor nummer 28, het nummer waarmee hij in 2011 ook al reed in de Formule Renault 3.5.

Hartley maakt dit seizoen af voor het opleidingsteam van Red Bull. Hij blikt vooruit naar Mexico: "Ik ben opgewonden om naar Mexico City af te reizen voor mijn tweede Formule 1-race. Het was een steile leercurve in Austin afgelopen weekend en ik ben vastberaden om de geleerde lessen komend weekend in de praktijk te brengen. Het is een listige baan voor engineers, want de ijle lucht heeft een groot effect op de downforce en koeling, maar voor een coureur is het een geweldig circuit!"

De Nieuw-Zeelander krijgt in Mexico gezelschap van Pierre Gasly, die onverrichter zake terug is gekeerd na een uitstapje in de Super Formula. De Fransman over de Mexicaanse Grand Prix: "Ik ben enthousiast over de Grand Prix van Mexico, mijn derde weekend als Formule 1-coureur. Ik ben als reserverijder van Red Bull Racing bij de vorige twee edities geweest en dit is een uniek evenement. Het circuit ken ik niet, aangezien ik hier nooit eerder racete, maar ik ga mijn best doen."

Reacties (15)

Login om te reageren
  • Het oude nummer van Berger als ik me dat goed herinner. 27 was Alesi

    • + 1
    • 26 okt 2017 - 11:55
    • CTRA

      Posts: 3.571

      Bij die 2 nummers moet ik ook altijd aan Alesi en Berger denken in hun Ferrari tijdperk.

      • + 1
      • 26 okt 2017 - 11:59
    • williams reed hiermee in 1980, ferrari reed met 1 en 2 dat seizoen, vanaf 1981 was het startnummer 27 en ook startnummer 28 verbonden aan Ferrari.
      Toen Prost ging rijden bij Ferrari in 1990 als WK gingen de Startnummers 27 en 28 naar McLaren, Senna werd in 1990 wk met het startnummer 27, Berger reed met 28 bij McLaren.
      Hierna gingen de startnummers weer terug naar Ferrari.

      • + 0
      • 26 okt 2017 - 12:34
    • @Macgyver, Leuke info! Dat was ik allemaal wel weer vergeten in detail. Stond me nog wel vaag bij... Uit je hoofd of wiki geraadpleegd?

      • + 0
      • 26 okt 2017 - 12:56
    • vitesse

      Posts: 1.524

      Die veranderingen, kwamen door de wereldtitels, degenen die de titel kwijtraakte kreeg dan de nummers die de titel won.

      • + 0
      • 26 okt 2017 - 13:19
  • Hopen voor hem dat het veel geluk brengt, want dat kan hij wel gebruiken.

    • + 0
    • 26 okt 2017 - 11:55
    • CTRA

      Posts: 3.571

      Toch als ik de analyses moet geloven die ik heb gezien na de GP heeft Hartley het goed gedaan.
      Ik heb en wil nog geen conclusie trekken op basis van 1 GP.
      We gaan het zien en meemaken.

      • + 0
      • 26 okt 2017 - 12:01
    • Hij deed het ook prima..

      • + 0
      • 26 okt 2017 - 12:20
  • aap

    Posts: 1.366

    Harrie

    • + 0
    • 26 okt 2017 - 12:25
  • Is iedereen al Will Stevens vergeten?
    Hij was de 1e coureur die koos voor dit nummer :P

    • + 0
    • 26 okt 2017 - 14:00
  • Exact

    Posts: 317

    Kvyat heeft nummer 26, dus maar kleine moeite voor de paintshop.

    • + 0
    • 26 okt 2017 - 14:44
  • Sjonge, wat een interessant nieuws zeg. Poefff, in de F1 loze periode die binnenkort weer gaan aanbreken zullen we wel meer van dit soort berichten gaan zien. Niemand kan er iets mee...

    • + 0
    • 26 okt 2017 - 15:01
    • rickf1

      Posts: 1.623

      En toch lees je het.

      En 2 + 8 = 10, maar je kan er vast nog veel meer mee.

      • + 1
      • 26 okt 2017 - 16:27
  • Caramba

    Posts: 5.786

    Ik hoop dat Toro voor het nieuwe seizoen even goed om zich heen kijkt. Geef Josef Newgarden een kans.

    • + 0
    • 26 okt 2017 - 15:32
  • jd2000

    Posts: 4.700

    Ik snap er geen reet van. Toro Rosso is zogenaamd voor talenten. Hartley heeft al bewezen dat niet te zijn en is een coureur van 13 uit een dozijn. Het enige wat ik in hem waardeer is hetzelfde als in Ricciardo en dat is het relaxte karakter wat die jongens hebben.

    • + 1
    • 26 okt 2017 - 17:29

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De komst van steeds meer (semi-)stratencircuits is slecht voor de Formule 1

Coureursprofiel

  • Team -
  • Punten -
  • Podiums -
  • Grand Prix -
  • Land Nieuw-Zeeland
  • Geb. datum 10 nov 1989 (31)
  • Geb. plaats Palmerston North, Nieuw-Zeeland
  • Gewicht 67 kg
  • Lengte 1,84 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
21 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
21 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar