user icon
user icon

Brendon Hartley: "Erg leerzame eerste dag"

  • Gepubliceerd op 21 okt 2017 08:57
  • comments 22
  • Door: Mathijs Carolus

Stiekem had Brendon Hartley de droom om Formule 1 te rijden al opgegeven, totdat vorige week opeens de telefoon ging van de Nieuw-Zeelander met aan de lijn Dr.Helmut Marko. Hartley kende een prima eerste dag op het Circuit of the Americas en deed het zeker niet slecht ten opzichte van Daniil Kvyat. Hartley geeft toe dat het allemaal wel erg veel is wat er geleerd moet worden in korte tijd.

"Al met al was het een goede dag, ik heb geen grote fouten gemaakt. Ik ben tevreden met het werk wat we hebben kunnen doen. Ik moest veel leren vandaag, in eerste instantie was ik ook helemaal niet bezig met het verbeteren van mijn rondetijden. Ik heb zeker nog heel veel te leren, met name op het gebied van de banden. Een Formule 1-band is veel gevoeliger dan de banden die ken vanuit het World Endurance Championship", aldus Hartley.

Hartley reed in de tweede training de zeventiende tijd, maar daarbij moet de kanttekening gemaakt worden dat de Nieuw-Zeelander onderweg was met veel brandstof. Teamgenoot Daniil Kvyat reed de dertiende tijd, na de eerste vrije training aan de kant te zijn gebleven. In de eerste training was Hartley meer dan een seconde sneller dan testcoureur Sean Geleal.

Reacties (22)

Login om te reageren
  • Forti Ford

    Posts: 80

    Toppie!

    • + 0
    • 21 okt 2017 - 09:17
  • miauw

    Posts: 1.136

    Blijf het goed doen jongen! Dan rijd je er volgend jaar ook! Goed bezig!

    • + 1
    • 21 okt 2017 - 09:21
  • 1,2 seconden langzamer dan kvyat.

    Maar even serieus wat heeft het zin om Hartley volgend jaar in die auto te zitten, hij heeft gewoon niet genoeg talent. Is niet voor niets vroegtijdig uit het Red Bull programma gezet.
    Hij zal echt geen wereldkampioen worden of iets dergelijks.

    • + 0
    • 21 okt 2017 - 09:23
    • Kakatoe

      Posts: 1.246

      Dat is me wat te makkelijk. Niet iedereen groeit op dezelfde manier. Ik zie wel kansen voor hem.

      • + 0
      • 21 okt 2017 - 09:39
    • Box1986

      Posts: 1.662

      @f1fan als je het artikel leest kan je zien dat Hartley met meer brandstof rond reed. Even lezen voor je die 1,2 seconden als representatief beschouwd!

      • + 0
      • 21 okt 2017 - 09:45
    • Die meer brandstof is gewoon dikke onzin, heb de training zelf gevolgd.

      Hij heeft een run gedaan met meer brandstof.

      • + 0
      • 21 okt 2017 - 09:55
    • Cookinho

      Posts: 271

      Ja echt een schande voor iemand die de laatste 5 jaar niet eens Single-Seater gereden heeft, laat staan F1. We moeten echt af van die gedachte dat elke rijder er meteen meteen moet staan. Dit is een prima kans om te kijken wat hij kan en te evalueren voor volgend seizoen.

      • + 2
      • 21 okt 2017 - 10:01
    • Box1986

      Posts: 1.662

      Aah dus wat de rijder zegt is onzin maar wat jij met blote oog ziet is waarheid? Heb je de hoogte van de wagen gemeten tussen de verschillende runs of wat??

      • + 1
      • 21 okt 2017 - 10:42
    • @box waar heeft de rijder dat gezegd?

      • + 0
      • 21 okt 2017 - 11:45
    • @F1Fan: hij is toendertijd niet uit het programma gezet, maar heeft er zelf voor gekozen vanwege persoonlijke problemen. Red Bull is hem altijd wel blijven steunen. Marko zet echt niet zomaar de eerste de beste in een f1 auto, zelfs als hij weinig keus heeft. Hartley is een goede coureur met voldoende licentiepunten door zijn resultaten in andere klasses. Voor iemand die al lang geen single-seater heeft gereden rijd hij toch maar Galeal een seconde naar huis. Goed Galeal is geen top talent, maar hij heeft recent nog gestesg voor Torro Rosso, dus hij zou Hartley de baas moeten zijn en tijdens ee vrije trainingen een goede seconde achter Kvyat blijven is niet slecht. Ik ben benieuwd hoe dicht hij kan komen in kwali en wag hij doet in de race.

      • + 1
      • 21 okt 2017 - 13:07
    • Box1986

      Posts: 1.662

      @f1fan in het interview

      • + 0
      • 21 okt 2017 - 14:34
    • Stekske

      Posts: 16

      F1FAN1993 Op Sky vroeg Ted aan Helmut Marko hoe de toekomst van Daniil Kvyat/Brendon Hartley eruit ziet, het eerste wat Helmut zei was, Kvyat heeft een erg goede ronde neergezet met low fuel en met hight fuel zat Brendon erg dichtbij op rondetijden van Kvyat.

      • + 0
      • 21 okt 2017 - 17:41
    • Box1986

      Posts: 1.662

      @f1fan en of het nu met weinig of veel brandstof was maakt niet uit. Zo lang niet in een single seater gereden en dan zo constant presteren is best indrukwekkend. In zijn lange runs waren zijn rondetijden op 2a3 tienden hetzelfde.

      • + 0
      • 21 okt 2017 - 17:53
  • Lijkt me niet verkeerd om Hartley een kans te geven in 2018... Gelael kan je Iedergeval niet serieus nemen , zal wel een goede sponsor hebben maar hoort niet in F1 thuis. Kvyat heeft al genoeg kansen gehad en niet waargemaakt ... Dus volgendjaar Gasly,, Hartley...

    • + 1
    • 21 okt 2017 - 09:25
    • Precies, Hartley rustig laten wennen aan de F1 dit seizoen, en als hem dat lukt volgend seizoen ook laten rijden. Die Rus heeft zijn kansen gehad en niet gepakt.

      • + 0
      • 21 okt 2017 - 17:32
  • Kakatoe

    Posts: 1.246

    Zijn interviews zijn heel goed. Spontaan, open en reeel. Hij geeft aan een laatbloeier te zijn. Ben benieuwd, hij deed het erg goed in ieder geval.

    • + 0
    • 21 okt 2017 - 09:39
  • Doorgaan , je komt er wel (waar weet ik niet).

    • + 0
    • 21 okt 2017 - 10:56
  • Ik denk dat hij vooral op racetrim heeft gereden, dat is belangrijker dan qualitrim. hij start toch wel ergens achteraan. Dus alle schade beperken voor de race door hem veel te laten rijden ipv de qauliafstelling zoeken. Hoop ik tenminste voor hem..

    • + 0
    • 21 okt 2017 - 11:19
    • Aan de andere kant zie ik hem niet in de buurt komen van Kvyat, en dan moet er voor de volgende race een keuze gemaakt worden. Als bij RB alleen resultaten tellen, moeten ze Kvyat dus weer in die wagen zetten. Dat is immers het RB beleid.

      • + 0
      • 21 okt 2017 - 11:24
    • de resultaten war ze bij RedBull beslissingen op maken zijn overwegend andere resultaten dan wij zien.
      Je kunt rond dezelfde ronde tijden komen maar dat hoeft niet persé elke keer een consequent rondje te zijn terwijl dat is waar ze onder andere naar kijken.
      Feedback naar de engineers, omgang, wat aannemen etc.

      telt allemala

      • + 0
      • 21 okt 2017 - 14:46
  • Arie54

    Posts: 3.018

    Joh, geef die jongen gewoon een kans.

    • + 0
    • 21 okt 2017 - 11:47
  • Bescheiden kerel met toch een hoop talent, kunnen we wel appreciëren hier in België. :)

    • + 0
    • 21 okt 2017 - 17:16

GB F1 70th Anniversary Grand Prix

Lokale tijd 

Bekijk meer foto\'s

GB F1 70th Anniversary Grand Prix

Lokale tijd 

Bekijk meer foto\'s

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Wie maakt het meeste kans op het wereldkampioenschap?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team Alpha Tauri
  • Punten 163
  • Podiums 3
  • Grand Prix 80
  • Land RU
  • Geb. datum 28 apr 1994 (26)
  • Geb. plaats Ufa, RU
  • Gewicht 58 kg
  • Lengte 1,75 m
Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul
Oostenrijk
10 - 12 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Hongarije
31 - 2 aug
Groot Brittannië
7 - 9 aug
Groot Brittannië
14 - 16 aug
Spanje
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
11 - 13 sep
Italië
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Duitsland
31 - 1 nov
Italië
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
11 - 13 sep
Italië Mugello
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
Duitsland Nurburgring
31 - 1 nov
Bekijk volledige kalender
show sidebar