user icon

Ricciardo: "Ik ben klaar voor racestoeltje in de Formule 1"

  • Gepubliceerd op 16 nov 2010 17:56
  • comments 9
  • Door: Robin Smeets
Daniel Ricciardo domineerde vandaag de eerste testdag van de Young Driver Tests in Abu Dhabi. De Australiër was ruim de snelste coureur op de baan en hij denkt, na vier volledige testdagen bij Red Bull, dat hij klaar is voor het echte werk.

"Het is moeilijk om precies te zeggen wanneer je klaar bent voor de Formule 1, maar ik heb al heel wat in de lagere klassen laten zien en dit was mijn vierde testdag in een Formule 1-auto. Ik denk dat ik, zeker ook als je bekijkt hoe jong ik nog ben, maximaal voorbereid ben op dit moment en ik voel me er zeker klaar voor."

"We hebben vandaag vooral veel kwalificatie simulaties gedaan, maar we zaten nog altijd veilig qua brandstof dus er had nog wel wat meer ingezeten. Morgen zullen we ons concentreren op de langere runs en kijken we hoe dan de verhoudingen liggen. Ik heb er veel zin in en ik denk wel dat ik klaar ben voor een racestoeltje in de Formule 1", aldus de vice-kampioen van de World Series.

Reacties (9)

Login om te reageren
  • Kevin

    Posts: 4.810

    Met hem nog 10 anderen die klaar zijn voor de Formule 1. Het veld is echter aardig vol en het lijkt er niet op dat mensen gaan vertrekken. Als ik lees hoeveel coureurs wel geen stoeltje verwachten te hebben voor volgend jaar denk ik dat, op slechts een enkeling, na ze allemaal van een koude kermis thuis zullen komen. De F1 is te competitief om voor iedereen een stoeltje vrij te hebben.

    • + 0
    • 16 nov 2010 - 18:03
    • Alleen heeft Ricciardo goede banden met Red Bull en staat Toro Rosso niet echt bekend om hun goede band met rijders. Hij zou zomaar een stoeltje kunnen krijgen.

      • + 0
      • 16 nov 2010 - 18:07
  • Mirani

    Posts: 2.919

    Bij Red Bull hebben ze geld zat, dus dan moet een plekje vinden tot de mogelijkheden behoren. Maar op het moment zijn er veel kanshebbers op de verschilllende stoeltjes. Dus dat maakt het weer lastig, plus het probleem dat Red Bull waarschijnlijk niet nog een team wilt sponseren.

    Hopen op dat Webber vertrekt bij Red Bull en dat er op die manier een plek vrij komt bij Torro Roso.

    • + 0
    • 16 nov 2010 - 18:12
  • ik vind beide torro Roso coureurs niet indrukwekkend. Maar Ricciardo, ga maar lekker eerst GP2 rijden, en niet meteen alles in je hoofd halen!

    • + 0
    • 16 nov 2010 - 18:27
    • AirJan

      Posts: 1.188

      Dat dacht ik ook ja. Eerst maar eens een jaartje GP2 doen eventueel met wat vrijdag-testwerk voor Torro Rosso (mits die niet verkocht worden) en dan een jaar later eens kijken of hij snel genoeg is om Webber te vervangen.

      • + 0
      • 16 nov 2010 - 18:50
  • Ik had nog nooit van die jongen gehoord... Hoe kan je dan klaar zijn voor de F1.

    • + 0
    • 16 nov 2010 - 19:05
    • Dus omdat jij er nooit van gehoord hebt, kan hij niet klaar zijn voor F1?

      Had iemand ooit van Raikkonen of Button gehoord, voor ze in de F1 traden?

      Daarenboven heeft Ricciardo vorig jaar al de rookietests gedomineerd, dus dat jij nog nooit van hem gehoord hebt, ligt aan je eigen niveau van F1 volgen, niet?

      • + 0
      • 16 nov 2010 - 22:50
  • jouw kans komt wel ;D

    • + 0
    • 16 nov 2010 - 19:19
  • gabini

    Posts: 790

    eerst Gp2 kampioen worden, dan maak je je zel onsterfelijk!

    net als Hulk & Lewis

    • + 0
    • 17 nov 2010 - 17:06

BH Grand Prix van Bahrein

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    12:30 - 13:30

    Vrije training 3

    13:00 - 14:00

    Race

    17:00 - 19:00

  • Vrije training 2

    16:00 - 17:00

    Kwalificatie

    16:00 - 17:00

    Snelste ronde

    17:00 - 19:00

BH Grand Prix van Bahrein

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    12:30 - 13:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    13:00 - 14:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    17:00 - 19:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    16:00 - 17:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    16:00 - 17:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    17:00 - 19:00

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Is het houden van sprintraces op zaterdag een verbetering van het Grand Prix-format?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team Renault
  • Punten 891
  • Podiums 23
  • Grand Prix 119
  • Land AU
  • Geb. datum 1 jul 1989 (31)
  • Geb. plaats Perth, AU
  • Gewicht 64 kg
  • Lengte 1,75 m
Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
Bekijk volledige kalender
show sidebar