Stoffel Vandoorne start zijn thuisrace helemaal achteraan na de gridstraf van 65 plaatsen vanwege meerdere motorwissels en een versnellingsbakwissel. De Belg berust in zijn lot en wierp zich op als teamspeler in de kwalificatie door teamgenoot Fernando Alonso een slipstream te geven.
Vandoorne weet dat hem morgenmiddag een lastige middag staat te wachten. In gesprek met Jack Plooij van Ziggo Sport laat Vandoorne de volgende reactie optekenen: "Ik wist natuurlijk al dat ik achteraan zal starten en daarom kozen we er voor om Fernando Alonso te helpen. Dat leek te werken, maar helaas kende ook hij een technisch probleem in de slotfase van Q2. Het wordt morgen een lastige thuisrace voor mij. Ik hoop dat de boel heel blijft en dat ik nog wat kan zwaaien naar de fans."
Fernando Alonso wist door technische problemen niet in Q3 te geraken en start de race als elfde.
Stoffel Vandoorne: "Morgen zwaaien naar de fans"
- Gepubliceerd op 26 aug 2017 15:41
-
18
- Door: Mathijs Carolus
Trending nieuws
-
Verstappen duidelijk over cruciale updates van Red Bull
Volgens Max Verstappen zijn de updates van Red Bull dit weekend cruciaal voor het hele team. Red Bull introduceert di...
25 jun 2026 17:21 -
Russell kan Antonelli en Ferrari aan: "Moet kleine dingen verbeteren"
George Russell is vol goede moed afgereisd naar de Red Bull Ring voor de Grand Prix van Oostenrijk. De Mercedes-...
25 jun 2026 16:09 -
Hamilton weet wat nodig is voor wereldtitel met Ferrari: "Ik denk er niet aan"
Lewis Hamilton weigert zich voorlopig rijk te rekenen in de strijd om de wereldtitel, maar de Ferrari-coureur merkt w...
25 jun 2026 18:46 -
Alonso haalt keihard uit naar 'online misbruik' richting Aston Martin
Fernando Alonso is helemaal klaar met de online haat die zijn team Aston Martin momenteel ontvangt. De Spanjaard gaat...
25 jun 2026 18:06 -
Hadjar onthult Red Bull-onderzoek naar ingrijpend probleem
Isack Hadjar heeft bevestigd dat Red Bull bezig is met een diepgaand onderzoek naar de startproblemen. Hadjar en zijn...
25 jun 2026 16:46
Reacties (18)
Login om te reageren-
Die Jack Plooij is echt niet goed, de tow/slipstream van Stoffel was perfect( niet volgens Jack), maar meneer de tandarts haalt weer van alles door elkaar en weet helemaal niet dat Alonso later problemen kreeg "no power".
- + 3
- 26 aug 2017 - 15:59
-
Ik heb het op de Belg gezien en geloof me die zijn nog erger...
- + 2
- 26 aug 2017 - 16:09
-
Het interview met Palmer was ook tenenkrommend. "ta-da-da, first time you beat him! congratulations!" En dat nadat Palmer met mechanische problemen stil viel in de kwalificatie.
Palmer kijkt hem aan van "dafuq?".
Even voor de duidelijkheid. Plooij bedoelde waarschijnlijk dat Palmer Hulkenberg verslagen zou hebben. Maar helaas voor Palmer start Hulkenberg er gewoon weer voor.
Interview met Alonso was ook zo'n moment. Alonso "wat bedoel je?" Plooij: "ja die slipstream ging helemaal mis he?" Alonso: "umm nee, mijn motor hield er mee op mafketel".
Het is echt gewoon genant. Zelfs als Plooij in het Nederlands kan interviewen. "niks bijzonders eigenlijk, dat bewijst het maar weer je P5". Nadat Verstappen een waanzinnig rondje neer zet.
Die Plooij spoort gewoon niet. Het is gewoon onnatuurlijk dat iemand zo slecht is in het geven van interviews. Volgende keer maar gewoon wat twitter vragen van de fans aan de coureurs stellen en verder je mond houden Plooij. Dit is gewoon genant.- + 1
- 26 aug 2017 - 18:56
-
En niet te vergeten natuurlijk, de mislukte opmerking van Plooij naar Vandoorne. "Ga je lekker zwaaien naar de fans?". Volgens Kamphues was dat een "grap" die Vandoorne niet begreep. Nou als dat de humor is van Plooij laat dat dan ook maar achterwege.
- + 1
- 26 aug 2017 - 19:02
-
Plus een partij zelfingenomenheid, daar word je niet goed van. Ik ben blij dat ik al lang geleden afscheid heb genomen van 'dat illustere duo'.
- + 0
- 26 aug 2017 - 19:33
-
ook irritant als die Plooij om zendtijd vraagt terwijl Vettel in Q3 in een snel rondje zit...laat die tokkie-interviews toch voor na de qualifying man!
- + 0
- 26 aug 2017 - 22:15
-
Ik heb voor het eerst de kwalificatie op NL TV gezien dit jaar, maar wat heb ik me lopen irriteren aan Jack Plooij. Die man heeft werkelijk geen idee wat er gebeurt op de baan.
En zoals @Mustfeed hierboven al aangeeft: het is gênant. Ik zat er met plaatsvervangende schaamte naar te kijken.
Voortaan dus maar weer gewoon Sky.- + 0
- 27 aug 2017 - 10:52
-
Het plan heeft dan toch niet gewerkt voor Alonso.
Stoffel verbeterde zijn 1ste sectortijd terwijl Alonso met slipstream het niet kon.- + 0
- 26 aug 2017 - 15:59
-
Jawel hoor, de tweede snelle ronde was Alo 3/10e sneller in de eerste sector.
- + 0
- 26 aug 2017 - 16:04
-
Dan heb ik heel snel geslapen, niet gezien.
Ik wordt ook al een dagje ouder hé.- + 0
- 26 aug 2017 - 16:12
-
Het werkte wel, maar alonso had geen power op het einde.
- + 0
- 26 aug 2017 - 20:46
-
Een gridstraf van 65 plaatsen is even achterlijk als een voetballer 3 x een rode kaart geven.
- + 1
- 26 aug 2017 - 16:59
-
Kan je nagaan als je 3x levenslang krijgt.. ;)
- + 1
- 26 aug 2017 - 17:30
-
Was laatst iemand die 12000!!!! jaar gevangenis straf kreeg, ik dacht in India.... Tamelijk lachwekkend dat stapelen van straffen...
- + 0
- 26 aug 2017 - 18:21
-
Ach zolang ik maar 1200 jaar F1 en Moto gp kan kijken is er niks aan het handje ;)
- + 0
- 26 aug 2017 - 19:34
-
Nee hoor. 3 x rood is voor 3 wedstrijden geschorst., maar dit is gewoon na 1 race weg.
- + 0
- 26 aug 2017 - 20:47
-
@bschuit
Helemaal niet lachwekkend. Immers als er nieuwe bewijzen zijn in het voordeel van de dader bij zaak a, dan blijft hij schuldig voor zaak B, c etc etc.- + 0
- 27 aug 2017 - 00:54
-
ho ho daar geloven ze in reincarnatie dus komt hij terug als dierentuin dier of zo vogeltje in een kooitje en dat 1200 jaar lang
- + 0
- 26 aug 2017 - 18:53
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Coureursprofiel
- Team Aston Martin
- Punten 629
- Podiums 9
- Grand Prix 199
- Land Spanje
- Geb. datum 29 jul 1981 (44)
- Geb. plaats Oviedo, Spanje
- Gewicht 68 kg
- Lengte 1,71 m
187.772 reacties op Aston Martin
78 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Fernando Alonso

Posts: 42.203
Die Jack Plooij is echt niet goed, de tow/slipstream van Stoffel was perfect( niet volgens Jack), maar meneer de tandarts haalt weer van alles door elkaar en weet helemaal niet dat Alonso later problemen kreeg "no power".