user icon

Tijdschema voor de Grand Prix van België 2017

  • Gepubliceerd op 21 aug 2017 08:15
  • comments 11
  • Door: Rob Veenstra

Het circuit van Spa-Francorchamps is komend weekend het decor voor de twaalfde race van het Formule 1-seizoen 2017, de Grand Prix van België. Er is geen tijdsverschil met Nederland en het voor Europese evenementen gebruikelijke schema is van toepassing. F1Today.net plaatst voor het gemak hier een overzicht van het tijdschema voor de Belgische Grand Prix.

Grand Prix van België 2017
Sessie Wanneer
Eerste training Vrijdag 25 augustus, 10.00-11.30 uur
Tweede training Vrijdag 25 augustus, 14.00-15.30 uur
Derde training Zaterdag 26 augustus, 11.00-12.00 uur
Kwalificatie Zaterdag 26 augustus, 14.00-15.00 uur
Race Zondag 27 augustus, 14.00-16.00 uur

Reacties (11)

Login om te reageren
  • Rimmer

    Posts: 8.558

    Spa... toch wel de race waar ik het minst naar uitkijk en die ook onder de coureurs tot een van de minst geliefde gerekend wordt. Een circuit waar vrijwel niet ingehaald kan worden, waar afstelling niet belangrijk is en waar de mannen zich gewoon niet kunnen onderscheiden van de jongens.
    Een circuit dat niet kan bogen op een lange historie of waarvan er überhaupt nog races zijn blijven hangen.
    Ik denk dat er dit jaar dan ook weinig te beleven valt en men er verstandig aan doet om gewoon lekker thuis te blijven en misschien maar eens een keer dat familie bezoekje te plannen wat al veel te lang is uitgesteld.
    Mocht je onverhoopt blijven zitten met een paar weekend vipkaarten dan wil ik ze voor een paar grijpstuivers wel van je afnemen. Ik gooi ze toch weg hoor maar ik vind het zo sneu voor al die mensen met hun vip kaarten die zich hadden verheugd op een leuk weekend en een spannenende race.
    Ik denk dat ik hem niet eens opneem, zonde van de schijfruimte.
    De week daarop zal men hier op de site misschien nog wel eens een klein artikeltje aan de race wijden, dan lees ik dat wel. Snel door naar Monza!

    • + 5
    • 21 aug 2017 - 08:34
    • Snellius

      Posts: 167

      Ik heb nu super veel zin om te gaan nog, bedankt voor je bijdrage! :)

      • + 1
      • 21 aug 2017 - 08:39
    • Klopt, het is dat er in de hospitality ruimte gratis drank is anders had ik die kaarten inderdaad op de BBQ geworpen.

      • + 3
      • 21 aug 2017 - 08:40
    • Zoveel sarcasme op een Maandagmorgen :D :D

      • + 1
      • 21 aug 2017 - 08:48
    • Rimmer

      Posts: 8.558

      Ja waarom denk je dat die gratis drank er is! Er wordt zelfs overwogen om de coureurs vooraf ook maar ff aan de drank te zetten in de hoop dat het nog voor wat spektakel zorgt want anders is het huilen met de pet op.
      Als ik alleen al denk aan die arme mensen die bij Eau Rouge en het rechte stuk zitten of de arme zielen die het enkel met wat zicht op Blanchimont moeten doen. God beware hen!!

      • + 0
      • 21 aug 2017 - 08:57
    • Vorig jaar hadden er enkele mensen hun hangmatten in de bomen gehangen, die hingen 2 meter hoog en hadden een topview ;D ook altijd een idee natuurlijk ^^

      • + 0
      • 21 aug 2017 - 14:33
  • jijenikke

    Posts: 61

    Hopelijk een beetje regen tijdens de race. En dan een finale a la Spa 2008.

    • + 1
    • 21 aug 2017 - 09:17
  • erwin93

    Posts: 893

    Wat zou het toch prachtig zijn als Spa 2017 de eerste regenrace wordt met een Nederlandse winnaar. Stoffelke mag dan lekker tweede worden wordt het een groot feest.

    • + 0
    • 21 aug 2017 - 11:14
    • Stoffel wint deze race op geniepige manier.
      Hij blijft op de grid staan en in de laatste ronde gaat ie als eerste over de eindstreep.
      Dat zal die Nederlanders een lesje leren. :-)

      • + 2
      • 21 aug 2017 - 13:33
    • erwin93

      Posts: 893

      Ik zou het hem gunnen :p

      • + 0
      • 22 aug 2017 - 00:23
    • Ik heb 'm gisteren nog een mailtje met de binnenwegen gestuurd.

      • + 0
      • 22 aug 2017 - 03:02

HU Grand Prix van Hongarije

Lokale tijd 

HU Grand Prix van Hongarije

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar