user icon

Daniil Kvyat vrij zeker van stoeltje voor volgend seizoen

  • Gepubliceerd op 28 jul 2017 09:02
  • comments 32
  • Door: Mathijs Carolus

Het moet volgens Toro Rosso-coureur Daniil Kvyat raar lopen wil hij volgend jaar niet in de Formule 1 rijden. De Rus debuteerde na zijn GP3-kampioenschap in 2013 in het seizoen 2014 in de Formule 1 bij de Italiaanse zusterstal van Red Bull Racing, maakte in 2015 de overstap naar Red Bull Racing, maar werd na vier races in 2016 teruggezet naar Toro Rosso ten fauveure van Max Verstappen

Kvyat kon sinds zijn terugkeer bij Toro Rosso nog niet imponeren en ging vorig jaar door door een moeilijke periode. Dit seizoen wil het ook niet echt vlotten: Kvyat scoorde nog maar vier punten, terwijl teamgenoot Sainz er al 29 heeft. Ondanks de magere prestaties heeft Kvyat er vertrouwen in ook volgend jaar een Toro Rosso te mogen besturen.

"Ik denk dat het niet heel lang meer duurt voordat ik weet waar ik aan toe ben. Ik ga het echter niet forceren, ik wacht rustig de beslissing van Red Bull af. Zij bepalen wat er gebeurt en het heeft geen zin om nu ongeduldig te zijn", aldus Kvyat.

Mocht Kvyat blijven dat bestaat er een reële kans dat hij een nieuwe teamgenoot aan zijn zijde krijgt. Zijn huidige teamgenoot, Carlos Sainz, lijkt geen trek te hebben in nog een jaar Toro Rosso en overweegt zijn opties. Mogelijk stapt Sainz over naar Renault voor 2018.

Reacties (32)

Login om te reageren
  • Snellius

    Posts: 167

    Hij zegt toch nergens dat hij vrij zeker is? beetje rare titel.

    • + 1
    • 28 jul 2017 - 09:09
    • Ik denk dat hij geluk heeft dat Sainz vertrekt en dat er weinig talenten klaar zijn voor de F1 bij Red Bull. Het zal komend jaar wel Gasly - Kyvatt worden en daarna is het klaar voor Kyvatt.

      • + 0
      • 28 jul 2017 - 09:58
    • Sorry... Kvyat moet het zijn. Gekke naam ook om te spellen voor mij als Hollander

      • + 0
      • 28 jul 2017 - 09:59
    • Abgj

      Posts: 410

      Gewoon spellen zoals je t zegt... niks moeilijk aan... ?

      • + 1
      • 28 jul 2017 - 10:54
    • Supersoft

      Posts: 987

      Hoe zeg je het dan ;-p

      • + 0
      • 28 jul 2017 - 12:22
    • @supersoft. Kvyat

      • + 0
      • 28 jul 2017 - 13:11
    • Abgj

      Posts: 410

      Tenks Bill

      • + 0
      • 28 jul 2017 - 19:00
    • Supersoft

      Posts: 987

      @BILL: dat is zoals je het schrijft. Sommigen zeggen ook Kyviat.

      • + 0
      • 29 jul 2017 - 08:18
    • Abgj

      Posts: 410

      @supersoft .... die sommigen zeggen het dus fout... en dus schrijf je t niet zo....?

      • + 0
      • 29 jul 2017 - 10:16
  • Cinamon

    Posts: 202

    Speculaties.... Vind het een vrij kleurloze rijder...
    Tijd voor een andere rijder en dat geld ook voor die wannabe Alonso genaamd Sainz

    • + 1
    • 28 jul 2017 - 09:10
    • joop

      Posts: 1.091

      nou... kleurloos..... Hij heeft de laatste 2 races al behoorlijk wat kamikaze acties gemaakt.
      Moet wel zeggen dat ie mij ook tegenvalt.... lijkt wel alsof hij denkt op een carrousel te zitten, daar hoefde je ook niet zelf te remmen .... toch?

      • + 0
      • 28 jul 2017 - 09:23
    • rickf1

      Posts: 1.623

      Voor RedBull's afzet in Rusland is hij vast belangrijk.

      • + 1
      • 28 jul 2017 - 09:44
  • Mensen roepen van alle daken dat ze Sainz en Kvyat eruit willen. Snap ik ergens wel, maar het is niet zo dat Gasly nou zoveel beter is, integendeel. Gasly laat weinig mooie dingen zien en gaat in mijn ogen nóg meer teleurstellen dan de huidige coureurs.

    • + 1
    • 28 jul 2017 - 09:15
    • Dat klopt, maar als je dit ziet als een opleidingsteam van RBR, dan heb je met Sainz en Kvyat niet het goede duo, Kvyat heeft al bewezen dat hij niet echt mee kon komen met Ricciardo en al helemaal niet met teleurstellingen kan omgaan. Dit laatste geldt ook voor Sainz vind ik. Dan lijkt het me beter om toch te gaan voor de wat jongere coureur.

      • + 0
      • 28 jul 2017 - 09:20
    • @Arnando,
      Je hebt op zich een goed punt. Ik heb echter een idee: Buemi! De Red Bull familie gaf zelf al toe spijt te hebben Buemi te lozen, en terecht Buemi heeft het destijds best goed gedaan bij STR, en inmiddels een paar jaar verder is hij alleen maar beter geworden.
      Misschien dus wat onorthodox om een ervaren man in de STR te zetten maar Buemi lijkt mij een zeer interessante optie, zeker als je er een jonkie als Gasly naast wil zetten.

      Buemi is echt niet slechter dan bijvoorbeeld een Kvyat.

      • + 0
      • 28 jul 2017 - 09:25
    • Buemi zou mooi zijn maar zie ik niet zo smel gebeuren nu hij zich buiten de F1 prima lijkt te vermaken. Misschien als hij bij Red Bull had kunnen instappen wel.

      Verder, Marko heeft al wat keer aangegeven dat er op korte termijn niet veel uit de Red Bull jeugd te verwachten is en ook met Gasly was hij bepaald niet overdreven gelukkig mee.

      Vermoed dat het gewoon Sainz en Kvyat bij Toro Rosso blijft.

      Tost heeft een tijdje geleden ook aangegeven dat hij dat het liefste ziet gebeuren. Hij neemt niet de beslissingen wat line-up betreft, maar zal intern zijn stem wel laten horen.

      • + 0
      • 28 jul 2017 - 09:49
    • Kakatoe

      Posts: 1.246

      STR moet bij gebrek aan toptalent de beste coureurs inzetten. Dat zijn Sainz en Kvyat. Opleidingsteam betekent niet meteen dat ze van alles moeten als de omstandigheden minder gunstig zijn.

      • + 0
      • 28 jul 2017 - 13:17
    • In een keer heb ik hem door!
      Kvyat en Sainz blijven gewoon maar als straf krijgen ze volgend jaar Honda motoren achter hun rug gemonteerd.
      Heeft Honda toch twee ervaren coureurs al zal er misschien eentje moeten wijken voor een Japanner.
      Zo blijft het een opleidingsteam voor de rijders én voor de motorfabrikant.
      Het contract met Renault gaat door de versnipperaar of wordt doorgeschoven naar McLaren.

      • + 0
      • 28 jul 2017 - 16:45
  • Veldhuis

    Posts: 605

    Dan is Carlos vrij zeker ZONDER zitje ;-) ;-)

    • + 3
    • 28 jul 2017 - 09:19
    • Inderdaad. Ik verheug me al op het eerste interview zodra dat tot zijn pequeño cerebro is doorgedrongen. ;-)

      • + 0
      • 28 jul 2017 - 10:30
    • Reken daar maar niet op. Sainz mag in dit forum dan altijd afgekraakt worden, in de paddock is dat niet zo.

      • + 0
      • 28 jul 2017 - 19:19
  • Vraag maar even aan Alguersuari hoe zeker je stoeltje is/was Daniil.

    • + 0
    • 28 jul 2017 - 09:21
    • Vergeet Buemi niet.
      Waar ze achteraf wel spijt van hebben.

      • + 1
      • 28 jul 2017 - 09:26
  • Soms denk ik wel eens dat RBR beide nog even mogelijk houdt met in het achterhoofd een (onverwachts?) vertrek van een van beide RBR-rijders.

    • + 0
    • 28 jul 2017 - 09:29
  • Dale U

    Posts: 1.030

    Red Bull zal het zeker goed doen in Rusland.

    • + 0
    • 28 jul 2017 - 09:33
  • LimboF1

    Posts: 4.770

    Ik zou er niet raar van opkijken als beide rijders vertrekken mogen na dit seizoen. Bij RBR zijn dit soort verassingen niet vreemd.

    • + 0
    • 28 jul 2017 - 09:46
    • wibi

      Posts: 4.501

      veRassing.....wie zullen ze in de fik gaan zetten? Toch maar SAI?

      • + 0
      • 29 jul 2017 - 09:13
  • laten we eerst maar even zien hoe vaak hij mensen van de baan duwt... of ramt in zijn geval.. en dan de ander de schuld geeft en smoesjes bedenkt...

    • + 0
    • 28 jul 2017 - 09:53
  • Mogelijk stapt Renault in 2018 over op Kubica. Daaaag Car Lost!

    • + 0
    • 28 jul 2017 - 10:25
  • Supersoft

    Posts: 987

    Heb niet met Kvyat, botst zo links en recht mede coureurs van de baan en zit ook geen continuïteit in. Zie liever een andere leuk talent van Red Bull. Ze hebben er alleen zo weinig op moment. Ben benieuw of Jos Verstappen al ergens een pareltje heeft gespot, dat was toch zijn nieuwe job?

    • + 0
    • 28 jul 2017 - 12:27
  • Grindbak

    Posts: 261

    Ja, bij TR kunnen ze een torpedo goed gebruiken. Dat levert flink wat publiciteit op.

    • + 0
    • 28 jul 2017 - 23:31

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De komst van steeds meer (semi-)stratencircuits is slecht voor de Formule 1

Coureursprofiel

  • Land Nederland
  • Geb. datum 30 sep 1997 (23)
  • Geb. plaats Hasselt (Belgie), Nederland
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,80 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
21 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
11 - 13 jun
Canada
25 - 27 jun
Frankrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
21 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
11 - 13 jun
25 - 27 jun
Frankrijk Paul Ricard
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar