user icon

Ricardo Rosset viert vandaag zijn 49ste verjaardag

  • Gepubliceerd op 27 jul 2017 10:58
  • comments 21
  • Door: Rob Veenstra

Oud Formule 1-coureurs Ricardo Rosset en Philippe Alliot vieren vandaag hun verjaardag. Rosset wordt 49, Alliot mag alweer 63 kaarsjes uitblazen.

Rosset reed tussen 1996 en 1998 33 races voor Footwork, Mastercard Lola en Tyrrell. In 1996 was hij teamgenoot van Jos Verstappen bij het team dat een jaar later over zou gaan in Arrows, maar de Braziliaan is vooral bekend vanwege zijn avontuur bij Lola. Daar probeerde hij zich in 1997 te kwalificeren voor de Australische Grand Prix in mogelijk de slechtste Formule 1-auto ooit. Het lukte dan ook niet.

Alliot reed 109 Grand Prix tussen 1984 en 1994. Hij startte zijn carrière bij RAM en kwam via Ligier, Larrousse, Ligier, een periode in de sportscars en wederom Larrousse in 1994 voor één race bij McLaren terecht. Hij scoorde in die 109 starts zeven WK-punten.

De felicitaties gaan uit naar de jarige Rosset en Alliot.

 

Reacties (21)

Login om te reageren
  • Rosset, de man die zijn Tyrrell in 1998 als laatste alsnog in de startcrash boorde terwijl hij op gepaste afstand reed en de rook van de crash al bijna opgetrokken was

    • + 1
    • 27 jul 2017 - 11:10
    • Wat een actie was dat. Ik heb me altijd kapot gelachen om die actie. Gewoon gas erop houdrn dacht hij. Hahahaha

      • + 0
      • 27 jul 2017 - 13:08
    • erik1

      Posts: 255

      'Sorry hoor, maar het is Ricardo Rosset die 'm er als een T-bone in ramt!' :p

      • + 0
      • 27 jul 2017 - 18:15
  • Hij was zo geliefd bij zijn monteurs dat die de volgorde van de plakletters op zijn scooter hebben gewijzigd zodat er "TOSSER" stond.

    • + 1
    • 27 jul 2017 - 11:12
  • Eén van de slechtste coureurs allertijden, ja deze man was écht heel heel heel langzaam en kwam soms niet door de 107% regel heen terwijl Tora Takagi (zijn teamgenoot, ook niet echt een hoogvlieger) vaak lichtjaren sneller was.

    Als mensen zeuren over de Ericssons en Palmers van deze wereld moeten ze deze man maar eens goed bestuderen.

    Maaaaaar..... Delatraz spant de kroon vind ik, die komt op Nr. 1.

    • + 0
    • 27 jul 2017 - 11:27
    • Ho ho, vlak Szolt Baumgartner niet uit. Of Chanoch "i have to much grip" Nissany ?

      • + 0
      • 27 jul 2017 - 11:31
    • Mojito

      Posts: 4.843

      Het verschil is dat Nissany nooit een GP gereden heeft, en das misschien maar goed ook!

      • + 0
      • 27 jul 2017 - 12:20
    • Trulla

      Posts: 1.423

      Jean-Denis Deletraz, gewoon 3-4 seconden trager dan mede slechtste coureur ooit contender Taki Inoue.

      • + 0
      • 27 jul 2017 - 12:57
    • Mojito

      Posts: 4.843

      Taki Inoue is wel tot een cultheld verworden.

      • + 0
      • 27 jul 2017 - 13:02
    • En... Inoue had dit seizoen bijna in een Mercedes F1 gereden.
      Dat wil zeggen, Inoue heeft er naar gesolliciteerd;)

      • + 0
      • 27 jul 2017 - 13:08
    • Szolt is helemaal niet slecht hoor. Geen hoogvlieger maar ook geen rijdende chicane. Scoorde nog een puntje (8e) met de Minardi tijdens de Amerikaanse GP (ok er kwamen maar 8 aan de finish maar toch).

      • + 0
      • 27 jul 2017 - 13:11
    • StevenQ

      Posts: 7.151

      Giovanni Lavaggi, die was nog eens slecht!

      • + 0
      • 27 jul 2017 - 13:20
    • erik1

      Posts: 255

      Ik heb me laten vertellen dat die Deletraz een keer na 25 ronden de pits in reed en uitstapte. Te vermoeid. En dat ie een keer zijn motor liet afslaan toen ie door een hairpin stuurde.

      • + 0
      • 27 jul 2017 - 18:17
    • erik1

      Posts: 255

      @ Damon Hill: wat op zich een hele prestatie is, want die race moest je ook rekening houden met flessen en andere objecten die op de baan werden gegooid. Een soort Mario Kart voor miljonairs.

      • + 0
      • 27 jul 2017 - 18:18
    • Kurosawa

      Posts: 112

      Délétraz had op het moment dat hij zijn F1 kans kreeg al niet meer in een single seater gezeten (hij kwam van een toerwagen) en was toen compleet uit conditie.
      Een jongere Délétraz, toen die in de F3000 reed, was zo slecht niet hoor

      • + 0
      • 27 jul 2017 - 23:10
  • Spinnen in Monaco ... was inderdaad een van de slechtste coureurs die ik mij kan heugen.

    • + 0
    • 27 jul 2017 - 11:37
    • erik1

      Posts: 255

      Heerlijk fragment. Die zag het zwembad en dacht: 'Heb ik m'n blauwe parkeerschijf bij me?'

      • + 0
      • 27 jul 2017 - 18:19
  • Gefeliciteerd Ricardo Rosset en Philippe Alliot. Hoop dat jullie dit forum
    nog vele jaren in een gezonde toestand mogen volgen. Dat hebben jullie weer.

    • + 0
    • 27 jul 2017 - 13:12
  • Walker: A lot of people here are really debating whether Ricardo Rosset is Formula One material.
    Brundle: Well, it’s a fairly short debate, Murray.

    • + 0
    • 27 jul 2017 - 15:38
  • erik1

    Posts: 255

    Alliot herinner ik me vooral van die onnoemelijke crash bij het uitkomen van de Peralta in Mexico. '87?

    • + 0
    • 27 jul 2017 - 18:22
    • Kurosawa

      Posts: 112

      Alliot was echt een heel snelle rijder hoor
      Rosset was hopeloos slecht

      • + 0
      • 27 jul 2017 - 23:11

RU Grand Prix van Rusland

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

RU Grand Prix van Rusland

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar