F1 2018 Halo Concepts (Esa Mustonen)
Ontwerper probeert 'halo' er beter uit te laten zien
- Gepubliceerd op 26 jul 2017 12:45
-
47
- Door: Rob Veenstra
Trending nieuws
-
Russell kan Antonelli en Ferrari aan: "Moet kleine dingen verbeteren"
George Russell is vol goede moed afgereisd naar de Red Bull Ring voor de Grand Prix van Oostenrijk. De Mercedes-...
25 jun 2026 16:09 -
Hamilton weet wat nodig is voor wereldtitel met Ferrari: "Ik denk er niet aan"
Lewis Hamilton weigert zich voorlopig rijk te rekenen in de strijd om de wereldtitel, maar de Ferrari-coureur merkt w...
25 jun 2026 18:46 -
Alonso haalt keihard uit naar 'online misbruik' richting Aston Martin
Fernando Alonso is helemaal klaar met de online haat die zijn team Aston Martin momenteel ontvangt. De Spanjaard gaat...
25 jun 2026 18:06 -
Verstappen duidelijk over cruciale updates van Red Bull
Volgens Max Verstappen zijn de updates van Red Bull dit weekend cruciaal voor het hele team. Red Bull introduceert di...
25 jun 2026 17:21 -
Hadjar onthult Red Bull-onderzoek naar ingrijpend probleem
Isack Hadjar heeft bevestigd dat Red Bull bezig is met een diepgaand onderzoek naar de startproblemen. Hadjar en zijn...
25 jun 2026 16:46
Reacties (47)
Login om te reageren-
Zal lastig worden, moet wel functioneel blijven.
- + 0
- 26 jul 2017 - 12:48
-
Inderdaad. Die doorlopende constructies vallen al af omdat men dan niet meer snel genoeg uit de auto komt. De meesten trouwens ook vanwege de kleinere openeing naar boven toe.
- + 0
- 26 jul 2017 - 14:49
-
Zie hier zo moet het eruit gaan zien.
- + 0
- 26 jul 2017 - 16:27
-
Moet toegeven, van de zijkant is de versie op de Williams met die Martini swoosh best nog cool.
- + 0
- 26 jul 2017 - 17:34
-
Hoe is die 2e foto nou mogelijk, een stang boven je hoofd, daar kom je dus nooit snel genoeg uit..
- + 1
- 26 jul 2017 - 12:53
-
Behalve als je het los kan maken aan 1 kant en open kan klappen.
- + 0
- 26 jul 2017 - 16:32
-
Uit de gewone Halo kom je ook niet uit zonder hem te verwijderen. De opening is niet veel groter dan de helm.
- + 0
- 26 jul 2017 - 20:15
-
Er is maar een heel kleine kans dat een scharnierende sluiting nog werkt na een impact of een heel hete brand volgens mij.
- + 0
- 26 jul 2017 - 21:48
-
Die 2e, op die ferrari, hoe gaan ze daar in en uitkomen dan?
En op die laatste williams had die ontwerper een biertje teveel op denk ik ;)- + 1
- 26 jul 2017 - 12:54
-
Ugh! Het blijft verschrikkelijk!
- + 0
- 26 jul 2017 - 12:54
-
Die extra stang boven je knikker is gelukkig niet mogelijk.
Denk de beste is de Mclaren van dit addergebroed.- + 0
- 26 jul 2017 - 12:58
-
Volgend jaar zijn de sharkfins er vanaf, dit laat de halo in negatieve zin nog veel meer opvallen. De sharkfin geeft nu nog enige balans.
- + 0
- 26 jul 2017 - 13:01
-
Misschien stickers erop plakken met “F*ck the FIA”?
- + 1
- 26 jul 2017 - 13:01
-
Geef een aap een gouden ring, het is en blijft een lelijk ding.
- + 4
- 26 jul 2017 - 13:01
-
Haha je kende hem ook nog!
- + 0
- 26 jul 2017 - 13:03
-
?
- + 6
- 26 jul 2017 - 13:53
-
@aap bij wijze van spreken, je krijgt er geen!
lol- + 0
- 26 jul 2017 - 15:05
-
Trouwens met denk aan Rosberg die vorig jaar in Spa vrolijk de hele VT1 rondreed en doodleuk verklaarde dat ie hem super vond en er totaal geen last van had. Die geilde toen ook nog met een tweet bij de 1e pre season test van Ferrari dat het zo'n mijlpaal was. En ondertussen lekker zelf stoppen; zadelt hij ons mede op met dat onding terwijl het voor hem geen ene moer zou uitmaken. Net zoals andere halfzachte eitjes zoals Button en Massa die hun mening mochten geven maar de toekomst (waar zij geen deel meer (zouden moeten) uitmaken) er mee opzadelen.
- + 2
- 26 jul 2017 - 13:07
-
Van Massa kan ik erg goed begrijpen dat hij liefhebber is van de Halo of een alternatief.
- + 2
- 26 jul 2017 - 13:44
-
True, alleen zijn tijd zat er in principe al op... qua F1 carrière dan. Maar je hebt gelijk dat hij als ervaringsdeskundige graag wel iets voor zijn hoofd had gezien.
- + 0
- 26 jul 2017 - 14:39
-
Massa en vorig jaar button kunnen nog goed meekomen. Dat jij geen fan van ze bent hoeft niet te betekenen dat hun carrière voorbij is
- + 0
- 26 jul 2017 - 19:05
-
Zal nog heel erg meevallen als het ding goed ingepast is in de complete livery.... Die reclame borden (sharkfin) zijn nog een stuk lelijker ....
- + 1
- 26 jul 2017 - 13:07
-
Zoals op de McLaren is dan nog het netst. Ik spreek bewust niet van mooi. Maar ik zie nog altijd de toegevoegde (veiligheids)waarde niet.
Gewoon "niet" doen is toch echt de mooiste oplossing. De veiligheid zal echt niet verbeteren door dat maffe ding op de auto's te bouwen.- + 0
- 26 jul 2017 - 13:11
-
Ik denk dat ik ook maar zo'n ding zoals op de Mercedes zit op het dak van mijn auto plaats .
Nu nog een bijpassende dakkoffer vinden.- + 0
- 26 jul 2017 - 13:27
-
Die hanekam op de Williams is echt geniaal van bizarheid.
- + 1
- 26 jul 2017 - 13:28
-
sorry het blijft lelijk en het belemmerd het zicht vanuit de cockpit!
- + 0
- 26 jul 2017 - 13:28
-
Maak hem transparant ofzo zodat we er zo min mogelijk van zien. Of stealth of invisible-mode a la James Bond.
- + 1
- 26 jul 2017 - 13:38
-
Of Patriots ?
- + 0
- 26 jul 2017 - 14:51
-
Allemaal leuk en aardig, maar wat als er nu iets kleiners richting je hoofd komt wat er tussendoor kan schieten?
Dan ben je nog steeds in de aap gelogeerd, Kijk bv maar naar Helmut, 1 steentje en en race carriere is over.
Dan zeg ik op mijn beurt, als je iets wil veranderen doe het dan ook met volle overgave en niet halfbakken...- + 1
- 26 jul 2017 - 13:39
-
Ja dat gaat niet helpen, sterker nog je hebt kans dat het juist gevaarlijker wordt als kleine objecten afketsen op de halo en tegen het lichaam van de coureur komen. Ze mogen dan wel een kogelvrij-vest gaan dragen..
- + 0
- 27 jul 2017 - 12:22
-
Wat een commotie om de halo zeg, gewoon effe wennen. Wordt gewoon en strak ontwerp en niemand die het er volgend jaar om deze tijd nog over heeft. Het nut zie ik er overigens niet van in maar dat terzijde.
- + 0
- 26 jul 2017 - 13:41
-
Die op de Ferrari is helemaal een lelijk onding.
- + 0
- 26 jul 2017 - 13:49
-
Die van Renault en McLaren zien er het best uit. Daar kan ik nog mee leven.
- + 1
- 26 jul 2017 - 13:53
-
maar die Williams ..mijn god
- + 0
- 26 jul 2017 - 13:54
-
Tsja, wel briljant bedacht haha, maar ziet er niet uit... komt beetje in het rijtje met die Ligier JS5, die smurfenauto ;)
- + 0
- 26 jul 2017 - 14:05
-
Idd, Renault en McLaren vind ik ook de minst lelijke opties. Die van Williams is een nachtmerrie (hij heeft het dan ook bedacht als hij ging slapen lol). En de Ferrari trekt ook oo niets met die extra stang.
- + 0
- 26 jul 2017 - 14:42
-
De eerste coureur die gewoon zonder gaat rijden wordt direct legendarisch ;p Ik denk dat een Lewis, Hulkenberg, of Verstappen daar wel voor te paaien zijn.
- + 0
- 26 jul 2017 - 14:02
-
wel lullig van de zwarte vlag daarna ;)
- + 1
- 26 jul 2017 - 14:07
-
Zoals op de Renault vind ik het er t minst lelijk uit zien.
- + 0
- 26 jul 2017 - 14:31
-
Gatverdamme
- + 0
- 26 jul 2017 - 14:45
-
Heb je weer koffie geknoeid?
- + 1
- 26 jul 2017 - 15:06
-
Hahaha
- + 0
- 27 jul 2017 - 11:44
-
Bweeegh, ik vind het allemaal niets, gewoon weg dat ding en introduceer, net als in het WEC, de slow zones. Ben je van het hele gesodemieter met die Halo af en hou je wellicht een freak accident eens in de zoveel tijd over, waar heel misschien iets aan gedaan kan worden, maar hoogstwaarschijnlijk niet. Ik zeg Hallo, weg met die Halo ;)
- + 0
- 26 jul 2017 - 15:50
-
De nadruk ligt dan ook echt op "probeert"... want het is en blijft geen gezicht.
- + 0
- 26 jul 2017 - 16:13
-
als dat van williams doorgaat hebben we voor het eerst de "hanekam" van de formule 1 hahahah
- + 0
- 26 jul 2017 - 17:47
-
Zoiets als een metalen boemerang in plaats van een HALO lijkt mij ook wel wat vooral als je van de baan gereden wordt kun je die boemerang pakken en na de coureur werpen die je van de baan heeft gereden en een boemerang komt altijd wel terug hoe... dan ook;)
- + 0
- 26 jul 2017 - 18:28
-
Het lijkt mij ook erg vervelend dat er midden in het zichtveld een steun zit. Daar zou ik dan iets anders voor verzinnen
- + 0
- 26 jul 2017 - 21:23
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest

Posts: 1.366
?