'Honda toont aan hoe competitief de Formule 1 is'
- Gepubliceerd op 17 jul 2017 13:50
-
17
- Door: Rob Veenstra
Trending nieuws
-
Hamilton weet wat nodig is voor wereldtitel met Ferrari: "Ik denk er niet aan"
Lewis Hamilton weigert zich voorlopig rijk te rekenen in de strijd om de wereldtitel, maar de Ferrari-coureur merkt w...
25 jun 2026 18:46 -
Russell kan Antonelli en Ferrari aan: "Moet kleine dingen verbeteren"
George Russell is vol goede moed afgereisd naar de Red Bull Ring voor de Grand Prix van Oostenrijk. De Mercedes-...
25 jun 2026 16:09 -
Alonso haalt keihard uit naar 'online misbruik' richting Aston Martin
Fernando Alonso is helemaal klaar met de online haat die zijn team Aston Martin momenteel ontvangt. De Spanjaard gaat...
25 jun 2026 18:06 -
Verstappen duidelijk over cruciale updates van Red Bull
Volgens Max Verstappen zijn de updates van Red Bull dit weekend cruciaal voor het hele team. Red Bull introduceert di...
25 jun 2026 17:21 -
Hadjar onthult Red Bull-onderzoek naar ingrijpend probleem
Isack Hadjar heeft bevestigd dat Red Bull bezig is met een diepgaand onderzoek naar de startproblemen. Hadjar en zijn...
25 jun 2026 16:46
Reacties (17)
Login om te reageren-
Dit is ook onkunde van honda, in 2016 op de goeie weg, en nu beginnen ze weer helemaal op nieuw
- + 0
- 17 jul 2017 - 13:57
-
Ik denk niet dat het onkunde is. De rek was er al uit waarschijnlijk. Dit is pas het derde jaar voor Honda, dat is veel minder dan Renault of Mercedes. Zo slecht vind ik het niet, zeker niet als je bedenk hoe complex het is. De mannen uit Japan hebben allang bewezen goeie race motoren te kunnen bouwen. Opmerkingen als prutsers uit Japan slaan dus helemaal nergens op.
En als het allemaal zo makkelijk was dan waren er wel meer motor leveranciers in de F1.
Nu ben ik altijd al een fan van Japanse (race) auto's, denk aan de vtech en wankel motoren dus ik ben niet geheel opjectief. Maar van mij krijgen ze hulde omdat ze het toch aandurven in de F1.- + 2
- 17 jul 2017 - 14:12
-
Dus ze hadden in 2017 een concept moeten gebruiken waar nog amper groei in had gezeten? Dan waren ze op hetzelfde niveau uitgekomen.
- + 0
- 17 jul 2017 - 14:21
-
om goed te begrijpen moet je stappen zetten, misstappen meegerekent, dan begrijp je pas wat je mag doen en wat je niet mag veranderen.... Mercedes had ook 3 jaar remproblemen gekent, zie maar waaar ze nu zitten met balans?
- + 0
- 17 jul 2017 - 14:33
-
@zomer groot gelijk. Is al in het tussenseizoen aangekondigd dat ze de 2016 niet verder ontwikkelden omdat ze daar rap aan het maximum gingen zitten. Niet meer dan logisch dat ze verder gingen met een nieuw concept.
- + 0
- 17 jul 2017 - 15:35
-
Ze beginnen opnieuw omdat ze al gezien hadden dat ze met een normaal concept verder komen dan dat zero-size concept dat ze samen met Mclaren bedacht hadden.
Het is wel interessant om te zien waar ze met dat zero-size concept hadden kunnen komen zonder de tokenbeperkingen. Maar we zien ook hoe snel de huidige Honda PU zich verbetert. We zijn voor de helft onderweg, en ze lijken nu de top 10 in te kunnen komen.- + 0
- 17 jul 2017 - 21:15
-
Is ook helemaal geen goede titel voor dit stukje.
Mercedes laat zien aan Honda hoe competitief F1 is. Zo is het.
Dat Honda niet kan meekomen laat zien hoe competitief F1 is.- + 0
- 18 jul 2017 - 06:13
-
Competatief is wellicht niet het juiste woord. Te ingewikkeld zou ik het noemen.
- + 0
- 17 jul 2017 - 14:02
-
F1 hoort op technisch vlak ook ingewikkeld te zijn.
- + 0
- 17 jul 2017 - 14:04
-
'Competatief' is niet het juiste woord nee..sorry, kon het niet laten.?
- + 3
- 17 jul 2017 - 14:18
-
Als er 5/6 teams strijden voor winst dan is het pas competatief.
- + 0
- 17 jul 2017 - 14:32
-
Mummies zijn ingewikkeld.
- + 1
- 17 jul 2017 - 15:27
-
HondA, HondB ;)
- + 0
- 17 jul 2017 - 16:10
-
Ik hoop wel dat Honda in de F-1 blijft. Respect voor deze club hoor! Ze hebben ook lef getoond door naar een ander concept over te stappen. En ik ben bang dat als Honda wegvalt er nog maar drie motorleveranciers overblijven. En alle drie hebben ze een eigen team. Dan kunnen ze wel stoppen met de F-1. Ook voor andere mogelijke toetreders zal het jaren duren voordat ze het niveau van het huidige trio bereikt hebben.
- + 0
- 17 jul 2017 - 16:27
-
Het is wel erg typische Nederlands om iets meteen op te moeten hangen aan een bepaalde afkomst. Ze zijn opnieuw begonnen, so what. Waarom is dat opeens typisch Japans?
- + 0
- 17 jul 2017 - 21:16
-
Mwah, matige analyse. Om de competitiviteit van F1 aan te tonen, daar hebben we Honda niet echt voor nodig. Bijvoorbeeld Yamaha ging Honda voor, om maar eens dicht bij huis te blijven, maar ook BMW verkeek zich, alsmede Alfa Romeo, Ford verdween door de achterdeur, alsmede specialisten als Judd, Ilmor, Asiatech, eigenlijk te veel om op te noemen. Nee, laten we het beestje bij zijn naam noemen, Honda heeft vooral aangetoond dat het zelf het spoor bijster is, en geen juiste organisatie kan neerzetten die een roadmap naar succes kan ontwikkelen.
- + 0
- 18 jul 2017 - 00:19
-
In Japan heerst een schaamte-cultuur heb ik mij laten vertellen. Geheel terecht.
- + 0
- 18 jul 2017 - 17:17
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Team profiel
- Team naam Honda
- Basis Brackley, Japan
- Jenson Button 7
- Jenson Button 12
- Jenson Button 16
129.452 reacties op Honda
10 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Honda

Posts: 6.580
'Competatief' is niet het juiste woord nee..sorry, kon het niet laten.?