user icon
user icon

Webber slaat terug naar Berger: "Ik ben een genie"

  • Gepubliceerd op 04 nov 2010 21:15
  • comments 16
  • Door: Robin Smeets
Mark Webber kende een korte Grand Prix van Korea twee weken geleden. De Australiër spinde al vroeg in de race en crashte daarbij in de muur waardoor hij zichzelf uitschakelde. Echter, in zijn crash nam hij ook Nico Rosberg mee die daardoor onschuldig slachtoffer werd.

Het handelen van Webber bij zijn crash kwam op grote kritiek te staan van Gerhard Berger. Volgens de Oostenrijker wilde Webber bij zijn crash ook een andere titelrivaal uitschakelen en gleed hij daardoor expres weer terug het circuit op. Hij raakte echter Rosberg in plaats van Hamilton of Alonso.

Nadat eerder Red Bull-teambaas Chrsitian Horner al de uitlatingen van Berger naar het rijk der fabelen verwees, heeft ook Webber nu gereageerd op Berger. "Ik weet dat Gerhard enkele harde crashes heeft meegemaakt net als ikzelf", vertelde Webber. "Kijk bijvoorbeeld maar naar mijn crash in Le Mans of Valencia dit jaar. "

"Ik heb nog nooit iemand anders in meer gevaar gebracht dan nodig was. Ik verloor in Korea de controle over mijn auto en Berger zegt dat ik daarna opeens weer de auto kon besturen en probeerde andere mensen uit de race te rijden... Ik ben een genie, toch?", lachte de Australiër. "Zijn uitlatingen kwamen absoluut als een verrassing voor me."

Reacties (16)

Login om te reageren
  • Mirani

    Posts: 2.912

    Ik begin Berger steeds meer te geloven…
    Zeg dan gewoon niks Webber.

    • + 0
    • 4 nov 2010 - 21:21
  • We gaan nog wat beleven denk ik als Mark kampioen wordt.

    Wat betreft de beschuldiging: moeilijk te beoordelen, maar het feit dat we alleen Berger hierover hebben gehoord (voor zover ik weet) zegt denk ik wel genoeg.

    • + 0
    • 4 nov 2010 - 21:47
    • Mirani

      Posts: 2.912

      Het valt niet te beoordelen omdat we niet in Webbers hoofd kunnen kijken. Sterker nog we konden zijn gezicht niet eens zien op het moment van de crash. Bij voetbal is het makkelijk te zien, maar bij F1 is het niet te zien dankzij de helm.

      Maar met geruchten is het zo dat hoe harder iets ontkent wordt, hoe dichter de journalist bij de waarheid zit. Lijkt mij dat dat hiervoor ook opgaat. Maargoed, we zullen het nooit weten. Alleen dat het in theorie mogelijk is dat Webber iemand mee wilde nemen in zijn crash.

      • + 0
      • 4 nov 2010 - 22:20
    • Brundle zei het bij de BBC in de nabeschouwing. Berger zei er dus achteraf wat over. Rosberg zei ook meteen al dat Webber niet goed bij zijn hoofd was dat hij de baan weer op rolde. Horner zei dat Webber het expres deed omdat hij zijn weg wilde vervolgen.

      Ik weet niet wat je nog meer aan meningen verwacht?

      Of Webber nou echt iemand uit de race probeerde te rammen is discutabel, maar dat hij absoluut niet goed bij zijn hoofd was om de baan weer op te rollen is wel duidelijk.

      • + 0
      • 5 nov 2010 - 14:57
  • Het zou allemaal zomaar kunnen, maar als je zo het kampioenschap moet winnen... Gezien Webber de persoon daar niet naar is, geloof ik het allemaal niet. Het was een race incident.

    • + 0
    • 4 nov 2010 - 21:48
    • zie je ook op onboard beelden, zen stuur slaat door de impact naar rechts, webber had onmogelijk nog andere kant op kunne sturen, omdat tijdes een crash de coureurs de handen van het stuur doen, anders breek je je polsen

      • + 0
      • 4 nov 2010 - 23:23
    • Webber moet ook niet sturen, maar zijn wielen blokkeeren. Dan glijd de auto gewoon door in dezelfde richting. Nu laat hij de rem los en dan rolt de auto weer de baan op (en over).

      • + 0
      • 5 nov 2010 - 14:58
  • ARW

    Posts: 1.070

    Webber kan na zijn f1 carrière ingezet worden als crashdummy. Hij heeft ervaring met alle soorten crashes. Nadeel is dat hij de crashes achteraf niet objectief kan analyseren.

    • + 0
    • 4 nov 2010 - 22:12
    • gelukkig kan jij als ervaren rot het wel beter analyseren

      zen stuur slaat door de impact naar rechts, webber had onmogelijk nog andere kant op kunne sturen, omdat tijdes een crash de coureurs de handen van het stuur doen, anders breek je je polsen

      • + 0
      • 4 nov 2010 - 23:24
  • groot gelijk webber!

    • + 0
    • 4 nov 2010 - 23:24
    • felix50

      Posts: 5.792

      Oké ik ga met jou mee dat hij zijn stuur los liet maar wat heeft dat te maken met de rem.Of was ook zijn voet van het rempedaal afgeschoten naar het gaspedaal.

      • + 0
      • 5 nov 2010 - 08:12
    • szixxx

      Posts: 4.754

      @Felix uit Groningen(2676) Vandaag om 08:12

      Als zijn voet van de rem naar het gaspedaal was gegaan dan was hij weer de muur in gereden als de wagen niet al was afgeslagen. Compleet nutteloze opmerking dus.

      • + 0
      • 5 nov 2010 - 11:39
  • Robbert89

    Posts: 305

    Juist omdat Webber hier niet onkent maar een beetje de draak steekt met Berger doet mij geloven dat het niet bewust was. Zeker weten zullen we het nooit, jammer dat die lul van een Berger deze uitspraken heeft gedaan.

    • + 0
    • 4 nov 2010 - 23:45
  • Np-F1

    Posts: 917

    Berger lacht zich rot. Die is waarschijnlijk al weer vergeten dat hij dit ooit gezegd heeft.

    Mensen die Berger nu een lul aan het noemen zijn moeten zich misschien eens in hem verdiepen. Hij had ook wel eens rare capriolen met Senna, Alesi en als ik me het goed geherinner, hebben ze een keer een huurauto van Jean Todt afgeschreven. ;) Wat een lul, zo iemand met humor.

    • + 0
    • 5 nov 2010 - 10:05
    • szixxx

      Posts: 4.754

      Mwah het is wat voorbarig iemand een lul te noemen die je niet kent. Ik heb verder niets met hem en op humor heb ik hem nog niet vaak kunnen betrappen, anderzijds heb ik daar ook nooit op gelet.
      Ik ben bijv geen Alonso fan zoals de meesten hier maar daarom vind ik hem nog geen lul. Ik vind hem wel een zeikerd en een tikkeltje arrogant (in de auto). Maar dat hij ontzettend goed kan rijden dat staat vast.

      • + 0
      • 5 nov 2010 - 11:48
  • Geen woorden meer aan vuil maken Mark, anders zorgen anderen straks dat je echt geen kampioen meer wordt.

    • + 0
    • 5 nov 2010 - 10:08

RU Grand Prix van Rusland

Lokale tijd 

RU Grand Prix van Rusland

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Perez vertrekt onvrijwillig: Wie wordt binnenkort bekend als zijn opvolger?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team -
  • Punten -
  • Podiums -
  • Grand Prix -
  • Land Duitsland
  • Geb. datum 27 jun 1985 (35)
  • Geb. plaats Wiesbaden, Duitsland
  • Gewicht 71 kg
  • Lengte 1,78 m
Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul
Oostenrijk
10 - 12 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Hongarije
31 - 2 aug
Groot Brittannië
7 - 9 aug
Groot Brittannië
14 - 16 aug
Spanje
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
11 - 13 sep
Italië
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Duitsland
31 - 1 nov
Italië
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
11 - 13 sep
Italië Mugello
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
Duitsland Nurburgring
31 - 1 nov
Bekijk volledige kalender
show sidebar