Webber slaat terug naar Berger: "Ik ben een genie"
- Gepubliceerd op 04 nov 2010 21:15
-
16
- Door: Robin Smeets
Het handelen van Webber bij zijn crash kwam op grote kritiek te staan van Gerhard Berger. Volgens de Oostenrijker wilde Webber bij zijn crash ook een andere titelrivaal uitschakelen en gleed hij daardoor expres weer terug het circuit op. Hij raakte echter Rosberg in plaats van Hamilton of Alonso.
Nadat eerder Red Bull-teambaas Chrsitian Horner al de uitlatingen van Berger naar het rijk der fabelen verwees, heeft ook Webber nu gereageerd op Berger. "Ik weet dat Gerhard enkele harde crashes heeft meegemaakt net als ikzelf", vertelde Webber. "Kijk bijvoorbeeld maar naar mijn crash in Le Mans of Valencia dit jaar. "
"Ik heb nog nooit iemand anders in meer gevaar gebracht dan nodig was. Ik verloor in Korea de controle over mijn auto en Berger zegt dat ik daarna opeens weer de auto kon besturen en probeerde andere mensen uit de race te rijden... Ik ben een genie, toch?", lachte de Australiër. "Zijn uitlatingen kwamen absoluut als een verrassing voor me."
Trending nieuws
-
F1-regels remmen Verstappen af: "Dan gaat het voordeel verloren"
Volgens Franz Tost is het voor Max Verstappen niet meer mogelijk om zijn sterke punten te gebruiken onder de nieuwe r...
23 jun 2026 12:09 -
Zandvoort presenteert grote vervanger van F1-race
Het circuit van Zandvoort heeft een vervanger van de Formule 1 gevonden. De koningsklasse van de autosport komt dit j...
23 jun 2026 11:19 -
Hadjar aangewezen als beste teamgenoot van 'onaantastbare' Verstappen
F1TV-analisten Jolyon Palmer, James Hinchcliffe en Tom Clarkson hebben zich erg positief uitgelaten over Max Verstapp...
23 jun 2026 12:46 -
Rosberg ziet titelkansen voor Hamilton: "Ferrari heeft nu ongelooflijk momentum"
Nico Rosberg denkt dat Lewis Hamilton een serieuze kans maakt op zijn achtste wereldtitel. De Duitser heeft er in 201...
23 jun 2026 13:22 -
Leclerc geeft toe: "Deze auto ligt Hamilton beter dan de vorige generatie"
Charles Leclerc heeft toegegeven dat Lewis Hamilton een voorsprong op hem heeft bij Ferrari. De zevenvoudig wereldkam...
23 jun 2026 10:46
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Coureursprofiel
- Team -
- Punten -
- Podiums -
- Grand Prix -
- Land DE
- Geb. datum 27 jun 1985 (40)
- Geb. plaats Wiesbaden, DE
- Gewicht 71 kg
- Lengte 1,78 m
4 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Nico Rosberg

Reacties (16)
Login om te reagerenPosts: 3.077
Ik begin Berger steeds meer te geloven
Zeg dan gewoon niks Webber.
Posts: 1.745
We gaan nog wat beleven denk ik als Mark kampioen wordt.
Wat betreft de beschuldiging: moeilijk te beoordelen, maar het feit dat we alleen Berger hierover hebben gehoord (voor zover ik weet) zegt denk ik wel genoeg.
Posts: 3.077
Het valt niet te beoordelen omdat we niet in Webbers hoofd kunnen kijken. Sterker nog we konden zijn gezicht niet eens zien op het moment van de crash. Bij voetbal is het makkelijk te zien, maar bij F1 is het niet te zien dankzij de helm.
Maar met geruchten is het zo dat hoe harder iets ontkent wordt, hoe dichter de journalist bij de waarheid zit. Lijkt mij dat dat hiervoor ook opgaat. Maargoed, we zullen het nooit weten. Alleen dat het in theorie mogelijk is dat Webber iemand mee wilde nemen in zijn crash.
Posts: 11.414
Brundle zei het bij de BBC in de nabeschouwing. Berger zei er dus achteraf wat over. Rosberg zei ook meteen al dat Webber niet goed bij zijn hoofd was dat hij de baan weer op rolde. Horner zei dat Webber het expres deed omdat hij zijn weg wilde vervolgen.
Ik weet niet wat je nog meer aan meningen verwacht?
Of Webber nou echt iemand uit de race probeerde te rammen is discutabel, maar dat hij absoluut niet goed bij zijn hoofd was om de baan weer op te rollen is wel duidelijk.
Posts: 3.471
Het zou allemaal zomaar kunnen, maar als je zo het kampioenschap moet winnen... Gezien Webber de persoon daar niet naar is, geloof ik het allemaal niet. Het was een race incident.
Posts: 10.089
zie je ook op onboard beelden, zen stuur slaat door de impact naar rechts, webber had onmogelijk nog andere kant op kunne sturen, omdat tijdes een crash de coureurs de handen van het stuur doen, anders breek je je polsen
Posts: 11.414
Webber moet ook niet sturen, maar zijn wielen blokkeeren. Dan glijd de auto gewoon door in dezelfde richting. Nu laat hij de rem los en dan rolt de auto weer de baan op (en over).
Posts: 1.092
Webber kan na zijn f1 carrière ingezet worden als crashdummy. Hij heeft ervaring met alle soorten crashes. Nadeel is dat hij de crashes achteraf niet objectief kan analyseren.
Posts: 10.089
gelukkig kan jij als ervaren rot het wel beter analyseren
zen stuur slaat door de impact naar rechts, webber had onmogelijk nog andere kant op kunne sturen, omdat tijdes een crash de coureurs de handen van het stuur doen, anders breek je je polsen
Posts: 10.089
groot gelijk webber!
Posts: 5.792
Oké ik ga met jou mee dat hij zijn stuur los liet maar wat heeft dat te maken met de rem.Of was ook zijn voet van het rempedaal afgeschoten naar het gaspedaal.
Posts: 4.764
@Felix uit Groningen(2676) Vandaag om 08:12
Als zijn voet van de rem naar het gaspedaal was gegaan dan was hij weer de muur in gereden als de wagen niet al was afgeslagen. Compleet nutteloze opmerking dus.
Posts: 305
Juist omdat Webber hier niet onkent maar een beetje de draak steekt met Berger doet mij geloven dat het niet bewust was. Zeker weten zullen we het nooit, jammer dat die lul van een Berger deze uitspraken heeft gedaan.
Posts: 917
Berger lacht zich rot. Die is waarschijnlijk al weer vergeten dat hij dit ooit gezegd heeft.
Mensen die Berger nu een lul aan het noemen zijn moeten zich misschien eens in hem verdiepen. Hij had ook wel eens rare capriolen met Senna, Alesi en als ik me het goed geherinner, hebben ze een keer een huurauto van Jean Todt afgeschreven. ;) Wat een lul, zo iemand met humor.
Posts: 4.764
Mwah het is wat voorbarig iemand een lul te noemen die je niet kent. Ik heb verder niets met hem en op humor heb ik hem nog niet vaak kunnen betrappen, anderzijds heb ik daar ook nooit op gelet.
Ik ben bijv geen Alonso fan zoals de meesten hier maar daarom vind ik hem nog geen lul. Ik vind hem wel een zeikerd en een tikkeltje arrogant (in de auto). Maar dat hij ontzettend goed kan rijden dat staat vast.
Posts: 1.966
Geen woorden meer aan vuil maken Mark, anders zorgen anderen straks dat je echt geen kampioen meer wordt.