Scheckter: "Gilles Villeneuve was soms erg naïef"
- Gepubliceerd op 09 mei 2017 09:41
-
17
- Door: Rob Veenstra
Trending nieuws
-
Verstappen tot actie gemaand: "Hij gooit wereldtitels weg door loyaliteit aan Red Bull"
De toekomst van Max Verstappen blijft de gemoederen bezighouden. Volgens Ziggo Sport-presentatrice Shelly Sterk betaa...
27 jun 2026 11:22 -
Uitslag VT3 Oostenrijk: Russell de snelste, Verstappen zesde
De derde en laatste vrije training in Oostenrijk zit erop. Op de Red Bull Ring werd de snelste tijd genoteerd door Ge...
27 jun 2026 13:30 -
Verstappen geeft duidelijk signaal af over Red Bull-toekomst
Max Verstappen heeft een duidelijk signaal afgegeven over zijn toekomst bij Red Bull Racing. De viervoudig wereldkamp...
27 jun 2026 13:53 -
Marko vertrouwt op Red Bull: "Denk dat het goed komt met Max"
Voormalig Red Bull-adviseur Helmut Marko heeft er vertrouwen in dat het goed gaat komen voor Max Verstappen. Over de ...
27 jun 2026 12:09 -
Ocon klaar met geruchten over F1-toekomst: "Laat mij koud"
De toekomst van Esteban Ocon in de Formule 1 blijft onderwerp van gesprek. De Fransman beleeft een moeizaam seizoen b...
27 jun 2026 10:46
Reacties (17)
Login om te reageren-
Niets ten nadele van Gilles maar hij veroorzaakte zoveel crashes in die paar jaar F1...in deze tijd zou er een website zijn hasgillescrashedyet.com
- + 0
- 9 mei 2017 - 09:50
-
Wat nog mooier is, is dat Enzo Ferrari m liefkozend highpriest of destruction noemde :) Prachtig toch. Wild was ie zeker, en niet altijd even slim wat dat betreft. Gewoon doorstampen al veroorzaakte dat nog veel meer schade.
- + 1
- 9 mei 2017 - 11:24
-
Tsja, wat dat betreft zo vader, zo zoon...
Alleen de pure snelheid heeft Jacques net nooit gehad.- + 0
- 9 mei 2017 - 12:29
-
@BEEMER: Daarom dat hij net niet de Indy 500 won en WK in F1 werd.. of toch ?
- + 0
- 9 mei 2017 - 15:22
-
@Beemerdude---Jaques had echt wel dezelfde snelheid als zijn vader en was net zo onverschrokken, als plankgas door Eau Rouge een rotklap oplevert probeer je het gewoon nog een keer.... en dat soort grappen had hij in de Champcars ook al. Jaques had alleen de mazzel dat hij in een andere tijd opgroeide, een tijd waarin je zoiets kon overleven.
- + 0
- 9 mei 2017 - 17:18
-
@donshere in de f1 gaat het niet alleen om pure pace maar ook om consistentie. dat is op de circuits van indy een stuk makkelijker omdat het 4 apexen zijn die je binnen een minuut probeert aan te tikken. in indy gaat het vanwege bijtanken etc eerder om pure pace, dus wat @beemerdude zegt klopt wel. hij was consistent genoeg om frequent in de punten te vallen, en had daar ook de auto voor.
Zie het als lewis v nico 2016. als hamilton er wat minder vaak uit had gelegen was ie wk geworden- + 0
- 9 mei 2017 - 17:24
-
Ik was toen een jaar of 3-4 en het was dus voor mijn tijd. Wel is het artikel slordig, er staat begin jaren negentig, in plaats van tachtig.
- + 1
- 9 mei 2017 - 10:02
-
“Gilles was soms erg naïef.”
Heeft Sjakie toch een eigenschap van zijn pa overgenomen.- + 2
- 9 mei 2017 - 10:55
-
Het blijven Canadezen hé.
- + 0
- 9 mei 2017 - 13:04
-
Geloven in het goede van de mensen, sorry (ook typisch Canadees)
- + 1
- 9 mei 2017 - 14:16
-
Daarom is Sjakie ook altijd zo complimenteus.
- + 0
- 10 mei 2017 - 06:19
-
Zijn debuut zei toch eigenlijk alles overal maar spinnen, en vervolgens in Japan Peterson lanceren waardoor een aantal mensen zijn overleden. Fantastische maniak van een coureur maar wel erg lomp in zijn acties.
- + 0
- 9 mei 2017 - 11:41
-
Het enige positieve van deze coureur was " dat zijn naam zo mooi klonk" !
- + 0
- 9 mei 2017 - 12:10
-
En in een van de mooiste F1 Ferrari's mocht meestrijden en het was ook gewoon een erg spectaculaire coureur...
- + 0
- 9 mei 2017 - 12:42
-
Dan doe je hem toch wel te kort vind ik. Hij heeft samen met René Arnoux toch het meest epische gevecht in de F1 allertijden op zijn naam staan. Ik herinner me het als de dag van gisteren, en we praten hier over 1979! Ik had daarvoor nooit interesse in F1 gehad, maar na dat gevecht op TV gezien te hebben was ik verkocht!
- + 1
- 9 mei 2017 - 15:20
-
@PATRICK kan verschillen wat iemand mooi vind maar als je het hebt over die Ferrari uit 1982...die staat ook hoog op mijn lijstje :)
- + 0
- 9 mei 2017 - 15:33
-
@Epo, Je hebt dit dus niet bewust meegemaakt. "Gilles was veel meer als wat hier even snel geschreven of door één iemand besproken word. En ja, mijn vader vond het ook schande dat ie op Zandvoort, met een platte achterband verder reed. Maar kijk eens hoe! Met één handje, op drie wielen, in de auto van toen. www.youtube.com/watch?v=9ZuZ-pcobCM Dat vond ik toen echt, meer dan, spectaculair.
- + 0
- 9 mei 2017 - 23:21
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Zaterdag
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest

Posts: 65.802
“Gilles was soms erg naïef.”
Heeft Sjakie toch een eigenschap van zijn pa overgenomen.