Gridstraf in Korea voor Petrov na startcrash
- Gepubliceerd op 10 okt 2010 12:09
-
19
- Door: Kees Schooneman
Petrov belandde tijdens de race nog voor de eerste bocht in de muur. Petrov sneed naar links, waardoor de Rus Nico Hülkenberg raakte. Beide coureurs moesten opgeven met een zwaar beschadigde auto. De wedstrijdleiding, met Alexander Wurz als adviseur, heeft Petrov als schuldige aangewezen en zal dus de volgende race vijf plaatsen naar achteren worden gezet op de startopstelling.
Petrov ziet zichzelf niet als schuldige van de crash: Ik had een goede start, maar bij een poging om Hülkenberg in te halen drukte Nick Heidfeld die rechts van mij zat me steeds meer naar links, waardoor ik op een gegeven moment wel uit moest wijken. Toen raakte ik Hülkenberg en was mijn race over, aldus Petrov.
Trending nieuws
-
Prachtige beelden: Verstappen massaal toegezongen na tweede plaats
Max Verstappen heeft een sterke Grand Prix van Oostenrijk achter de rug. De viervoudig wereldkampioen kwam op de Red ...
28 jun 2026 20:04 -
Verstappen zet Russell te kakken: "Nu vol gas?"
Max Verstappen was tijdens de race in Oostenrijk het controversiële slot van de kwalificatie van een dag eerder ...
28 jun 2026 18:16 -
Wolff voorspelt ingrijpende problemen voor Ferrari
Mercedes-teambaas Toto Wolff heeft na afloop van de Oostenrijkse Grand Prix hard uitgehaald naar Ferrari. De Oostenri...
28 jun 2026 18:39 -
Hamilton onthult groot Ferrari-probleem na lastige race
Lewis Hamilton heeft een zeer zware Grand Prix van Oostenrijk achter de rug. De zevenvoudig wereldkampioen moest een ...
28 jun 2026 19:08 -
Hadjar tevreden met zesde plek in Oostenrijk: “Beste racetempo van het seizoen”
Isack Hadjar is tevreden met zijn resultaat tijdens de Grand Prix van Oostenrijk, maar denkt dat er nog wel het een e...
28 jun 2026 19:37
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Zaterdag
-
Zondag
-
Vrijdag
-
Zaterdag
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Coureursprofiel
- Team Audi
- Punten 390
- Podiums 1
- Grand Prix 184
- Land DE
- Geb. datum 19 aug 1987 (38)
- Geb. plaats Emmerich am Rhein, DE
- Gewicht 70 kg
- Lengte 1,84 m
16.581 reacties op Audi
10 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Nico Hülkenberg

Reacties (19)
Login om te reagerenPosts: 1.052
Raar, je ziet duidelijk een Sauber (volgens mij Heidfeld) behoorlijk scherp naar Petrov komen die alleen maar kon kiezen of hij tegen de Sauber of de Williams zou knallen.
Massa leek ook een beetje in de knel te komen, maar hij had makkelijk op de baan kunnen blijven... maar misschien is het met 300 km/h iets moeilijker in te schatten wat je buurman doet bij het insturen.
Posts: 17
Jaja . En opnieuw wordt een Ferrari coureur niet bestraft , en een andere coureur wel dus !!! Henkdeboss
Posts: 174
Ik dacht dat het artikel over Petrov ging en niet over een samenzweringskomplot van ferrari met de FIA? of heb ik verkeerd gelezen?
Posts: 3.077
Ik zou de beelden nog een keer moeten zien. Maar volgens mij had Petrov niet heel veel keuze, het enige wat hij volgens mij kon doen was hopen dat het goed zou aflopen. Op dit moment zeg ik dat het een onterechte straf is.
Posts: 3.471
Petrov had geen keuze. Stomme beslissing van de wedstrijdleiding. Zoals vaker..
Posts: 1.175
1 woord: BE-LACH-E-LIJK!
Posts: 83
Ongetwijfeld dat dit filmpje door de FOM weer van internet wordt gehaald, maar ik vind de straf wel terecht. Het is gewoon een \'avoidable incident\'. Heidfeld is niet echt in de buurt. Daarnaast hebben de stewards veel meer TV-beelden, onboards, etc.
www.youtube.com/watch?v=o-P4amy_X58
Posts: 83
Ik heb het filmpje een paar keer teruggekeken, op het moment dat Petrov naast Hülkenberg zit, zit Heidfeld rechtsvoor Petrov. Petrov heeft alleen veel meer snelheid en wil links langs Heidfeld. Daar zit de voorkant van Hülkenberg nog.
Hier het filmpje (dat spoedig door de FOM van youtube zal worden gehaald) www.youtube.com/watch?v=o-P4amy_X58
Posts: 235
Je ziet heel duidelijk dat Petrov een hele goede start had...maar door een Sauber naar buiten werd gedrukt...hierdoor raakte hij de Williams en werd omgegooid...in mijn ogen was dit echt wel een race incident en is het te belachelijk voor woorden dat hier een straf voor wordt gegeven...
Posts: 1.265
Ja dit is in mijn ogen een race incident, in tegenstelling tot wat Massa deed (die moest gewoon liften). Iets van \"klassen-politiek\",
Posts: 439
Arme petrov de auto afschrijven en dan ook meteen weer een slecht begin in Korea
Posts: 432
ik weet niet wat jullie erover denken, maar volgensmy had Petrov een SUPERsnelle start (denk ik)
Posts: 1.408
Hij was inderdaad als een speer weg van zijn plek, maar dan moet je als coureur wel kijken of er ruimte is om je voorgangers te passeren. Ze maken echt geen vrij baan voor je als je sneller bent, het gaat immers om een positie. Petrov was gewoon veel te enthousiast weg.
Posts: 10.089
sja raar dat petrov straf krijgt en massa niet, wat massa deed was absurd, wat petrov deed gewoon dom ongeluk/teweinig ervaring?
Posts: 18.535
Dom ongeluk, hij stuurt gewoon te snel naar links. Hij dacht dat Hulkenberg er niet zat, maar die zat er dus wel. Hij had gewoon lichtjes gas moeten lossen en dan was er niets aan de hand geweest, maar hij wou persé positie.
Posts: 18.535
Hoe dan ook, als dit Alonso, Vettel, Massa, Hamilton, ... was geweest, dan had iedereen geroepen wat een grote verschrikkelijke blunder het was die absoluut niet kon. Van Petrov verdraagt men het dus wel.
Posts: 233
geloof mij, elke coureur wil enthousiast wegrijden.. mja je moet gewoon gaatjes proberen te vinden om er voorbij te komen en die zijn er altijd wel te vinden bij de start.. maar vaak heb je gasten die gelijk de deur dichtgooien wat super frustrerend kan zijn.
Posts: 2.885
Zoals ik het zie is het niet Heidfeld die naar links gaat. Heidfeld gaat redelijk rechtuit. Alleen zit Petrov daar half achter, waardoor hij zelf naar links moet. Raakt daardoor met zijn linker achterwiel het rechter voorwiel van Hülkenberg.
Jammer dat het zo is gelopen, maar om daar nou een straf voor te geven...
Enne... ik ben fan van Heidfeld, Petrov en Williams, dus in deze geen voorkeur.
Posts: 83
Hier nog een filmpje, nu van onboards.
Je ziet duidelijk dat Petrov niet naar links wordt gedrukt, maar gewoon domweg tegen Hülkenberg aanrijdt.
Massa wordt nog iets naar links gedrukt door Rosberg en komt dan op het gras. Vanaf Massa zijn auto kan je ook goed zien dat niemand Petrov naar rechts drukt whatsoever.
www.youtube.com/watch?v=xC7e5bY8Rkg