Jenson Button: "Het gaat een lange dag worden morgen"

Jenson Button heeft er geen problemen mee dat de kwalificatie voor de Grand Prix van Japan morgenochtend vlak voor de race zal worden verreden. Vanwege heftige regenval kon de kwalificatie vanochtend niet doorgaan en zal dus vijf uur voor de start van de race beginnen.

"Het is makkelijk om de knop om te zetten in je hoofd in deze situatie. We zullen morgen alleen wat vroeger op moeten staan", vertelde Button. "Het zal een langere dag worden dan normaal voor ons, maar toen we vijf of zes jaar geleden dezelfde situatie hadden in Suzuka genoot ik er erg van."

Reacties (16)

Login om te reageren
  • bilal

    Posts: 70

    Heb gehoord dat hamilton na de kwalificatie 5 plaatsen terug moet wegens wissel van een versnelligsbak

    • + 0
    • 9 okt 2010 - 13:05
  • Hadden ze beter de \"1 ronde kwalificatie\" kunnen behouden, 1 rondje rijden en ze kunnen weer terug naar hun nest haha.

    Vind deze kwalificatie/knock-out beetje vervelende/saai te vinden. Of ben ik daar de enigste in:$?:p

    • + 0
    • 9 okt 2010 - 13:21
  • WH

    Posts: 206

    Sluit ik me bij aan, nu kun je net zo lang doorrijden tot je een goed rondje hebt.Gewoon een uurtje kwali met daarin maximaal 3 rondjes en dan zien we het het beste voor elkaar heeft :D

    • + 0
    • 9 okt 2010 - 13:23
    • een uur lang en dan iedereen maar 3 rondes??? dan wil nooit meer iemand naar een kwalificatie toe

      • + 0
      • 9 okt 2010 - 20:50
  • zoals 10 jaar geleden, met aparte auto\'s, onderdelen, motoren.. dat was pas heerlijk:D alleen beetje duur;)

    • + 0
    • 9 okt 2010 - 13:41
  • Smock

    Posts: 336

    Kijk, een reactie zoals het hoort. Niet lopen zeuren, maar genieten van een lekkere lange GP dag! Ik hoop echt dat Button morgen kan schitteren op Suzuka.

    Ik denk overigens dat uithoudingsermogen best een belangrijke rol gaat spelen morgen, dus dat de wat onervarenere coureurs het moeilijk gaan krijgen. Wat denken jullie? Zullen de coureurs tussen de kwalificatie en de race nog even een dutje doen of is het 6 uur lang focussen? :)

    • + 0
    • 9 okt 2010 - 13:51
    • Ik denk maffen, had een intervieuw met hem gelezen op de f-1 site waarin hij zelfs tussen de quali door (het uitstellen daarvan)zijn rust nam achter de pitbox.

      • + 0
      • 9 okt 2010 - 14:51
  • Rayden

    Posts: 439

    Je hebt gisteren ook een dagje vrij gehad dus niet zeuren,

    • + 0
    • 9 okt 2010 - 14:43
    • Leer Lezen

      • + 0
      • 9 okt 2010 - 16:14
    • hahaha wat een onzinnige reactie :S
      sommige lezen egt enkel en alleen de titel en hebbe hun verhaal al staan :X

      • + 0
      • 9 okt 2010 - 23:40
  • Maximo

    Posts: 9.887

    Wel boeiend om te zien of er courreurs zijn die niet helemaal fit zijn, of wie er de concentratie wel of niet vast kan houden zo\'n lange dag.

    Normaal kunnen ze na de kwalificatie een nachtje slapen en dan ben je ook na een slechte Q3 de daarna vaak toch weer een ander mens. Nu wordt het lastiger om om tegenslagen van je af te zetten.

    • + 0
    • 9 okt 2010 - 17:07
    • Ik weet dat Trulli altijd inkakt halverwege de race, dus die lange dag zal hem geen goed doen.
      Button heeft op zich een prima conditie en kan heel goed een tempo blijven rijden, dus het zou me niets verbazen als hij morgen in de top 3 eindigt of wint.

      • + 0
      • 9 okt 2010 - 18:56
  • Een van de redenen waarom Button een van mijn favorieten is, hij heeft zijn hoofd koel weten te houden afgelopen gp\'s
    Heel langzaam hengelt hij momenteel Hamilton binnen.
    en verraderlijke omstandigheden is hij een van de briljantste op de grid, dit heeft em dit jaar al twee overwinningen opgeleverd.
    Buiten dat is Button een van de fittere jongens op de grid.

    Ik heb hoop op een mooie dag voor Button deze zondag.

    • + 0
    • 9 okt 2010 - 18:58
    • zal idd best al een tussen alonso en button gaan in de race...
      alonso is gedreven als nooit te voren...

      • + 0
      • 9 okt 2010 - 23:42
    • Het gaat echt tussen Alonso die zelden fouten maakt en gewoon verschrikkelijk snel is, Button die altijd constant is en briljante beslissingen maakt, en in mindere mate Hamilton (ik heb gewoon zo\'n gevoel) vooral omdat hij erg veel lef heeft met inhalen, lastige omstandigheden en behoorlijk goed is in de regen.

      • + 0
      • 10 okt 2010 - 00:01
  • f60

    Posts: 1.725

    Massa leek vandaag al niet goed wakker :

    img40.imageshack.us/img40/6631/tiredc.png

    • + 0
    • 9 okt 2010 - 23:20

AT Grand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    13:30 - 14:30

    Vrije training 3

    12:30 - 13:30

    Race / Startgrid

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    17:00 - 18:00

    Kwalificatie

    16:00 - 17:00

    Snelste ronde

    15:00 - 15:00

ATGrand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    13:30 - 14:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    12:30 - 13:30

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    17:00 - 18:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    16:00 - 17:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 15:00

Test kalender

Bekijk het volledige testschema

WK standen 2026

Bekijk volledige WK-stand

Gerelateerd nieuws

Geef je mening

Wat is jouw eerste oordeel over de nieuwe F1-regels?

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Bahrein
-
Bahrein
6 - 8 maa
Australië
13 - 15 maa
China
27 - 29 maa
Japan
10 - 12 apr
Bahrein
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika
22 - 24 mei
Canada
5 - 7 jun
Monaco
12 - 14 jun
Spanje
26 - 28 jun
Oostenrijk
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix & Circuit
6 - 8 maa
Australië Albert Park
13 - 15 maa
27 - 29 maa
10 - 12 apr
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika Miami International Autodrome
22 - 24 mei
5 - 7 jun
Monaco Monte Carlo
12 - 14 jun
26 - 28 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
Bekijk volledige kalender

Coureursprofiel

  • Team McLaren
  • Punten 37
  • Podiums 0
  • Grand Prix 41
  • Land GB
  • Geb. datum 19 jan 1980 (46)
  • Geb. plaats Frome, Somerset, GB
  • Gewicht 72 kg
  • Lengte 1,82 m
Bekijk volledig profiel
show sidebar