Jenson Button: "Het gaat een lange dag worden morgen"
- Gepubliceerd op 09 okt 2010 12:35
-
16
- Door: Robin Smeets
"Het is makkelijk om de knop om te zetten in je hoofd in deze situatie. We zullen morgen alleen wat vroeger op moeten staan", vertelde Button. "Het zal een langere dag worden dan normaal voor ons, maar toen we vijf of zes jaar geleden dezelfde situatie hadden in Suzuka genoot ik er erg van."
Trending nieuws
-
Hadjar aangewezen als beste teamgenoot van 'onaantastbare' Verstappen
F1TV-analisten Jolyon Palmer, James Hinchcliffe en Tom Clarkson hebben zich erg positief uitgelaten over Max Verstapp...
23 jun 2026 12:46 -
Antonelli oneens met Senna-vergelijking: "Dat voelt niet juist"
Andrea Kimi Antonelli beleeft een indrukwekkend debuutseizoen in de Formule 1, maar de jonge Mercedes-coureur wil voo...
23 jun 2026 14:09 -
Rosberg ziet titelkansen voor Hamilton: "Ferrari heeft nu ongelooflijk momentum"
Nico Rosberg denkt dat Lewis Hamilton een serieuze kans maakt op zijn achtste wereldtitel. De Duitser heeft er in 201...
23 jun 2026 13:22 -
Hill beticht fabrikanten van 'spelletjes': "Zo ontlopen ze ADUO-regeling"
De invoering van de nieuwe ADUO-regels voor 2026 zorgt nu al voor strategische spelletjes achter de schermen van de F...
23 jun 2026 14:47 -
F1-regels remmen Verstappen af: "Dan gaat het voordeel verloren"
Volgens Franz Tost is het voor Max Verstappen niet meer mogelijk om zijn sterke punten te gebruiken onder de nieuwe r...
23 jun 2026 12:09
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Coureursprofiel
- Team McLaren
- Punten 37
- Podiums 0
- Grand Prix 41
- Land GB
- Geb. datum 19 jan 1980 (46)
- Geb. plaats Frome, Somerset, GB
- Gewicht 72 kg
- Lengte 1,82 m
67.104 reacties op McLaren
23 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Jenson Button

Reacties (16)
Login om te reagerenPosts: 70
Heb gehoord dat hamilton na de kwalificatie 5 plaatsen terug moet wegens wissel van een versnelligsbak
Posts: 699
Hadden ze beter de \"1 ronde kwalificatie\" kunnen behouden, 1 rondje rijden en ze kunnen weer terug naar hun nest haha.
Vind deze kwalificatie/knock-out beetje vervelende/saai te vinden. Of ben ik daar de enigste in:$?:p
Posts: 206
Sluit ik me bij aan, nu kun je net zo lang doorrijden tot je een goed rondje hebt.Gewoon een uurtje kwali met daarin maximaal 3 rondjes en dan zien we het het beste voor elkaar heeft :D
Posts: 10.089
een uur lang en dan iedereen maar 3 rondes??? dan wil nooit meer iemand naar een kwalificatie toe
Posts: 2.267
zoals 10 jaar geleden, met aparte auto\'s, onderdelen, motoren.. dat was pas heerlijk:D alleen beetje duur;)
Posts: 336
Kijk, een reactie zoals het hoort. Niet lopen zeuren, maar genieten van een lekkere lange GP dag! Ik hoop echt dat Button morgen kan schitteren op Suzuka.
Ik denk overigens dat uithoudingsermogen best een belangrijke rol gaat spelen morgen, dus dat de wat onervarenere coureurs het moeilijk gaan krijgen. Wat denken jullie? Zullen de coureurs tussen de kwalificatie en de race nog even een dutje doen of is het 6 uur lang focussen? :)
Posts: 8.004
Ik denk maffen, had een intervieuw met hem gelezen op de f-1 site waarin hij zelfs tussen de quali door (het uitstellen daarvan)zijn rust nam achter de pitbox.
Posts: 439
Je hebt gisteren ook een dagje vrij gehad dus niet zeuren,
Posts: 1.481
Leer Lezen
Posts: 341
hahaha wat een onzinnige reactie :S
sommige lezen egt enkel en alleen de titel en hebbe hun verhaal al staan :X
Posts: 9.887
Wel boeiend om te zien of er courreurs zijn die niet helemaal fit zijn, of wie er de concentratie wel of niet vast kan houden zo\'n lange dag.
Normaal kunnen ze na de kwalificatie een nachtje slapen en dan ben je ook na een slechte Q3 de daarna vaak toch weer een ander mens. Nu wordt het lastiger om om tegenslagen van je af te zetten.
Posts: 1.481
Ik weet dat Trulli altijd inkakt halverwege de race, dus die lange dag zal hem geen goed doen.
Button heeft op zich een prima conditie en kan heel goed een tempo blijven rijden, dus het zou me niets verbazen als hij morgen in de top 3 eindigt of wint.
Posts: 3.987
Een van de redenen waarom Button een van mijn favorieten is, hij heeft zijn hoofd koel weten te houden afgelopen gp\'s
Heel langzaam hengelt hij momenteel Hamilton binnen.
en verraderlijke omstandigheden is hij een van de briljantste op de grid, dit heeft em dit jaar al twee overwinningen opgeleverd.
Buiten dat is Button een van de fittere jongens op de grid.
Ik heb hoop op een mooie dag voor Button deze zondag.
Posts: 341
zal idd best al een tussen alonso en button gaan in de race...
alonso is gedreven als nooit te voren...
Posts: 1.481
Het gaat echt tussen Alonso die zelden fouten maakt en gewoon verschrikkelijk snel is, Button die altijd constant is en briljante beslissingen maakt, en in mindere mate Hamilton (ik heb gewoon zo\'n gevoel) vooral omdat hij erg veel lef heeft met inhalen, lastige omstandigheden en behoorlijk goed is in de regen.
Posts: 1.725
Massa leek vandaag al niet goed wakker :
img40.imageshack.us/img40/6631/tiredc.png