Oude Formule 1-bolide Michael Schumacher en Nelson Piquet te koop

Vergeet de Formule 1-golfkarretjes die te koop staan, er komt iets veel mooiers op de markt binnenkort. Ook een stukje duurder trouwens. Het is de Benetton B-191-02 die in 1991 meestreed in de strijd om de Formule 1-wereldtitel. 

De bolide wordt volgende maand door Bonhams geveild tijdens de Spa Classic en zal ergens tussen de 640.000 en 810.000 pond moeten opbrengen. De Benetton maakte zijn debuut tijdens de Grand Prix van San Marino met als coureur Roberto Moreno. Tijdens de vijfde race van het seizoen (Montreal) nam drievoudig wereldkampioen Nelson Piquet plaats achter het stuur en won hij de race. Een iconisch moment uit de Formule 1 overigens, aangezien hij Nigel Mansell voorbij ging in de laatste ronde. Mansell remde af om naar het publiek te zwaaien maar dat was net de druppel want het duurde niet lang en hij viel stil waarna Piquet de race won. 

De laatste twee races van dat seizoen stapte Michael Schumacher achter het stuur van wat zijn eerste seizoen in een bijzondere carrière zou worden. De afgelopen jaren heeft de bolide in een museum gestaan en in 2016 volledig gerestaureerd. 

Zo! Maar eens even snel kijken wat er nog in de ouwe sok zit... Maar zonder gekheid; ik vind het eigenlijk een heel acceptabel bedrag voor een dergelijk collectors item. De adder onder het gras zal wel zijn dat je een veelvoud nodig hebt om 'm aan het rijden te krijgen en te houden. Zou leuk zijn... [Lees verder]

  • 1
  • 25 apr 2017 - 15:51

Reacties (26)

Login om te reageren
  • Die kan ik in het jaar 2456 kopen!

    • + 0
    • 25 apr 2017 - 15:48
    • Vergeet het maar, dankzij Rutte wordt dat ergens in het jaar 3000.

      • + 0
      • 25 apr 2017 - 18:42
    • Tegen die tijd kost de bolide ook tien keer zoveel dus misschien kun je er beter gewoon in gaan zitten en wegrijden.

      • + 0
      • 25 apr 2017 - 18:59
    • Hoezo dankzij Rutte? Geld groeit niet aan een boom en je wil de volgende generaties toch niet opzadelen met grote schulden? Die krijgen het straks al genoeg voor de kiezen door die vergrijzing. Straks zijn er nog maar 2 werkenden op 1 aow-er. Op dit moment is die verhouding 4,5 op 1.

      • + 0
      • 25 apr 2017 - 19:47
  • Zo! Maar eens even snel kijken wat er nog in de ouwe sok zit... Maar zonder gekheid; ik vind het eigenlijk een heel acceptabel bedrag voor een dergelijk collectors item. De adder onder het gras zal wel zijn dat je een veelvoud nodig hebt om 'm aan het rijden te krijgen en te houden. Zou leuk zijn als Klaas Zwart 'm kocht, gaat ie tenminste gebruikt worden waar ze voor zijn gemaakt.

    • + 1
    • 25 apr 2017 - 15:51
    • Zit er uberhaupt een motor in of is het alleen het chassis?

      • + 0
      • 25 apr 2017 - 16:37
    • KoBus

      Posts: 2.382

      @MAG

      Volgens mij compleet met V8 3.5 liter Ford

      • + 0
      • 25 apr 2017 - 17:19
    • Kennie

      Posts: 2.734

      @Beemerdude, is inderdaad wel wat voor Klaas Zwart, als hij maar van de livery afblijft :-)

      • + 1
      • 25 apr 2017 - 17:48
  • Nou eens effe kijken wat er in het spaarvarken zit ;)

    • + 0
    • 25 apr 2017 - 16:02
  • vanHeutz

    Posts: 146

    Hou maar op, die is voor mij! Die pond is toch zo enorm in elkaar gelazerd na Brexit? Kan nooit veel zijn.

    • + 0
    • 25 apr 2017 - 16:18
  • Murray Walker (op 0.22) 6th Bertrand Gachot!

    • + 1
    • 25 apr 2017 - 16:30
  • The1Dijk

    Posts: 411

    Goeie ouwe tijd. En Walker maar roepen dat Mansell die GP ging winnen. Man, man wat een zuur einde voor Mansell. En Piquet en Mansell waren al geen grote vriendjes...

    • + 0
    • 25 apr 2017 - 16:50
  • z0mer

    Posts: 2.104

    Ik vind het overigens nog altijd stijlloos van Schumi dat hij zijn zwarte Ferrari Enzo heeft verkocht.

    • + 0
    • 25 apr 2017 - 17:34
    • Rimmer

      Posts: 13.329

      Waarom? Hij had een eigen FXX gekregen. Dat is meer dan een man ooit nodig heeft. De Enzo is voor knulletjes met geld die niet kunnen rijden.

      • + 0
      • 25 apr 2017 - 18:25
    • z0mer

      Posts: 2.104

      Die heeft die ook verkocht.

      • + 0
      • 25 apr 2017 - 19:26
    • Sun-Tzu

      Posts: 3.527

      Wat moet je ermee als je er toch niets mee doet? Dat ding is gebouwd om te rijden, niet om in een museum te staan verstoffen!

      • + 0
      • 26 apr 2017 - 11:12
  • En dan toch te laat op het werk komen.

    • + 0
    • 25 apr 2017 - 18:49
  • Dat voorval kan ik me nog herinneren, we vergeleken Mansell destijds met Hilbert van der Duim, de schaatser.

    • + 0
    • 25 apr 2017 - 18:53
  • geert61

    Posts: 1.099

    doorgestoken kaart je kunt al zien wie hem gaat kopen geel is jumbo en frits verzameld gele f1 wagens

    • + 0
    • 25 apr 2017 - 19:11
    • Laat zijn ontevreden Jumbo personeel dit maar niet horen!

      • + 0
      • 25 apr 2017 - 19:50
  • DBGates

    Posts: 3.926

    Als we allemaal geld sparen, en dan kopen we dat ding voor NBTT voor al die jaren bijdrage op dit forum

    • + 0
    • 25 apr 2017 - 19:25
  • Arran

    Posts: 1.563

    Zo jammer je er niet mee op de weg mag rijden :(

    Zou dat blok wellicht passen in mijn VW Polo :D

    • + 0
    • 25 apr 2017 - 19:40
    • DBGates

      Posts: 3.926

      Beetje aanpassen moet lukken lijkt me

      • + 0
      • 25 apr 2017 - 19:49
    • imperiaaltje

      • + 0
      • 25 apr 2017 - 19:59
    • Als je maar hard genoeg duwt past alles.

      • + 1
      • 25 apr 2017 - 20:12
    • Als je de complete achterkant ombouwd...
      Naar het idee van de Renault Clio v6

      • + 0
      • 25 apr 2017 - 23:26

AT Grand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    13:30 - 14:30

    Vrije training 3

    12:30 - 13:30

    Race / Startgrid

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    17:00 - 18:00

    Kwalificatie

    16:00 - 17:00

    Snelste ronde

    15:00 - 15:00

ATGrand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    13:30 - 14:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    12:30 - 13:30

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    17:00 - 18:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    16:00 - 17:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 15:00

Test kalender

Bekijk het volledige testschema

WK standen 2026

Bekijk volledige WK-stand

Gerelateerd nieuws

Geef je mening

Wat is jouw eerste oordeel over de nieuwe F1-regels?

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Bahrein
-
Bahrein
6 - 8 maa
Australië
13 - 15 maa
China
27 - 29 maa
Japan
10 - 12 apr
Bahrein
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika
22 - 24 mei
Canada
5 - 7 jun
Monaco
12 - 14 jun
Spanje
26 - 28 jun
Oostenrijk
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix & Circuit
6 - 8 maa
Australië Albert Park
13 - 15 maa
27 - 29 maa
10 - 12 apr
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika Miami International Autodrome
22 - 24 mei
5 - 7 jun
Monaco Monte Carlo
12 - 14 jun
26 - 28 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
Bekijk volledige kalender
show sidebar