user icon

Ricardo Zonta viert vandaag zijn 41ste verjaardag

  • Gepubliceerd op 23 maa 2017 08:23
  • comments 11
  • Door: Rob Veenstra

Ricardo Zonta is een van de drie oud Formule 1-coureurs die vandaag jarig zijn. De Braziliaan is 41 jaar geworden. Zonta reed 36 Grands Prix voor BAR, Jordan en Toyota, waarin hij drie punten scoorde. De andere jarigen zijn Jaime Alguersuari (27 jaar, 46 Grands Prix voor Toro Rosso) en Bruce Kessler (81 jaar, één mislukte poging om zich te kwalificeren in 1958). De felicitaties gaan uit naar de jarige Zonta, Alguersuari en Kessler.

 

vooral die Kessler, wat een staat van dienst; 1 mislukte poging om zich te kwalificeren voor een gp :)

Mij mogen ze hier op f1 vandaag ook wel vermelden als ik jarig ben.
Mijn wapenfeit is dat het zelfs mislukte om een poging te doen....

  • 3
  • 23 maa 2017 - 08:59

Reacties (11)

Login om te reageren
  • Demachiel

    Posts: 183

    Fantastisch!!

    • + 0
    • 23 maa 2017 - 08:33
  • chaufie

    Posts: 200

    Alguersuari, die liever DJ wilde worden.. ;)

    • + 0
    • 23 maa 2017 - 08:49
  • Onbegrijpelijk dat BAR die kerel 2 jaar duldde.

    • + 0
    • 23 maa 2017 - 08:50
    • Rimmer

      Posts: 10.009

      Volgens mij reed Jaques niet twee maar zelfs vier of vijf jaar voor BAR. Maar idd, onbegrijpelijk dat ze dat duldden. Gelukkig wilden ze hem zelf na 2003 ook niet meer hebben.
      Oh wacht, je hebt het over Ricardo Zonta. Leuke jongen, matig coureur. Eigenlijk onbegrijpelijk dat ze die twee jaar duldden :p

      • + 0
      • 23 maa 2017 - 08:55
    • Niet zo vreemd dat ze Villeneuve al die jaren met plezier hielden, het was altijd gezellig in de pitbox met Jacques zijn laatste muziek op de achtergrond.....

      • + 0
      • 23 maa 2017 - 09:01
    • Ach, zolang je beste maatje teambaas en en eigenaar was, was er voor jacques geen vuiltje aan de lucht. Ongeacht hoeveel auto's je plat reed op spa ?

      • + 0
      • 23 maa 2017 - 09:30
  • De man die Verstappen niet achter zich kon laten op Monza in 2000 als ik me niet vergis.

    • + 0
    • 23 maa 2017 - 08:57
  • vooral die Kessler, wat een staat van dienst; 1 mislukte poging om zich te kwalificeren voor een gp :)

    Mij mogen ze hier op f1 vandaag ook wel vermelden als ik jarig ben.
    Mijn wapenfeit is dat het zelfs mislukte om een poging te doen....

    • + 3
    • 23 maa 2017 - 08:59
    • Hoezo? Je hebt toch een aantal jaar redelijk gereden? Senna in een Tyrrell bijna tot wanhoop gedreven, 1995 je enige winst. Tot nu toe heb je op dit moment dezelfde staat van dienst als onze Max.




      Oh wacht....?

      • + 0
      • 23 maa 2017 - 10:26
  • Big_El

    Posts: 2.137

    Zonta was ook de coureur van 1 van de mooiste inhaalacties ooit: Schumacher aan de ene kant voorbij Zonta en Hakkinnen aan de andere kant, maar daar dan wel aan zowel Zonta als Schumacher voorbij.

    • + 0
    • 23 maa 2017 - 12:37
    • Het zegt nogal wat over je carrière als je hoogtepunt het moment is dat de twee koplopers je dubbelen.

      • + 0
      • 23 maa 2017 - 17:59

HU Grand Prix van Hongarije

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

HU Grand Prix van Hongarije

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2022

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Welk team gaat verrassen in het 2022-seizoen?

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2022

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Bahrein
18 - 20 maa
Bahrein
25 - 27 maa
Saoedi-Arabië
8 - 10 apr
Australië
22 - 24 apr
Italië
6 - 8 mei
Verenigde Staten van Amerika
20 - 22 mei
Spanje
27 - 29 mei
Monaco
10 - 12 jun
Azerbeidzjan
17 - 19 jun
Canada
1 - 3 jul
Groot Brittannië
8 - 10 jul
Oostenrijk
22 - 24 jul
Frankrijk
29 - 31 jul
Hongarije
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2022

Datum
Grand Prix & Circuit
18 - 20 maa
25 - 27 maa
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
8 - 10 apr
Australië Albert Park
22 - 24 apr
6 - 8 mei
Verenigde Staten van Amerika Miami International Autodrome
20 - 22 mei
27 - 29 mei
Monaco Monte Carlo
10 - 12 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
17 - 19 jun
1 - 3 jul
Groot Brittannië Silverstone
8 - 10 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
22 - 24 jul
Frankrijk Paul Ricard
29 - 31 jul
Hongarije Hungaroring
Bekijk volledige kalender
show sidebar