Jenson Button: "Start wordt heel belangrijk"

  • Gepubliceerd op 26 sep 2010 09:36
  • 14
  • Door: Dennis Roke
Jenson Button is er zeker van: de start wordt de sleutel tot succes. De Brit en teamgenoot Hamilton starten allebei vanaf de tweede rij, achter Alonso en Vettel. Met de minimale inhaalmogelijkheden op het Marina Bay circuit wordt de start erg belangrijk.

Button: "De start wordt erg belangrijk. Het probleem is dat ik dezelfde auto heb als mijn teamgenoot naast me, dus het wordt lastig hem te verschalken. Van Red Bull is bekend dat ze de laatste tijd regelmatig slechte starts maken, dus wellicht kunnen we Vettel pakken voor de eerste bocht. Laten we zien wat er gebeurd."

Reacties (14)

Login om te reageren
  • ARW

    Posts: 1.092

    Alonso is lekker veilig met een RB achter hem.

    • + 0
    • 26 sep 2010 - 09:49
    • Jah want als iemand veilig is om achter je te hebben is het Vettel wel.

      • + 0
      • 26 sep 2010 - 12:29
    • idd vettel is wel fijn om achter je te hebben, dit jaar bij nog geen 1 start accident betrokken geweest (behalve silverstone, daar was die zelf slachtoffer van een centimeter voorvleugel van lewis)

      • + 0
      • 26 sep 2010 - 12:36
  • smvs

    Posts: 408

    Er staat een RB naast hem, niet achter.

    En het is \'laten we zien wat er gebeurt\'.

    • + 0
    • 26 sep 2010 - 10:10
    • okkie

      Posts: 302

      Toch achter hem, je moet het wel in perspectief zien. Naast is op dezelfde hoogte. Hij staat schuin achter hem. En deREB\'s zijn slechte wegkomers.

      • + 0
      • 26 sep 2010 - 10:13
    • smvs

      Posts: 408

      Het zou ironie zijn als vandaag juist de RB\'s een superstart hebben.

      • + 0
      • 26 sep 2010 - 11:00
    • smvs

      dat zou best kunnen, ze hebben de afgelopen 2 week onderzocht waarom ze telkens zon slechte start hebben en hebben het aangepakt

      • + 0
      • 26 sep 2010 - 12:37
  • felix50

    Posts: 5.792

    Button moet dan zelf eerst nog hamilton voorbij gaan en dat zie ik zo snel gebeuren . misschien rijden ze elkaar er wel vanaf. om 2 uur weten we het

    • + 0
    • 26 sep 2010 - 11:02
  • Fritz

    Posts: 117

    Button kiest eieren voor zijn geld denk ik. Hij weet dat zijn auto goed genoeg is in de race. BandenspaarButton kan altijd lang door rijden. Hopen dat hij een keer kan winnen en zo meer aansluiting zal kunnen krijgen op Hamilton en Webber!

    • + 0
    • 26 sep 2010 - 11:27
    • Ja, BandenspaarButton had weer eens geen temperatuur in de banden tijdens de kwalificatie ...

      • + 0
      • 26 sep 2010 - 11:57
    • F1Magic

      Posts: 339

      Bandenspaar Button, zou wat agressiever van mij mogen rijden.
      Bridgestone heeft dit jaar geweldige banden geleverd. Er valt meer uit te halen dan vooraf gespeculeerd wordt.

      • + 0
      • 26 sep 2010 - 13:38
  • Supa

    Posts: 2.714

    Alonso
    Hamilton
    Button

    • + 0
    • 26 sep 2010 - 12:10
  • Weet alleen niet of het voor Vettel zo fijn is Alonso voor je te hebben en wat daar eventueel uit kan onstaan.Dus moeten de McLaren\'s even goed de kat uit de boom kijken. Daar kan misschien wel hun grootste winst liggen.

    • + 0
    • 26 sep 2010 - 13:39

AT Grand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    13:30 - 14:30

    Vrije training 3

    12:30 - 13:30

    Race / Startgrid

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    17:00 - 18:00

    Kwalificatie

    16:00 - 17:00

    Snelste ronde

    15:00 - 15:00

ATGrand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    13:30 - 14:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    12:30 - 13:30

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    17:00 - 18:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    16:00 - 17:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 15:00

Test kalender

Bekijk het volledige testschema

WK standen 2026

Bekijk volledige WK-stand

Gerelateerd nieuws

Geef je mening

Wat is jouw eerste oordeel over de nieuwe F1-regels?

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Bahrein
-
Bahrein
6 - 8 maa
Australië
13 - 15 maa
China
27 - 29 maa
Japan
10 - 12 apr
Bahrein
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika
22 - 24 mei
Canada
5 - 7 jun
Monaco
12 - 14 jun
Spanje
26 - 28 jun
Oostenrijk
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix & Circuit
6 - 8 maa
Australië Albert Park
13 - 15 maa
27 - 29 maa
10 - 12 apr
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika Miami International Autodrome
22 - 24 mei
5 - 7 jun
Monaco Monte Carlo
12 - 14 jun
26 - 28 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
Bekijk volledige kalender

Coureursprofiel

  • Team McLaren
  • Punten 37
  • Podiums 0
  • Grand Prix 41
  • Land GB
  • Geb. datum 19 jan 1980 (46)
  • Geb. plaats Frome, Somerset, GB
  • Gewicht 72 kg
  • Lengte 1,82 m
Bekijk volledig profiel
show sidebar