user icon

Boullier: "McLaren heeft nieuwe motor in Australië"

  • Gepubliceerd op 08 maa 2017 10:48
  • comments 39
  • Door: Rik Klein Entink

McLaren teambaas Eric Boullier heeft het maar druk met reageren op de problemen met de Honda motoren. Boullier wil nog niet spreken van een crisis en als een ware spindoctor brengt hij de problemen terug tot normale proporties. 

Nieuwe motor in Australië

Over de relatie met Honda zegt Boullier: "Wij hebben een contract voor langere tijd en daar willen wij aan bouwen, ook al is het niet de ideale tijd." Hij geeft aan dat ondanks de moeilijkheden er geen sprake van is dat de samenwerking verbroken wordt. De problemen zijn volgens de teambaas niet zo groot als in 2015. "Wij weten dat wij dit probleem kunnen oplossen, wij moeten hierin vertrouwen op onze partner en dat doen wij dan ook."

Er zit ook een nieuwe motor aan te komen, maar of ze er nog mee kunnen testen is de vraag. "Voor Australië hebben wij een nieuwe motor waarmee we hopen dat alle problemen zijn opgelost. Maar ik weet niet of we die motor deze week al hebben."

Fake news in de media

Op verhalen dat het chassis ook niet goed zou zijn maakt hij een verwijzing naar de Verenigde Staten: "Ik lees artikelen en moet dan aan Donald Trump en zijn fake news denken."

McLaren-fans moeten er toch rekening mee houden dat er de eerste races nog een hoop gesleuteld gaat worden. Boullier: "De voorspellingen zijn dat we de eerste races nog een paar keer van motor moeten verwisselen."

Gisteren gebruikte het team van McLaren zijn zesde motor tijdens de tests in Barcelona en wij denken dat McLaren de gemoederen nog wel even bezig blijft houden.

 

Reacties (39)

Login om te reageren
  • En is dat dan eindelijk een goede?

    • + 0
    • 8 maa 2017 - 10:51
    • “McLaren heeft nieuwe motor in Australië.”

      Ja, zelfs minstens drie waarschijnlijk. ;)

      • + 0
      • 8 maa 2017 - 11:26
    • Kenju

      Posts: 2.629

      Dit staat nergens, dus kennelijk niet. Ze wilden overigens met de Melbourne spec gaan rijden, tijdens deze testperiode. Dus dat er in Melbourne opeens iets anders ligt, wat zegt dit? Volgens mij wederom een onzekerheid.

      • + 0
      • 8 maa 2017 - 16:08
  • vanHeutz

    Posts: 146

    Ik vind het dubbel: nieuwe motor in Australië, maar we moeten ook dan nog een paar keer wisselen.

    • + 0
    • 8 maa 2017 - 10:57
  • Reno

    Posts: 1.575

    Ontzettend jammer dat het Honda maar niet lukt om aansluiting en betrouwbaarheid te krijgen.
    Dat ondanks berichten dat het op de testbank allemaal zo goed liep.
    Baal hiervan.

    • + 0
    • 8 maa 2017 - 11:00
    • Ik voelde nattigheid vanaf dag 1 die topspeed was zo laag, dan wist ik al dit word niks ..

      Laat ons hopen dat ze toch min of meer de prestaties van vorig seizoen kunnen halen in de eerste helft van het seizoen, dan kan er nog wat inzitten want laat ons eerlijk zijn een jaar zonder podium zou rampzalig zijn.

      • + 0
      • 8 maa 2017 - 11:05
    • rice

      Posts: 1.951

      De Renault motor van 2 jaar geleden ging ook continue stuk tijdens de testen bij o.a. Red Bull en Torro Rosso, in het seizoen zelf bijna niet. Denk dat het nog wel goedkomt met de Honda motor, dit zijn gewoon kinderziektes die bij een nieuwe motor komen kijken.

      • + 1
      • 8 maa 2017 - 11:09
    • z0mer

      Posts: 2.086

      Ik denk dat je een podium al wel kan vergeten. Ik denk dat McLaren een goed seizoen heeft gedraaid wanneer ze uiteindelijk bij de top 5 behoren.

      • + 1
      • 8 maa 2017 - 11:40
    • Kenju

      Posts: 2.629

      @Rice: Pardon? In de het seizoen bijna niet? Dan heb je een slecht geheugen.

      Dat het goed komt met de Honda-motor hangt van het probleem af. De tokens zijn geen ding meer, dus ze mogen wel verbeteren. Maar ze moeten waarschijnlijk dus races als een gerestricteerde test gebruiken.

      • + 0
      • 8 maa 2017 - 16:10
  • Atlaz

    Posts: 748

    Als Trump iets 'fake news' noemt, is het meestal gewoon waar. ?
    Dus wat zegt dat over McLaren ...? ?

    • + 3
    • 8 maa 2017 - 11:07
    • Gard

      Posts: 863

      Welke nieuws sites lees jij? Trump roept maar wat en jij geloofd dat?
      Trump is het type Erdogan en Wilders.

      • + 0
      • 8 maa 2017 - 13:33
    • Kenju

      Posts: 2.629

      @GARD: Je begrijpt Atlaz verkeerd. Hij bedoelt dat de claim van fake news niet klopt, en dat het dus gewoon ècht nieuws is. Dus als Boullier de verhalen over dat het chassis slecht is, fake news noemt op dezelfde manier als Trump, dan is het niet waar dat het fake news is. Het is dan gewoon nieuws en het chassis is dan dus wel degelijk slecht.

      • + 0
      • 8 maa 2017 - 16:12
  • Een Renault-motor?

    • + 0
    • 8 maa 2017 - 11:07
  • Het is huilen met een McLaren pet op

    Klapstoelen zijn besteld. Jammer, jammer, jammer

    • + 0
    • 8 maa 2017 - 11:07
    • Honda heeft Stoffel en Fernando nu gevraagd om ook zelf ideeën aan te dragen voor een nieuwe motor.
      “Want samen zijn we sterk,” sprak Honda-ceo Harakiri. ;)

      • + 0
      • 8 maa 2017 - 11:34
    • dizzy

      Posts: 1.435

      Alonso al bezig met een opleiding tot cameraman?

      • + 0
      • 8 maa 2017 - 12:55
  • Storing in de live timing was heel even weg, maar nog steeds waardeloos...... meer mensen last van ? Zowel in Chrome als in IE

    • + 0
    • 8 maa 2017 - 11:12
  • F1_v10

    Posts: 16

    https://youtu.be/JZWzWp5yPkk

    • + 2
    • 8 maa 2017 - 11:13
  • Kevin

    Posts: 4.928

    Double DNF in Melbourne. Kan ik daar ergens geld op inzetten?

    • + 0
    • 8 maa 2017 - 11:14
    • Jazeker, voor elke euro die je inzet 1 cent winst

      • + 2
      • 8 maa 2017 - 11:15
    • Kevin

      Posts: 4.928

      In ieder geval gegarandeerde winst ;)

      • + 0
      • 8 maa 2017 - 12:39
    • Niiek

      Posts: 675

      Lage quotering dus Trademark, jij hebt er vertrouwen in! :)

      • + 0
      • 8 maa 2017 - 13:12
  • Dikke puinhoop, alweer een verloren seizoen. Sneu voor Stoffel, maar vooral voor Alonso die ik graag nog een keer zou zien schitteren.

    • + 0
    • 8 maa 2017 - 11:20
  • Zonde dat ze het niet op de rit krijgen bij McLaren, had ze graag weer vooruit zien gaan, nu staan ze meer stil in de pit en eenmaal op de baan gaat het ook nog niet zo snel.

    • + 0
    • 8 maa 2017 - 11:27
  • rickf1

    Posts: 1.623

    "Honda heeft nieuwe zwaktes geïmplementeerd en die willen we graag in Australië gebruiken"

    • + 1
    • 8 maa 2017 - 11:37
  • Het kan nog alle kanten op met McLaren.

    • + 1
    • 8 maa 2017 - 11:38
  • Veldhuis

    Posts: 605

    Ze hebben elke dag een nieuwe motor. En wanneer gaan ze de nieuwe motor dan testen voor Australie?

    • + 0
    • 8 maa 2017 - 12:06
  • Og ironie.. "Trump en ZIJN fake news. Whatever, laten we niet over politiek discussiëren maar de fake new komt vooral van Clinton en haar globalist consoorten. Zowat alle media is in handen van Rupert Murduch die in de sjakos zit van hen, de Rotschilds. Kwestie van het kind niet met het badwater weg te gooien.

    • + 0
    • 8 maa 2017 - 12:19
    • Lexx

      Posts: 803

      Ga alsjeblieft deze site niet vervuilen met vage conspiracy theorieën of berichten over Trump vs Clinton. Daar zijn andere sites voor.

      • + 4
      • 8 maa 2017 - 13:55
    • Kenju

      Posts: 2.629

      Je wil niet over politiek discussiëren, maar komt wel effe met deze opmerkingen. Die ook nog eens ongefundeerde conspiracy-onzin zijn. Misschien moet jij sowieso niet over dit soort onderwerpen willen meepraten. Het is dat het internet je de mogelijkheid geeft allerlei onzin te vinden die je ideeën bevestigt doordat je selectief en gericht ernaar zoekt.

      • + 1
      • 8 maa 2017 - 16:15
  • Dit begint echt een aanfluiting te worden. Zelfs Renault krijgt het voor elkaar.
    Het ziet er naar uit dat McLaren voor het 3e jaar op rij mee gaat doen voor de kruimels. Lepel er gewoon weer een Mercedes motor in dan zijn de motorische zorgen voorbij. Exclusiviteit is leuk hoor, maar het heeft ze nog 0,0 opgeleverd en alleen maar geld gekost. Door deze 2 a 3 jaar staan de sponsors ook niet meer in de rij om toe te treden tot McLaren. Echt jammer.
    Persoonlijk had ik liever Alonso in die 2e Mercedes gezien maargoed, wie ben ik. :P

    • + 0
    • 8 maa 2017 - 13:34
    • Gard

      Posts: 863

      Alonso fan? Gokje :-)

      • + 0
      • 8 maa 2017 - 13:50
    • Kenju

      Posts: 2.629

      Met de Merc presteerden ze ook niet. Verder vraag ik me af of ze bij McLaren überhaupt het geld wel hebben om de keus te maken Honda te laten vallen. De Honda-relatie is immers niet vergelijkbaar met Mercedes. Die motoren kochten ze in. De Honda-motoren betalen ze niets voor, plus Honda neemt de nodige rekeningen voor hun rekening.

      • + 0
      • 8 maa 2017 - 16:17
  • Zouden ze nou nooit ergens stiekem een motor in de nieuwe mclaren zetten, desnoods in een achteraf pakhuis in de middle of nowhere en op een rollenbank laten draaien? Misschien wel op een zeer geavanceerde rollenbank dat een circuit kan nabootsen en met diversen windmachines ofzo. Maar ja als dat uitkomt heb je mclaren-honda gate waarschijnlijk.

    • + 0
    • 8 maa 2017 - 14:30
    • Kenju

      Posts: 2.629

      Dit vraag ik me dus ook af. Honda heeft meerdere circuits. Kunnen ze dit niet doen op een moment dat er niet geracet wordt, de boel afsluiten en dan een McLaren rondsturen?

      Geldt overigens niet alleen voor Honda. Alle fabrieksteams hebben de bronnen hiervoor. Hoe wordt dit eigenlijk in de gaten gehouden? Met zeer zware boetes als het uitlekt (fabrieksteams zijn grote organisaties dus iets lekt makkelijk uit)?

      Ik ben niet bekend met dat dergelijke stiekeme tests ooit gebeurd zijn, dus er zullen wel constructen voor zijn. Het enige dat ik wel gehoord heb is dat promotionele events gebruikt zouden worden als test en dat daarover geklaagd werd.

      • + 0
      • 8 maa 2017 - 16:22
    • Honda (Japanners) zijn geen vals spelers zoals Ferrari en Mercedes dat wel zijn.

      • + 0
      • 8 maa 2017 - 19:22
  • Kenju

    Posts: 2.629

    Fake news gaat meestal over ècht nieuws dat Trump gewoon niet bevalt. Dus Boullier staat hier te liegen?

    Vorig jaar riepen ze ook over het chassis dat deze zo goed was, maar in Brazilië in de regen waren ze nergens, en in Japan, waar de aero je normaal gesproken moet helpen waren ze ook nergens.
    Dus het verhaal dat het chassis wel goed genoeg is, zijn dan alternative facts, als we de termen uit de VS aanhalen? Alternative facts staat gelijk aan onzin overigens. Maar Trump zelf gelooft van niet.

    • + 0
    • 8 maa 2017 - 16:07
  • En Honda een nieuw chassis?

    • + 0
    • 8 maa 2017 - 20:35
  • jarka

    Posts: 1.467

    yep nr 10 of zo

    • + 0