Verstappen test definitief regenbanden op 2 maart

De laatste dag van de eerste wintertest week zal definitief gereserveerd worden voor de regenbanden. Dat maakte het circuit van Barcelona bekend. Pirelli had gevraagd om een volledige dag te kunnen testen op een nat circuit en dat is dus gehonoreerd.

Verstappen op de natte baan in Barcelona

"Met bredere banden is de kans op aquaplaning een stuk groter", zo vertelde Pirelli-F1 Manager Mario Isola vorige week in de Spaanse sportkrant Marca. Met de grote veranderingen aan de wagens dit seizoen is het belangrijk dat teams ook goed kunnen testen met de bredere regenbanden. Het wordt zoals verwacht inderdaad 2 maart, uitgerekend op die dag test Max Verstappen de RB13 van Red Bull Racing. Dat gaat vast mooie beelden opleveren.

Mocht in de dagen voorafgaand aan 2 maart het gaan regenen, dan zal het schema logischerwijs worden omgegooid. Maar de weersvoorspellingen zijn goed en er wordt geen regen verwacht voor volgende week.

Op social media lieten de medewerkers van het Circuit de Catalunya zien dat ze al met de voorbereidingen bezig zijn.

Mojito

Posts: 4.843

Voor een kunstmatig bewaterde baan?

  • 3
  • 21 feb 2017 - 14:27

Reacties (24)

Login om te reageren
  • Best kans dat RBR Ricciardo ook nog even wil laten wennen aan de regenbanden.

    • + 1
    • 21 feb 2017 - 14:23
    • Ik denk dat Pirelli eerst even gekeken heeft wanneer de regen koning precies gaat testen....:-)
      Maar zonder gekheid, ik weet zeker dat ze het bij Pirelli erg fijn vinden dat Max juist op die dag in de auto zit. Net als dat Hamilton zeker zal rijden op 2 maart. Of Bottas dat nu leuk vindt of niet.

      • + 1
      • 21 feb 2017 - 17:53
  • Parapluutje mee.

    • + 0
    • 21 feb 2017 - 14:23
    • Mojito

      Posts: 4.843

      Voor een kunstmatig bewaterde baan?

      • + 3
      • 21 feb 2017 - 14:27
    • F1jos

      Posts: 5.376

      Er wordt geen regen verwacht, parasolletje mee.

      • + 1
      • 21 feb 2017 - 14:33
  • Stel je voor dat het alle dagen gaat regenen.
    Zou een apart begin in Australië worden.

    • + 0
    • 21 feb 2017 - 14:27
  • Beetje OT. Ik las net:

    "In de Spaanse krant AS heeft Helmut Marko, hoofd scout van Red Bull Racing, dinsdag bevestigd dat Pierre Gasly niet langer als reserverijder van Red Bull Racing F1 zal zijn.

    ‘Mercedes heeft belangstelling getoond voor Carlos Sainz, wat des te meer aangeeft hoe belangrijk het is voor een topteam om reserves te hebben en Sainz is duidelijk onze nummer één als er iets met Max of Daniel zou gebeuren. Mocht Max of Daniel een Grand Prix niet kunnen rijden voor Red Bull, dan zal Carlos de plaats innemen, en niet Pierre’, sprak de Oostenrijker."

    • + 2
    • 21 feb 2017 - 14:43
    • A.I.F1

      Posts: 1.080

      Kvyat is dus uitgescheten?

      • + 0
      • 21 feb 2017 - 14:51
    • bedankt voor dit wel waardevolle bericht!

      • + 0
      • 21 feb 2017 - 14:51
    • Momentopname en zoethoudertje. Stel dat Max of Daniel een blessure oplopen en Kvyat presteert aanwijsbaar veel beter dan Sainz dan zet Marko echt wel de race-Rus in de Red Bull en niet onze vrolijke vriend. Zeker als het voor meer dan één GP is.

      • + 3
      • 21 feb 2017 - 15:08
    • wibi

      Posts: 4.519

      Spaanse krant....Las net iets van de KGB in de Pravda...;-)

      • + 1
      • 21 feb 2017 - 16:02
    • @WIBI
      Vanavond komt Marko op de Nederlandse tv in een interview.
      Misschien hecht je dan meer waarde aan wat hij zegt.

      • + 2
      • 21 feb 2017 - 17:14
    • Moet zijn MORGENavond bij Jinek.

      • + 0
      • 21 feb 2017 - 17:54
    • wibi

      Posts: 4.519

      Je snapt de nuance niet Pietje..Russisch - KVY - KGB - Pravda - SAI - Spaanse krant...duidelijker aan het worden.?

      • + 0
      • 22 feb 2017 - 09:18
    • Ja meester WIBI, goed meester WIBI, bedankt meester WIBI.

      • + 0
      • 22 feb 2017 - 11:56
  • Fijn dat Max de regenbanden mag testen. Het heeft alleen geen enkele waarde voor Pirelli, Max is nl. onnavolgbaar in de regen en dat geeft geen enkel referentiepunt t.o.v. de andere rijders ;-))

    • + 3
    • 21 feb 2017 - 15:59
    • @JimClark; eensch. Behalve als Max zegt dat het k*tbanden zijn!
      Pirelli zal zeker hechten aan Verstappen's oordeel, zeker omdat die onnavolgbaar in de regen is; als het gros zegt dat er niet mee te rijden is en VES en HAM kunnen er wel mee rijden is dat voor een fabrikant wel fijn.

      • + 0
      • 21 feb 2017 - 17:57
    • @Beemerdude, ook Verstappen vindt de banden niet fantastisch. Als je kijkt naar wat Bridgestone voor regenbanden produceerde en wat voor tijden daarmee gereden werden kun je wel concluderen dat die van Pirelli niet in de buurt komen. Daarbij is Verstappen niet onnavolgbaar in de regen al is het maar omdat er twee andere coureurs voor hem eindigde en hij tijdens die race spinde. Was uiteraard leuk om naar te kijken doordat hij vanaf 16 (?) moest komen.

      • + 0
      • 21 feb 2017 - 18:52
    • @SCUDERIAVETTEL#5
      Hij (max) pakte meer dan n seconde per ronde van de raceleiders af gedurende die laatste ronden in raceverkeer !, de foute gok die red bull maakte waardoor hij 2x meer naar binnenmoest en zo ongeveer een minuut verloor ten opzichte van de raceleiders en t toch nog voor elkaar kreeg om 21 seconden achter hamilton te finishen maakt mac voor mij WEL onnavolgbaar

      • + 0
      • 21 feb 2017 - 22:07
    • @M, niet helemaal waar, hij was niet (veel) sneller dan Hamilton. Ik hoop alleen niet dat alle Nederlanders nu denken dat Max elke regenrace minimaal een sec per ronde sneller is dan de rest want dat is gewoon niet de realiteit. Tuurlijk zijn er races die heel goed zullen gaan maar er zullen ook regenraces zijn waar het verschil niet enorm is.

      • + 0
      • 21 feb 2017 - 23:52
    • @SV. Het was geen spin, da’s een 360. Max hield ’m niet alleen op de baan maar had ’m ook supersnel weer in het juiste spoor.

      • + 0
      • 22 feb 2017 - 02:11
    • @larry, een spin is dan misschien 180 graden niet 360. maar vanaf wanneer noemen we het een spin?

      • + 0
      • 22 feb 2017 - 18:47

AT Grand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    13:30 - 14:30

    Vrije training 3

    12:30 - 13:30

    Race / Startgrid

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    17:00 - 18:00

    Kwalificatie

    16:00 - 17:00

    Snelste ronde

    15:00 - 15:00

ATGrand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    13:30 - 14:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    12:30 - 13:30

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    17:00 - 18:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    16:00 - 17:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 15:00

Test kalender

Bekijk het volledige testschema

WK standen 2026

Bekijk volledige WK-stand

Gerelateerd nieuws

Geef je mening

Wat is jouw eerste oordeel over de nieuwe F1-regels?

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Bahrein
-
Bahrein
6 - 8 maa
Australië
13 - 15 maa
China
27 - 29 maa
Japan
10 - 12 apr
Bahrein
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika
22 - 24 mei
Canada
5 - 7 jun
Monaco
12 - 14 jun
Spanje
26 - 28 jun
Oostenrijk
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix & Circuit
6 - 8 maa
Australië Albert Park
13 - 15 maa
27 - 29 maa
10 - 12 apr
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika Miami International Autodrome
22 - 24 mei
5 - 7 jun
Monaco Monte Carlo
12 - 14 jun
26 - 28 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
Bekijk volledige kalender

Coureursprofiel

  • Team Red Bull Racing
  • Punten 3.500
  • Podiums 128
  • Grand Prix 240
  • Land NL
  • Geb. datum 30 sep 1997 (28)
  • Geb. plaats Hasselt (Belgie), NL
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,8 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel
show sidebar