De laatste dag van de eerste wintertest week zal definitief gereserveerd worden voor de regenbanden. Dat maakte het circuit van Barcelona bekend. Pirelli had gevraagd om een volledige dag te kunnen testen op een nat circuit en dat is dus gehonoreerd.
Verstappen op de natte baan in Barcelona
"Met bredere banden is de kans op aquaplaning een stuk groter", zo vertelde Pirelli-F1 Manager Mario Isola vorige week in de Spaanse sportkrant Marca. Met de grote veranderingen aan de wagens dit seizoen is het belangrijk dat teams ook goed kunnen testen met de bredere regenbanden. Het wordt zoals verwacht inderdaad 2 maart, uitgerekend op die dag test Max Verstappen de RB13 van Red Bull Racing. Dat gaat vast mooie beelden opleveren.
Mocht in de dagen voorafgaand aan 2 maart het gaan regenen, dan zal het schema logischerwijs worden omgegooid. Maar de weersvoorspellingen zijn goed en er wordt geen regen verwacht voor volgende week.
Op social media lieten de medewerkers van het Circuit de Catalunya zien dat ze al met de voorbereidingen bezig zijn.
0

Posts: 4.843
Voor een kunstmatig bewaterde baan?