user icon

Brawn ontfermt zich namens Liberty over de F1

  • Gepubliceerd op 24 jan 2017 08:54
  • comments 21
  • Door: Rob Veenstra

Ross Brawn maakt zijn rentree in de Formule 1. Hij is door Liberty Media aantrokken als directeur voor het sportieve gedeelte van de sport. Brawn vormt samen met Sean Bratches, directeur commerciële zaken, en algemeen directeur Chase Carey het nieuwe bestuur voor de Formule 1.

Brawn heeft een rijk gevulde erelijst in de Formule 1 achter zijn naam staan. De Brit won titels met Williams, Benetton, Ferrari en zijn eigen Brawn GP. Zoals eind vorige week gemeld door F1Today.net krijgt hij in de directie gezelschap van Bratches, de voormalige baas van de zender ESPN.

Brawn: "Het is fantastisch om terug te keren in de wereld van de Formule 1. Ik heb de afgelopen maanden genoten van mijn rol als consultant voor Liberty en ik kijk ernaar uit om samen met Chase, Sean en de rest van het team te werken aan de evolutie van de sport. We krijgen de ongehoorde mogelijkheid om de handen ineen te slaan met de teams en promotors om de Formule 1 te verbeteren, voor hen en, belangrijker nog, voor de fans."

Bratches: "Ik ben verguld met deze mogelijkheid om me bij de Formule 1 te voegen en bij te gaan dragen aan de verdere groei van deze buitengewone globale sport. De Formule 1 is een van de weinige echte wereldwijd bekende sporten. Ik ben opgewonden over de vele kansen om samen te werken met huidige en toekomstige sponsors, circuits en televisiezenders. Daarnaast zullen we een digitale race-ervaring creëren om de fans zo goed mogelijk van dienst te zijn."

Erg fijn om Ross' weer terug te zien in de formule 1! Ik hoop echt dat hij een rol van betekenis kan gaan spelen voor de Formule 1, hij is daar wat mij betreft de juiste man voor. Als liberty nu nog dat gekke twee wedstrijden in een weekend format buitenboord gooit ga ik nog vertrouwen krijgen in... [Lees verder]

  • 2
  • 24 jan 2017 - 09:00

Reacties (21)

Login om te reageren
  • Cimple

    Posts: 80

    Goed om te zien dat ze een man met heel veel kennis van en ervaring in de formule 1 aantrekken om het sportieve management te verzorgen. Als Ross Brawn het niet kan, wie dan wel...

    • + 1
    • 24 jan 2017 - 09:00
  • Erg fijn om Ross' weer terug te zien in de formule 1! Ik hoop echt dat hij een rol van betekenis kan gaan spelen voor de Formule 1, hij is daar wat mij betreft de juiste man voor. Als liberty nu nog dat gekke twee wedstrijden in een weekend format buitenboord gooit ga ik nog vertrouwen krijgen in deze gasten

    • + 2
    • 24 jan 2017 - 09:00
    • 2017 is nu al een historisch F1 seizoen! Ik kan niet wachten tot de start ervan.

      • + 0
      • 24 jan 2017 - 09:11
  • Dit is natuurlijk wel een zeer goede ontwikkeling, dat Brawn erbij zit!
    Deze man kan die Amerikanen met beide beentjes op de grond houden.

    • + 0
    • 24 jan 2017 - 09:01
  • tour71

    Posts: 1.214

    Ik weet niet welke jaar nu grotere veranderingen met zich mee zal krijgen, 2017 of 2018....

    • + 1
    • 24 jan 2017 - 09:08
  • Mooi dat Brawn erbij zit, daar heb ik wel vertrouwen in. Hem kenden we al dus die introductie is minder van belang.
    Liever zou ik een introductie van Sean Bratchesan lezen. Nu is het nog een beetje “onbekend maakt onbemind”.

    • + 0
    • 24 jan 2017 - 09:48
    • Probeer deze eens.

      wwwPUNKTsportsbusinessdailyPUNKTcom/Journal/Issues/2015/04/27/Media/Sports-MediaPUNKTaspx

      • + 0
      • 24 jan 2017 - 10:55
    • Andy bedankt!

      • + 0
      • 24 jan 2017 - 11:15
  • Ross, minimaal terug naar de V8...aub ! Succes !

    • + 0
    • 24 jan 2017 - 10:05
    • Kevin

      Posts: 5.245

      Dat heeft Ross niet voor het zeggen. De FIA bepaalt de regels, niet Liberty:

      • + 1
      • 24 jan 2017 - 10:32
    • De Strategy Group heeft dat voor het zeggen; Liberty Media is hier 1/3 van, de FIA 1/3 en de 6 grootste teams 1/3.

      • + 0
      • 24 jan 2017 - 10:53
  • RSV MILLE

    Posts: 698

    Hij wist al langer dat hij op deze stoel ging zitten.
    Reageerde niet op berichten van Bernie.
    Wilde hierom dus ook geen team manager meer worden.
    Top job voor iemand met heel veel technische en team organisatorische ervaring.
    Hij weet echt wat er nodig is om veranderingen door te voeren.
    Hij kent bijna alle betrokkenen en heeft ook respect van en voor hun.
    Bring it on Ross.

    • + 1
    • 24 jan 2017 - 10:56
  • Ik ben positief gestemd, maar dat was ik ook toen Jean "Napoleon" Todt bij de FIA werd verkozen...

    Afwachten dus, al zegt mijn intuitie dat deze 3 heren mooie veranderingen zullen verwezenlijken.

    • + 0
    • 24 jan 2017 - 11:02
  • John6

    Posts: 6.733

    Bernie zei die komt niet, maar het was al lang bekend dat Ross een hoge functie kreeg.
    Een man met heel veel ervaring, ik heb veel vertrouwen in Ross Brawn.

    • + 0
    • 24 jan 2017 - 11:15
  • Fibonacci

    Posts: 666

    Hurray!

    • + 0
    • 24 jan 2017 - 12:44
  • Gompie

    Posts: 4.951

    Zwaktebod, ik doe niets af aan zijn prestaties maar hij is uiteindelijk ook al een bejaarde. Had iemand als Gerhard Berger of Jean Alesi genomen, mannen met F-1 ervaring op en langs de baan en relatief jong.

    • + 0
    • 24 jan 2017 - 14:01
  • Klus

    Posts: 1.620

    Vanuit Liberty begrijp ik dat men voor Brawn gegaan is. Die man brengt goodwill teweeg bij de teams en zal daardoor makkelijker veranderingen kunnen doordrukken, ik bedoel doorvoeren. Hopelijk wordt Brawn niet gebruikt als marionet.

    • + 0
    • 24 jan 2017 - 22:10

HU Grand Prix van Hongarije

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

HU Grand Prix van Hongarije

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2022

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Welk team gaat verrassen in het 2022-seizoen?

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2022

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Bahrein
18 - 20 maa
Bahrein
25 - 27 maa
Saoedi-Arabië
8 - 10 apr
Australië
22 - 24 apr
Italië
6 - 8 mei
Verenigde Staten van Amerika
20 - 22 mei
Spanje
27 - 29 mei
Monaco
10 - 12 jun
Azerbeidzjan
17 - 19 jun
Canada
1 - 3 jul
Groot Brittannië
8 - 10 jul
Oostenrijk
22 - 24 jul
Frankrijk
29 - 31 jul
Hongarije
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2022

Datum
Grand Prix & Circuit
18 - 20 maa
25 - 27 maa
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
8 - 10 apr
Australië Albert Park
22 - 24 apr
6 - 8 mei
Verenigde Staten van Amerika Miami International Autodrome
20 - 22 mei
27 - 29 mei
Monaco Monte Carlo
10 - 12 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
17 - 19 jun
1 - 3 jul
Groot Brittannië Silverstone
8 - 10 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
22 - 24 jul
Frankrijk Paul Ricard
29 - 31 jul
Hongarije Hungaroring
Bekijk volledige kalender
show sidebar