user icon

Jaaroverzicht Formule 1 2016 op Ziggo Sport

  • Gepubliceerd op 11 dec 2016 09:23
  • comments 22
  • Door: Mathijs Carolus

Vorige week zondag keek Ziggo Sport al uitgebreid terug op het Formule 1-seizoen 2016. Straks om 11:45 wordt dat nog een dunnetjes overgedaan, maar dan enkel met beelden en commentaar van Olav Mol. 

In de uitzending van vorige week waren analisten Tom Coronel en Robert Doornbos aanwezig en ook waren er een aantal gasten die tijdens het seizoen bij de heren op de bank hebben gezeten. Er was vorige week minder aandacht voor de races, maar meer voor analyse.

Wie de actie van afgelopen jaar terug wil zien zit bij Ziggo Sport wel goed. In een uitzending van een uur wordt teruggekeken op het memorabele seizoen 2016: het jaar waarin Max Verstappen definitief doorbrak en waar Nico Rosberg zijn eerste en enige wereldtitel in de Formule 1 veilig stelde.

Reacties (22)

Login om te reageren
  • Tja, dat "jaaroverzicht" van vorige week moeten we maar snel vergeten.

    Hopen dat we vandaag niet alleen de start en de finish te zien krijgen van 70% van de races.

    • + 0
    • 11 dec 2016 - 10:35
    • The dre

      Posts: 2.184

      Uitzending van een uurtje, dus wat denk je zelf?

      • + 1
      • 11 dec 2016 - 10:48
  • 21 races in 60 minuten, waarvan natuurlijk ook 5-10 minuten reclame. Dus ga maar uit van 2-2,5 minuten per race ongeveer. Kortom: kort maar krachtig.

    • + 0
    • 11 dec 2016 - 11:02
    • Welke reclame? Ze mogen het wel veel uitgebreider laten zien, dit was veels te kort.

      • + 0
      • 11 dec 2016 - 13:20
    • Dit keer geen reclame, maar toch was het jaaroverzicht een samengeraapt zooitje. Ik hoef niet elke keer Max zijn commentaar na een race te horen. Ook wil ik wel Nico, Lewis, Seb, Kimi en Daniël horen. Kortom: het viel zwaar tegen.

      • + 0
      • 11 dec 2016 - 19:10
  • dbr659

    Posts: 109

    Hey amateurisme straalt er weer vanaf.
    Zojuist besloten: volgend jaar F1 kijken via SkyF1

    • + 0
    • 11 dec 2016 - 12:30
    • The dre

      Posts: 2.184

      Prima keuze,
      Helaas is mijn kastje stuk en wacht al 2 weken op een nieuwe.

      • + 0
      • 11 dec 2016 - 12:32
    • Adjo83

      Posts: 904

      Hoe kan je sky ontvangen dan? wil het zelf ook graag. Op welke wijze kan dat dan. ( buiten slechte streams om dan natuurlijk)

      • + 0
      • 11 dec 2016 - 13:32
    • The dre

      Posts: 2.184

      Je hebt een adres in UK nodig die al een sky abbo heeft (mijn vriendin) dan kun je bij sky sports een extra kaatje aanvragen voor een "abroad connection" en voilla, lekker sky F1 kijken thuis voor de buis

      • + 0
      • 11 dec 2016 - 17:54
  • F1FAN76

    Posts: 627

    "er was vorige week minder aandacht voor de races"

    Volgens mij was dat nu niet veel anders.

    • + 0
    • 11 dec 2016 - 12:43
  • De GP's van Australië, Bahrein, China en Rusland werden in 3-4 minuten afgedaan. Dat is dan toch geen jaaroverzicht?

    • + 0
    • 11 dec 2016 - 12:44
    • Inderdaad zeg. In Australië 10 seconden voor de race en 3 minuten voor een interview achteraf... Als je het zo wil doen, maak het dan gewoon een overzicht van 2 uur. De uitzendrechten hebben ze toch.

      • + 0
      • 11 dec 2016 - 13:01
  • Die studio momenten bij Ziggo bestaan niet meer uit dat een paar oude uitgerangeerde mannetjes die hun genotsknots eens flink te grazen nemen op beelden van een 19jarige die wat kunstjes laat zien.

    • + 1
    • 11 dec 2016 - 12:57
    • The dre

      Posts: 2.184

      Beetje vreemde post.
      Zeg dan niets....

      • + 0
      • 11 dec 2016 - 17:55
  • Adjo83

    Posts: 904

    Ziggo maakt zichzelf belachelijk met zulke jaaroverzichten. Doe het goed en anders niet. Niet beginnen met een terug blik op een circuit van ronde 1 gelijk door naar de finish. Te SLECHT voor woorden!!

    • + 0
    • 11 dec 2016 - 13:36
  • Niks gemist dus?

    • + 0
    • 11 dec 2016 - 16:09
  • MadMax

    Posts: 162

    damn.. wat nou jaaroverzicht? slaat helemaal nergens op.. de rtl7 jaarclips waren altijd goed. dit is gewoon amateuristisch... ziggo is echt een amateur benden... jammer... :(

    • + 0
    • 11 dec 2016 - 17:39
  • Sky review 2016 was ook met weinig beelden, wel 'serieuzere' gasten.

    • + 0
    • 11 dec 2016 - 18:09
    • Nikos

      Posts: 302

      Dat was geen "officieel' jaaroverzicht maar een verlengende van het gebruikelijke woensdagavond programma. Aanstaande woensdag iets soortgelijks maar dan met journalisten. Zaterdag om 12:30 is het 'officiële" jaaroverzicht op Sky. Duurt helaas ook maar een uurtje volgens mij

      • + 0
      • 11 dec 2016 - 20:51
  • Waarom niet gewoon opdelen in 2 a 3 overzichten van ieder een uur?

    Dan heb je per blok (per 1 uur) 6-7 races, die je dan uitgebreid kan samenvatten, met de mooie inhaalacties en commentaar achteraf.

    Maar goed, wie ben ik he :P

    • + 0
    • 11 dec 2016 - 19:12
  • Wat een waardeloze jaaroverzicht gewoon hetzelfde als vorige week maar dan zonder de studio gasten

    • + 0
    • 11 dec 2016 - 19:37
  • Mensen mensen wat een gejank hier over Ziggo zeg... als je denkt dat je het beter kunt richt je toch zelf lekker een TV station op en ga je zelf lekker op locatie de race verslaan, interviews afnemen, monteren etc. Man man man...

    Je kunt het ook een keer positief in zien. We hadden eerst Ronald van Dam, toen Olav alleen, vervolgens een studio met analisten, en nu een studio met analisten en live publiek en een pitlane reporter. En volgend seizoen zelfs een live verbinding.

    Dus kortom: waar maak je je druk om? En anders idd lekker verkassen naar Sky Sports ofzo, maar dan wel via één of andere pauper kwaliteit stream, want ja, we blijven Nederlanders en betalen ho maar :-) Of je gaat lekker RTL Duitsland kijken waar ze denken dat er alleen maar Duitse coureurs mee doen en om de haverklap reclame uitzenden.

    Zo, dit moest ik even kwijt hoor! En NEE ik werk niet bij Ziggo!

    • + 0
    • 13 dec 2016 - 00:17

HU Grand Prix van Hongarije

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    11:30 - 13:00

    Vrije training 3

    13:00 - 14:00

    Race

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    13:00 - 14:00

    Kwalificatie

    16:00 - 17:00

    Snelste ronde

    15:00 - 15:00

HU Grand Prix van Hongarije

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    11:30 - 13:00

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    13:00 - 14:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    13:00 - 14:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    16:00 - 17:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 15:00

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Coureursprofiel

  • Team Red Bull Racing
  • Punten 1.344
  • Podiums 50
  • Grand Prix 129
  • Land NL
  • Geb. datum 30 sep 1997 (23)
  • Geb. plaats Hasselt (Belgie), NL
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,80 m
Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec