user icon

Ecclestone: "Geen plek voor Ross Brawn bij ons"

  • Gepubliceerd op 03 nov 2016 08:54
  • comments 30
  • Door: Rob Veenstra

Ross Brawn heeft niets te zoeken in de leiding van de Formule 1. Dat is de reactie van Bernie Ecclestone op de geruchten dat Brawn door nieuwe eigenaar Liberty Media naar voren is geschoven om het sportieve gedeelte van de Formule 1 aan te sturen. Brawn kan zich volgens Ecclestone veel beter nuttig maken bij de internationale autosportbond FIA.

De commerciële baas van de Formule 1 vertelde aan Autosport: "Ik zou het geweldig vinden als Ross bij de FIA aan de slag zou gaan, daar kan hij uitstekend werk verrichten. Ik heb hem al geruime tijd niet meer gesproken, dus ik weet niet wat hij kan en wil doen. Maar er is geen plek voor hem bij ons. We hebben geen engineers nodig, ook niet iemand met de vaardigheden van Ross."

Toch heeft Liberty Media straks het laatste woord, erkent ook Ecclestone. "Liberty is aandeelhouder. Chase Carey heeft de rol van voorzitter overgenomen van Peter Brabeck, maar ze zijn nog niet de baas over het bedrijf. Liberty bezit ongeveer tien procent van de aandelen en heeft het nog niet voor het zeggen. En ik ben de directeur van dat bedrijf."

"Het bedrijf is hetzelfde als het altijd geweest is. Zodra Liberty als grootaandeelhouder de controle over het bedrijf krijgt, dan kunnen ze doen wat ze willen. Dat geldt voor iedereen die eigenaar is van een bedrijf. Maar op dit moment bezitten ze het bedrijf nog niet, dus zijn ze ook nog niet in de positie om mensen aan te stellen en de lijnen uit te zetten."

Brawn zei gisteren dat hij voorlopig alleen adviseur is van Liberty Media. Lees het hier terug.

Reacties (30)

Login om te reageren
  • Zo. Bernie heeft gesproken....
    Die wil kennelijk absoluut nog niet met pensioen.

    • + 1
    • 3 nov 2016 - 08:58
    • Logisch, hij heeft nog heel wat jaren voor zich.

      • + 3
      • 3 nov 2016 - 09:08
    • Hemex

      Posts: 991

      Gaat samen met Sir Frank strijdend ten onder. Kicking and screaming...

      • + 0
      • 3 nov 2016 - 09:31
    • manuel

      Posts: 2.961

      Deze manier van leiding geven is misschien niet meer van deze tijd maar het is wel effectief en schept gelijk duidelijkheid. Wat mij betreft moet de opvolger ook deze stijl hanteren. Als je je oor laat hangen naar alle belangen die verschillende partijen hebben gebeurt er drie x niks. Zolang hij de baas is is hij de baas, punt.

      • + 1
      • 3 nov 2016 - 10:26
    • Bernie heeft nog een 3 jarig contract, als hij dat tenminste uit kan dienen;)

      • + 0
      • 3 nov 2016 - 16:27
    • Bernie stapt pas uit bij zijn allerlaatste laatste adem

      • + 0
      • 4 nov 2016 - 17:15
  • Brawn kan misschien nog repareren wat jij al die jaren kapot hebt gemaakt .. oude corrupte zakkenvuller.

    • + 0
    • 3 nov 2016 - 09:01
  • Leuke foto ook biven het artikel. Ben benieuwd van wanneer deze foto is.

    • + 0
    • 3 nov 2016 - 09:09
    • Zal onlangs zijn geweest bernie is 28 oktober jarig geweest. En max in redbull dit jaar. Aan toto zijn gezicht te zien is max weer lekker bezig . ;)

      • + 0
      • 3 nov 2016 - 09:12
    • Robinho85

      Posts: 234

      Volgens mij afgelopen vrijdag, toen was Bernie jarig namelijk

      • + 0
      • 3 nov 2016 - 09:12
    • wibi

      Posts: 4.501

      Dat is een verjaardagstaart. Ter ere van zijn laatste verjaardag neem ik aan...

      • + 0
      • 3 nov 2016 - 09:12
    • Alleen Lauda en Max en wat andere figuranten wilde op zijn verjaardagsfeestje komen:D

      • + 1
      • 3 nov 2016 - 09:14
    • Bernie pakt het mes en geeft het aan Max: "Hier knul, kan je de bocht mee afsnijden"

      • + 2
      • 3 nov 2016 - 09:44
    • jelzzz

      Posts: 8

      @WIBI "Laatste verjaardag" kun je hier ook op twee manieren interpreteren ;-)

      • + 2
      • 3 nov 2016 - 10:12
    • wibi

      Posts: 4.501

      Dat klopt... daar had ik nog eens aan gedacht...was niet met opzet !

      • + 0
      • 3 nov 2016 - 10:17
  • John6

    Posts: 5.198

    Bernie had aan Mercedes voorgesteld om Niki lauda aan te stellen en Ross een hengel te geven, ik denk dat Bernie zijn dagen toch wel geteld zijn in de F1.

    • + 0
    • 3 nov 2016 - 09:21
  • ap

    Posts: 953

    Zo lang deze man rond loopt is er geen ander die hem daar weg krijgt! En je kan hem beter te vriend houden anders zijn je dagen geteld in de race wereld!

    • + 0
    • 3 nov 2016 - 09:49
    • John6

      Posts: 5.198

      Ross Brawn komt daar niet om Jean Todt zijn handje vast te houden bij de FIA, daar is echt wel een plan, maar die zal geleidelijk uitgerold worden neem ik aan.
      Nu heeft inderdaad Bernie dat nog voor het zeggen, ook dat is straks over.

      • + 0
      • 3 nov 2016 - 10:12
    • Big_El

      Posts: 2.137

      Tenzij...
      Jean Todt is er voor de FIA en wou zich niet te veel bemoeien met de F1. Misschien dat Ross dan het F1 stuk kan doen en Jean zich dan kan concentreren op andere taken van de F1. Met een beetje mazzel voor Ross is het dan een deeltijdbaan en heeft hij tussendoor nog tijd voor zijn hengel.

      • + 0
      • 3 nov 2016 - 10:41
    • dizzy

      Posts: 1.435

      Jean Todt is wel het slechtste voor de F1 geweest in de afgelopen jaren. Als Brawn inderdaad namens de FIA zich over de F1 zou bekommeren dan is dat zeker goed nieuws. Vooralsnog denk ik dat Brawn toch de opvolger van Bernie wordt, al denkt die laatste blijkbaar dat hij onsterfelijk en onvervangbaar is.

      • + 0
      • 3 nov 2016 - 15:59
  • Geen Ferraristi op het feestje van Bernie....

    • + 0
    • 3 nov 2016 - 09:55
    • Japiooo

      Posts: 413

      Staan netjes links (voor de kijkers rechts) in de rij.
      Gelukkig is de eersvolgende bocht links zodat Max de ideale lijn naar de drank heeft.

      • + 0
      • 3 nov 2016 - 10:09
  • Dit is de laatste foto waar Lauda en Verstappen samen op staan. Misschien word die geld waard!

    • + 0
    • 3 nov 2016 - 15:11
  • erwin93

    Posts: 893

    Ik weet ook niet of Brawn de juiste persoon is.

    • + 0
    • 3 nov 2016 - 15:29
    • John6

      Posts: 5.198

      Voor mij is de vraag komt hij voor de F1 terug, of om Bernie en Mercedes {Lauda] het heel lastig te gaan maken.

      • + 0
      • 3 nov 2016 - 15:55
    • erwin93

      Posts: 893

      Beetje allebei, maar Brawn vind ik nou ook niet echt de persoon om iets leuk te maken. Om te winnen wel uiteraard.

      • + 0
      • 7 nov 2016 - 20:05
  • Zo, wat een hoop tegenstrijdige uitspraken in 1 bericht zeg...

    • + 0
    • 3 nov 2016 - 18:10
  • Klus

    Posts: 1.080

    Die Ecclestone vinden ze waarschijnlijk een keer dood in bed met 3 vrouwen erlangs. Zo stel ik me dat dan voor.

    • + 1
    • 3 nov 2016 - 19:44

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De komst van steeds meer (semi-)stratencircuits is slecht voor de Formule 1

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
21 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
11 - 13 jun
Canada
25 - 27 jun
Frankrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
21 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
11 - 13 jun
25 - 27 jun
Frankrijk Paul Ricard
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar