user icon

Boy Hayje viert vandaag zijn 67ste verjaardag

  • Gepubliceerd op 03 mei 2016 09:12
  • comments 23
  • Door: Rob Veenstra
Oud-coureur Boy Hayje is vandaag jarig. De Nederlander heeft de leeftijd van 67 jaar bereikt. Ayje was in 1976 en 1977 actief in de Formule 1. Hij probeerde zich met een privé ingeschreven Penske en namens RAM zeven keer te kwalificeren, wat drie maal lukte. Twee keer viel hij uit en één keer was zijn achterstand te groot om in de uitslag opgenomen te worden. De felicitaties gaan uit naar de jarige Hayje.

Reacties (23)

Login om te reageren
  • wibi

    Posts: 4.454

    Feliciteer hem ook van harte, maar ik had van hem nog nooit gehoord. :-)

    • + 0
    • 3 mei 2016 - 09:26
    • nee ik dacht in eerste instantie dat het die zanger van de Culture Club was met al die make-up in zn gezicht, maar ik heb het zojuist even nagezocht dat bleek Boy George te zijn, foutje mijnerzijds :P

      • + 0
      • 3 mei 2016 - 09:38
    • wibi

      Posts: 4.454

      Had ik niet op hoeven te zoeken Jean. Maar als je dat allemaal weet ben je te oud. ;-)

      • + 0
      • 3 mei 2016 - 09:40
    • Haha Jean:p

      • + 0
      • 3 mei 2016 - 10:08
    • Ik herinner me zijn naam nog van tijdens zijn F1 periode. Toen reed er ook nog een Belg mee waar de mesten hier nooit van gehoord hebben : Patrick Neve.
      Waren beiden geen hoogvliegers maar hadden ook niet het materiaal.
      De namen Lammers, Boutsen en Luyendijk zijn veel langer blijven hangen.

      • + 0
      • 3 mei 2016 - 12:19
  • ... maar toch gefeliciteerd Boy

    • + 0
    • 3 mei 2016 - 09:39
  • Caramba

    Posts: 5.786

    Samen met Roelof Wunderink de mystery man van de Nederlandse F1-geschiedenis. Kon best een potje rijden, maar geen pr-skills zoals generatiegenoten Bleekemolen en Rothengatter hadden.

    • + 0
    • 3 mei 2016 - 09:44
    • Ja, jammer dat ze die PR skills niet hadden. Ik weet nog dat Haye een F5000 had gehuurd toen die klasse op Zandvoort werd gereden. Het was een onooglijk ding om te zien maar volgens mij werd hij er wel vijfde mee terwijl hij er voor het eerst in reed!
      Kan me ook nog herinneren dat hij begon met een geel blauwe Lotus Cortina en een keer het halve veld buitenom wilde uitremmen voor de Tarzan.... dat ging niet goed, maar waren wel leuke acties.

      • + 0
      • 3 mei 2016 - 15:41
  • Caramba

    Posts: 5.786

    Wel apart om in 1 foto twee Nederlandse hoofdsponsors te zien. zie je ook niet vaak. De een was huisjesmelker de ander deed in bewakingssystemen. De rijder op de achtergrond is Australier Larry Perkins (die men anderhalve maand geleden is vergeten te felicitereren, foei).

    • + 0
    • 3 mei 2016 - 09:52
    • Shrek

      Posts: 498

      Hahaha, o ja, Hoogenboom. Criminele beveiligers, lol.

      • + 0
      • 3 mei 2016 - 19:19
  • Big_El

    Posts: 2.137

    Van harte.
    En die auto had al een redelijke aeroscreen, dus hij liep zijn tijd ver vooruit ;-)

    • + 1
    • 3 mei 2016 - 10:02
    • Caramba

      Posts: 5.786

      Maar als een aeroscreen dat met de prestaties doet... dan is er nog hoop!

      • + 0
      • 3 mei 2016 - 10:05
    • in die tijd was een aeroscreen wel op zn plaats,
      je zult zo'n formaat achterband tegen je appel krijgen, goeiedagschotel!

      • + 0
      • 3 mei 2016 - 10:17
  • Boy Hayje. Van harte gefeliciteerd.

    Zandvoort 1976. Al weer 40 jaar geleden! Ik kan mij vaag herinneren dat toen hij op de grid stond zich ineens besefte dat hij nog nooit een start had geoefend met een F1 auto. Hezemans klampt Roger Penske aan om te vragen hoeveel toeren je moest maken voor een start. Penske riep hem nog enigszins bezorgt na, 'doe het wel rustig aan he'. Die Penske PC3 was trouwens een gemodificeerde March. Het jaar er op reed hij met een RAM march. In Zuid Afrika wist hij ternauwernood de overstekende baanpost te ontwijken die met een brandblusser de gestrande Shadow van Zorzi te hulp wilde schieten. De daarachter rijdende Pryce had minder geluk zoals we allemaal weten. De andere starts met de RAM March van John McDonalds gingen moeizaam. Slechts 2 starts. Later bleek er een breuk in het chassis te zitten waarna men er achter kwam dat het F1 chassis eigenlijk een F2 chassis was. Een bij elkaar geraapt zootje dus.

    • + 1
    • 3 mei 2016 - 10:08
    • wibi

      Posts: 4.454

      De Nasr van 1976. :-) Slecht chassis. Mooi stukje. Kon het niet weten, want volg het circus pas vanaf 1980.

      • + 0
      • 3 mei 2016 - 10:14
    • Caramba

      Posts: 5.786

      Geweldige tijd toch? Monteurs die er achter komen dat er ratten in de uitlaat zitten.

      • + 0
      • 3 mei 2016 - 10:16
  • Was Boy Hayje niet die coureur die werd gesponsord door HB alarm systemen?

    • + 0
    • 3 mei 2016 - 10:09
    • Caramba

      Posts: 5.786

      Dus jij denkt dat nr 27 Haye is. ...

      • + 0
      • 3 mei 2016 - 10:14
    • Ja!

      • + 0
      • 3 mei 2016 - 10:32
    • Of Van Lennep..?

      • + 0
      • 3 mei 2016 - 10:33
    • Big_El

      Posts: 2.137

      Volgens zijn wikipedia pagina klopt die 39 toch echt... Zijn sponsoring kwam bij F&S Properties vandaan.

      • + 0
      • 3 mei 2016 - 10:45
    • ...geen van Lennep maar Larry Perkins, de gebrilde Australiër. Er zat nog een Nederlands tintje aan. Perkins reed in de Boro van de gebroeders HB Hoogenboom die de Ensign van het jaar daarvoor hadden geconfisqueerd hadden via de rechter en hadden omgedoopt tot Bo(bby)Ro(dy).

      • + 0
      • 3 mei 2016 - 10:54
    • red

      Posts: 483

      Nr.27 is Larry Perkins
      Grand Prix Zandvoort 1976

      nl.m.wikipedia.org(...)_van_Nederland_1976

      • + 0