user icon

Hülkenberg ontvangt drie strafplaatsen vanwege losgekomen band

  • Gepubliceerd op 16 apr 2016 14:18
  • comments 17
  • Door: Mathijs Carolus

Nico Hülkenberg heeft na de kwalificatie voor de Grand Prix van China een gridstraf van drie plaatsen ontvangen vanwege een losgeraakt wiel. Hülkenberg verloor zijn wiel in Q2 in de tiende bocht. De Duitser zal door de straf nu als dertiende starten in plaats van tiende. 

Na de kwalificatie werd het incident onderzocht door de wedstrijdleiding en op basis van gesprekken met Hülkenberg en teamleden van zijn team Force India werd duidelijk dat het wiel was losgeraakt doordat het in de pits niet goed vastgezet was. 

Reacties (17)

Login om te reageren
  • blijft raar, hier kan nico toch niks aan doen ? geldboete voor team is meer op zijn plaats denk ik dan....

    • + 0
    • 16 apr 2016 - 14:24
    • Kevin

      Posts: 5.006

      Hulkenberg is onderdeel van het team.

      • + 1
      • 16 apr 2016 - 14:26
    • Maxxx

      Posts: 202

      Volgens mij had Verstappen vorig jaar hetzelfde? Alleen dan met zijn engine cover?

      • + 0
      • 16 apr 2016 - 16:55
    • RaycF1

      Posts: 17

      @ Kevin Dus als de pitcrew iets fout doet krijgt Hulkenberg een straf omdat Hulkenberg onderdeel van het team is.
      Maar als Hulkenberg iets fout doet krijg niet de pitcrew een straf. Zijn zij dan geen onderdeel van het team.

      • + 0
      • 16 apr 2016 - 23:16
    • dude

      Posts: 323

      @Raycf1, De pitcrew van Hulkenberg is onderdeel van 'Team Hulkenberg'. Dus ja, als Hulk een fout maakt krijgt ook zijn pitcrew met die straf te verduren ja.

      • + 1
      • 17 apr 2016 - 00:29
    • @RAYCF1 wat snap je er nu niet aan? Tuurlijk wordt de pitcrew ook gestraft. Hun auto scoort minder als mogelijk was... Dan zijn ze toch ook gestraft... Het is gewoon een teamsport alleen er is één die het meeste invloed op het resultaat heeft en in beeld is.

      • + 0
      • 17 apr 2016 - 07:50
  • Kevin

    Posts: 5.006

    Toch heel jammer, McLaren had waarschijnlijk eindelijk weer eens Q3 gehaald zonder de rode vlag. Geeft wel hoop voor de race van morgen.

    • + 1
    • 16 apr 2016 - 14:30
  • Klus

    Posts: 1.226

    Ik vind dit maar een magere straf. Het gaat toch om de veiligheid?

    • + 0
    • 16 apr 2016 - 14:45
    • Gompie

      Posts: 4.951

      Jazeker, maar de Hulk kan er toch niks aan doen?

      • + -1
      • 16 apr 2016 - 16:35
  • De lachende 3e is Massa, starten vanaf P10 en verse banden kunnen gebruiken (best krom dat dat gewoon mag dan)

    • + 0
    • 16 apr 2016 - 15:58
    • 4P1

      Posts: 141

      Massa op een vers setje supersofts naast Max en achter Carlos wordt spannend :-) (geld ook voor de beide McLarens)

      • + 0
      • 16 apr 2016 - 17:31
  • Gompie

    Posts: 4.951

    Ik snap dat je vanwege de veiligheid, of liever gezegd het veronachtzamen ervan in dit geval, wilt straffen. Maar ik vind dat je een manier moet vinden om het team te straffen, niet de rijder. De Hulk kan er toch niks aan doen dat hij door een slordige monteur zo de baan op wordt gestuurd?

    • + 0
    • 16 apr 2016 - 16:35
    • Deze discussie komt elke keer terug. Het is nu eenmaal zo.

      • + 0
      • 16 apr 2016 - 17:05
    • Gompie

      Posts: 4.951

      @BLACKPIX: Hoezo, je zou het team toch ook kunnen straffen met, weet ik veel, 100.000 Dollar of zo?

      • + 0
      • 16 apr 2016 - 17:12
  • Oh dit word kicken, Sainz Max en Massa P8/9/10 en Massa op verse banden. Jajaja dat gaat morgen kicken worden!

    • + 0
    • 16 apr 2016 - 20:21
  • MadMax2.0

    Posts: 630

    Belachelijk net als vorig jaar met Max....ja hij is onderdeel van het team dus vind ik een gridpenalty terecht en eventueel een vette boete......maar als hij strafpunten krijgt en uiteindelijk een wedstrijd schorsing neem ik aan dat een vervanger rijd en als dit een goede vervanger is word de rijder zwaarder gestraft dan het team terwijl de rijder er niks aan kan doen!!! Dus die strafpunten kunnen echt werkelijk niet meer dan belachelijk!!!!!

    • + 0
    • 16 apr 2016 - 20:50

IT Grand Prix van Italië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

IT Grand Prix van Italië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar