Rosberg nog vol vertrouwen in succesvol seizoen

Nico Rosberg denkt dat Mercedes GP nog steeds een succesvol seizoen tegemoet gaat, ondanks het zeer teleurstellende optreden tijdens de Europese Grand Prix tot nu toe.

Mercedes kwam met een update naar Valencia, maar Rosberg en Michael Schumacher hebben nog steeds problemen met de banden. Op dit moment lijkt het erop dat Mercedes GP niet meer meedoet om het kampioenschap, maar Rosberg denkt dat als ze de banden onder controle hebben dat het er vooraan het veld heel anders uit gaat zien.

“De titel is nog niet verloren”, begint Rosberg. “We zijn nog niet eens halverwege en ik heb maar 30 punten achterstand op de kampioenschapleiders. Er zijn nog een hele boel verschillende races te gaan, waaronder Monza die heel anders is dan alle andere Grands Prix.”

“Als we de banden onder controle krijgen denk ik dat wij veel verder naar voren zullen staan. En we staan niet eens zo heel ver achter dus alles is nog mogelijk. We hebben gewoon niet de grip die je zou verwachten. Daardoor ondervinden we ook niet of de upgrade het goed doet”, vervolgt Rosberg.

Rosberg is erg verrast dat de kwalificatie zo slecht verliep. Rosberg kwalificeerde zich op de twaalfde plaats, Schumacher slechts als vijftiende. “Vrijdag verliep uitstekend. Eerste en vierde in de trainingen, en dat met veel brandstof aan boord. We waren dus echt snel. Daarom is het zo vreemd dat we nu zelfs achter het Williams duo en een Toro Rosso staan. Dat kwam wel aan als een verrassing”, besluit Rosberg.

Reacties (7)

Login om te reageren
  • Show it to me!! Kan niet wachten tot ze weer eens vooraan staan en het de rest eindelijk eens echt moeilijk gaan maken.

    • + 0
    • 27 jun 2010 - 12:35
    • LucaF1

      Posts: 540

      ik ook maar ik ben er bang voor...

      • + 0
      • 27 jun 2010 - 16:12
  • bilal

    Posts: 70

    Ik ben bang dat het al te laat is en dat zij beter op volgend jaar kunnen richten.
    De achter stand word met de 2 weken groter

    • + 0
    • 27 jun 2010 - 12:38
    • LucaF1

      Posts: 540

      dat zal ook wel eerdaags gebeuren, ik nog wel de hoop om MSC nog een keer op het podium te zien dit jaar.

      • + 0
      • 27 jun 2010 - 16:13
    • Fusy

      Posts: 2.181

      Ik ook...

      • + 0
      • 29 jun 2010 - 21:25
  • Supa

    Posts: 2.714

    Ik denk dat GP Mercedes eens beter aan hun qualify moeten focussen.

    • + 0
    • 27 jun 2010 - 12:42
    • LucaF1

      Posts: 540

      gaan ze ook nog wel doen denk ik. al hoewel MSC deze keer en vorige keer een bere start had.

      • + 0
      • 27 jun 2010 - 16:14

AT Grand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

ATGrand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Test kalender

Bekijk het volledige testschema

WK standen 2026

Bekijk volledige WK-stand

Gerelateerd nieuws

Geef je mening

Wat is jouw eerste oordeel over de nieuwe F1-regels?

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Bahrein
-
Bahrein
6 - 8 maa
Australië
13 - 15 maa
China
27 - 29 maa
Japan
10 - 12 apr
Bahrein
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika
22 - 24 mei
Canada
5 - 7 jun
Monaco
12 - 14 jun
Spanje
26 - 28 jun
Oostenrijk
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix & Circuit
6 - 8 maa
Australië Albert Park
13 - 15 maa
27 - 29 maa
10 - 12 apr
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika Miami International Autodrome
22 - 24 mei
5 - 7 jun
Monaco Monte Carlo
12 - 14 jun
26 - 28 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
Bekijk volledige kalender

Coureursprofiel

  • Team -
  • Punten -
  • Podiums -
  • Grand Prix -
  • Land Duitsland
  • Geb. datum 27 jun 1985 (41)
  • Geb. plaats Wiesbaden, Duitsland
  • Gewicht 71 kg
  • Lengte 1,78 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel
show sidebar