user icon

Canamasas praat met Manor Racing over testrol

  • Gepubliceerd op 08 maa 2016 15:15
  • comments 17
  • Door: Rob Veenstra

Het team van Manor Racing voert gesprekken met Sergio Canamasas over de positie van testrijder. Dat bericht brengt de Spaanse website Caranddriverthef1.com. Manor zou vooral interesse hebben in de financiële bijdrage van Canamasas. Hij geniet namelijk de steun van twee banken en de Spaanse automobielfederatie RFEdeA.

De 27-jarige Spanjaard was de voorbije jaren bepaald geen hoogvlieger in de GP2. Sterker nog, Canamasas geldt als een notoire brokkenpiloot, met als dieptepunt zijn diskwalificatie voor roekeloos rijgedrag in de sprintrace van Italië 2014. Nadien heeft hij zijn leven wat gebeterd en hij stond vorig jaar in Monaco zelfs op het podium voor MP Motorsport, maar na dat weekend wisselde hij nog twee keer van team en scoorde nog slechts één maal punten.

Reacties (17)

Login om te reageren
  • Testrol? Als tester van de stevigheid van de monocoque zeker, a.k.a. Crash Test Dummie.

    • + 2
    • 8 maa 2016 - 15:23
    • TurboSlak

      Posts: 163

      haha ik heb gelachen.

      • + 0
      • 8 maa 2016 - 15:30
  • baziz

    Posts: 499

    Nu gaat het wel erg ver... Zo ver ik weet heeft Canamasas zelfs nog nooit in welke klasse dan ook een race gewonnen. Het is mij echt een raadsel waarom die banken en de Spaanse automobielfederatie hem zouden steunen.

    • + 1
    • 8 maa 2016 - 15:28
  • Caramba

    Posts: 5.786

    Waarom gokken banken altijd op het verkeerde paard?

    • + 1
    • 8 maa 2016 - 15:39
    • M Benz

      Posts: 1.152

      Dat is des banks.......kijk maar hoe ze het doen in het echie ;-)

      • + 3
      • 8 maa 2016 - 15:46
    • omdat het niet hun eigen geld is maar geld van de klanten van de bank.

      • + 2
      • 8 maa 2016 - 23:57
  • AtteH

    Posts: 1.560

    Geloof het of niet, maar ik ben ooit met Ferrari in gesprek geweest voor een testrol! Goede oude tijd was dat nog mensen... Ik had al veel ervaring als voedseltester en na een aantal jaren het voedsel getest te hebben bij de plaatselijke benzinepomp zocht ik het dan ook hogerop. In 1998 kwam die mogelijkheid er dan ook bij Ferrari! Een 19 jarige Nederlander die een testrol zou krijgen bij Ferrari, het zou groot nieuws worden hier! Echter kwam er toen zo'n Chinees langs die bereid was om te betalen voor deze rol, daar waar ik alleen een fles Sonnema kon aanbieden. Ja mensen, ook toen waren er al pay-testers die beroepen af pakten van jonge veelbelovend talent!

    Na deze periode is het hard achteruit gegaan met mij en het is dan ook nooit meer wat geworden in de Formule 1... Heb nog wel jaren lang het voedsel mogen testen bij verscheiden pompen, maar daar hield het ook mee op..!

    • + 4
    • 8 maa 2016 - 15:48
  • Niks gepresteerd en navenant ook al oud en dus zeker geen talent..

    • + 1
    • 8 maa 2016 - 15:54
  • Will Buxton heeft ooit een duidelijke post over Canama(crash)as geschreven:

    willthef1journoPUNTwordpressPUNTcom/2014/09/08/enough-is-enough/

    • + 0
    • 8 maa 2016 - 16:02
  • Maximo

    Posts: 6.749

    Hij zal wel een puissant rijke vader hebben.

    Dan kan er een hoop hoor!

    • + 1
    • 8 maa 2016 - 16:33
  • JV fan

    Posts: 2.068

    Maldonado in het kwadraat :P

    • + 2
    • 8 maa 2016 - 16:51
  • Canamasas. Bijna net zo'n mooie naam als Morbidelli. Altijd welkom, een rijdende chicane wat mij betreft.

    • + 1
    • 8 maa 2016 - 18:00
    • Gianni Morbidelli? Nou daar is een naam die ik lange tijd niet meer heb gehoord, gold niet als overdreven talent maar was volgens mij best een verdienstelijk coureur, een jaar of 3 testrijder bij Ferrari, voor de rest incidenteel wat aardige dingen laten zien in minderwaardig materiaal als Footwork Minardi enzo

      • + 2
      • 9 maa 2016 - 07:44
  • Laat eerst Wehrlein en Rio maar eens kilometers maken lijkt me? (zal wel weer met geld te maken hebben)

    • + 1
    • 8 maa 2016 - 19:16
  • Boutsen

    Posts: 709

    Voor crash tests vind je geen betere. Voor de rest, een dikke nul. Rijdt alleen maar bij de gratie van een grote zak geld. En bovendien is hij een echt gevaar voor andere rijders. Voorbeelden legio. Ik mag hopen dat dit slechts een gerucht is en het daar ook bij zal blijven !

    • + 1
    • 8 maa 2016 - 19:44
    • Inderdaad, was de Maldonado van de GP2 afgelopen jaren.
      En in de F1 heeft de man niks te zoeken, zelfs niet voor een testrol.
      Eerlijkheidshalve moet ik bekennen dat ik hem vorig jaar in Monaco heel mooie dingen heb zien doen. Hij haalde in op plaatsen waar het niemand anders lukte.....

      • + 0
      • 9 maa 2016 - 12:26
  • Ed Drop

    Posts: 164

    betalen voor een test rol..... ach waarom ook niet..... maar dan wordt je volgens mij door de rest van het veld niet serieus genomen....

    • + 1