user icon

McLaren zwengelt Honda-motor in MP4-31 aan

  • Gepubliceerd op 15 feb 2016 08:37
  • comments 18
  • Door: Rob Veenstra

Het team van McLaren heeft in navolging van Ferrari een filmpje online gezet van de zogenaamde fire-up, het voor het eerst opstarten van de motor in de nieuwe auto. Bij Ferrari zaten er nog echt beelden bij, de video van McLaren bevat alleen tekst en geluid. Zo klinkt de Honda-motor in de nieuwe MP4-31.

 

Reacties (18)

Login om te reageren
  • Klinkt alweer iets minder spectaculair als de Ferrari motor op het filmpje, ik hoopte dat het (in mijn oren) spectaculaire geluid van de Ferrari motor kwam door de nieuwe geluidregels omtrent de uitlaat. Nu ik de Honda motor hoor ben ik toch bang dat de hal, de omgeving, en de kwaliteit van de opname van Ferrari, mij valse hoop hebben gegeven. Het galmde wellicht meer dan ik wou hopen.
    Dat de Honda motor minder spectaculair klinkt doordat die wellicht wat minder pk's heeft, geloof ik niet.

    • + 0
    • 15 feb 2016 - 09:08
    • Tifoso

      Posts: 2.897

      Vorig jaar klonk de Honda motor het best van allemaal, als dit maar geen voorbode is voor de rest...

      • + 2
      • 15 feb 2016 - 11:34
  • maxioos

    Posts: 1.697

    Ik ben maar blij dat het geluid mij niet veel kan schelen aangezien ik met 2 gehoorapparaten het toch nooit goed zal horen. Scheelt weer een mogelijke ergernis. Zolang het maar niet zo stil wordt als de FE auto's want daar kan ik nou net nog niet aan wennen.

    • + 0
    • 15 feb 2016 - 09:19
    • Rimmer

      Posts: 8.532

      Misschien dat die gehoorapparaten een software update kunnen krijgen en jij als enige van ons tenminste nog het oude v12 geluid hoort als die turbootjes voorbij komen ;)
      Dan wil ik er ook wel 1 :p

      • + 3
      • 15 feb 2016 - 10:07
    • 1? 2, denk ik, anders hoor je het niet in stereo. ;-)

      • + 0
      • 15 feb 2016 - 10:59
    • Rimmer

      Posts: 8.532

      Haha maar waarom je daar nou weer voor gemind moet worden nbtt?
      Dacht dat Flip weg was.

      • + 0
      • 15 feb 2016 - 12:51
    • Levano

      Posts: 802

      Weer geplust, vond hem wel geinig.

      • + 0
      • 16 feb 2016 - 12:38
  • Jammer dat we geen beelden zien, waarschijnlijk zat Alonso in een klapstoeltje te genieten van de GP2 motorgeluiden.......... ;-)

    • + 0
    • 15 feb 2016 - 09:36
  • Ti2

    Posts: 237

    Ik ben benieuwd of de Honda wederom het meest fijne geluid produceert dit jaar. Vorig jaar klonk-ie by far het meest rauw van alle blokjes.

    • + 1
    • 15 feb 2016 - 10:08
  • Dit of niets is hetzelfde...

    • + 0
    • 15 feb 2016 - 10:09
  • meow-F1

    Posts: 158

    dat gerogel zoals vorig jaar klonk ook wel leuk :P

    • + 0
    • 15 feb 2016 - 10:32
  • WouterP

    Posts: 75

    De daadwerkelijke boodschap: de motor van dit jaar doet het in iedergeval al elf seconden!

    • + 5
    • 15 feb 2016 - 10:44
    • :-)

      • + -2
      • 15 feb 2016 - 10:59
    • Niiek

      Posts: 675

      Zijn wel wat forumleden die de pik op je hebben NBTT, laat ik enigszins de schade proberen te herstellen.. :-)

      OT:
      Leuk die filmpjes, maar nietszeggend natuurlijk.. Wat mij betreft zit er niet zo gek veel verschil tussen deze en die van vorig jaar, maar we gaan het zien! Kan niet wachten op die MP4-31

      • + 0
      • 15 feb 2016 - 13:39
  • Shrek

    Posts: 512

    Oei, veelbelovend: geen bewegende beelden....... ;-)

    • + 0
    • 15 feb 2016 - 14:14
    • Arran

      Posts: 1.117

      Als deze het net zo goed doet als de 2015 wagen, dan heb je ook geen bewegende beelden nodig ;-)

      TBH, ik hoop echt dat ze dit jaar ten minste in de middenmoot rijden minimaal, McLarens horen niet achter in het veld te rijden, vorig jaar was echt beschamend voor ze.
      iets zegt me, dat Honda behoorlijk hard heeft gewerkt om een herhaling te voorkomen, daar heb ik eigenlijk wel vertrouwen in. Al is het om hun eer te redden.

      • + 0
      • 15 feb 2016 - 20:14
  • Op basis van het geluid gok ik dat dit ding er toch wel 950 pk uitgooit. Als het chassis nu maar goed is....

    • + 0
    • 15 feb 2016 - 14:53
  • RaycF1

    Posts: 17

    En stationair draaiende motor, in een fabriekshal, onder optimale omstandigheden. Ik ben nog niet overtuigd. De eerste rijdende beelden maar afwachten.

    • + 0
    • 15 feb 2016 - 23:11

GB Grand Prix van Groot-Brittannië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

GB Grand Prix van Groot-Brittannië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar