user icon

Hakkinen: "Pijnlijk om McLaren te zien zwoegen"

  • Gepubliceerd op 17 dec 2015 13:50
  • comments 9
  • Door: Rob Veenstra

Oud-coureur Mika Hakkinen heeft met pijn en moeite de verrichtingen van zijn voormalige werkgever McLaren in 2015 gevolgd. De Britse renstal was dit seizoen traag en onbetrouwbaar. Niet bepaald de in Woking gewenste droomstart van de hernieuwde samenwerking tussen McLaren en Honda.

Hakkinen zag het met lede ogen aan. "Het was pijnlijk om McLaren zo te zien zwoegen. Iedereen had het over het falen van het team. Het was fysiek veeleisend. Een slecht seizoen van McLaren is echter niet het einde van de wereld. Het is een groot team en ze hebben geweldige mensen aan boord. Met een positieve mentaliteit en de juiste werkethiek zijn ze er zo weer bovenop."

"Dit is niet het einde van McLaren, dit markeert een nieuw begin voor McLaren. De relatie met Honda als motorenpartner is nieuw. Dit jaar is een beproeving geweest, om te zien hoe ze samen de problemen kunnen identificeren en tackelen. Als je nieuwe dingen leert, kun je fouten maken. Van die fouten word je wijzer en daardoor kan je beter worden."

Reacties (9)

Login om te reageren
  • M Benz

    Posts: 1.152

    Ik heb het gevoel dat McLaren volgend jaar nog wel eens kan gaan verrassen..........hun chassis was in ieder geval zeker niet slecht, en als ze het elektrisch/motorische deel op orde hebben dan kan er nog wel eens een leuke verrassing uit 'den hoogen hoedt' worden getoverd!
    Zou trouwens wel leuk zijn, krijgen we mooie gevechten aan de kop met Ferrari en Mercedes, en een druk bevochten middenveld met Williams, Toro Rosse, Force India en McLaren. En Lotus misschien, maar daar geloof ik nu nog niet zo in...
    Ik zeg kom maar op met 2016!!

    • + 1
    • 17 dec 2015 - 14:27
    • Lotus bestaat niet meer, dat is nu Renault met bijbehorende motor

      dus het voordeel van de Mercedes motor hebben ze niet meer en het chassis is daar gewoon niet goed.

      • + 0
      • 17 dec 2015 - 14:59
    • Idd Lotus wel nu Renault, zal het zwaar hebben en denk niet eens dat ze met de middenmoot zullen strijden, eerder met Manor en Haas

      • + 0
      • 17 dec 2015 - 15:30
  • Milli

    Posts: 295

    De McLaren van 2015 zal totaal geen referentie vormen voor 2016 gezien Honda de gehele opstelling van de Motor gaat veranderen. Ze kunnen alleen maar heel veel geleerd hebben van hun falen.

    • + 0
    • 17 dec 2015 - 14:50
  • Ik heb ook met lede ogen staan kijken en hoop van harte dat ze er snel terug bij zijn

    • + 0
    • 17 dec 2015 - 15:27
    • mee eens, en ik ben niet eens fan van dat team, een naam als McLaren en dan met zulke coureurs hoort gewoon voorin mee te strijden, dat is goed voor de sport

      • + 0
      • 17 dec 2015 - 16:27
  • Ze weten waar de problemen zitten, maar ze mochten door de reglementen niets meer veranderen gedurende het jaar. Dus ik vermoed dat ze volgend jaar wel eens een heel stuk sterker kunnen voor de dag komen.

    • + 0
    • 17 dec 2015 - 19:11
    • Beetje opletten, met de tokens die ze hadden konden ze heel wat aanpassen. Het probleem is meer dat je auto op deze motor opstelling was gebouwd en dat pas je niet zomaar even aan...

      • + 0
      • 18 dec 2015 - 06:46
  • ''De relatie met Honda als motorenpartner is nieuw.''

    Nieuw is het niet,maar vernieuwend was 't wel.
    Mclaren Honda zal in 2016 iets beter voor de dag komen,maar ik verwacht er echt geen wonderen van.
    Ze mogen blij zijn als ze een keer of wat Q3 kunnen halen,al denk ik dat zelfs dat een hele opgave wordt

    • + 0
    • 17 dec 2015 - 19:14

BH Grand Prix van Bahrein

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    12:30 - 13:30

    Vrije training 3

    13:00 - 14:00

    Race

    17:00 - 19:00

  • Vrije training 2

    16:00 - 17:00

    Kwalificatie

    16:00 - 17:00

    Snelste ronde

    17:00 - 19:00

BH Grand Prix van Bahrein

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    12:30 - 13:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    13:00 - 14:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    17:00 - 19:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    16:00 - 17:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    16:00 - 17:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    17:00 - 19:00

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Is het houden van sprintraces op zaterdag een verbetering van het Grand Prix-format?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
Bekijk volledige kalender
show sidebar