user icon

Hakkinen: "Pijnlijk om McLaren te zien zwoegen"

  • Gepubliceerd op 17 dec 2015 13:50
  • comments 9
  • Door: Rob Veenstra

Oud-coureur Mika Hakkinen heeft met pijn en moeite de verrichtingen van zijn voormalige werkgever McLaren in 2015 gevolgd. De Britse renstal was dit seizoen traag en onbetrouwbaar. Niet bepaald de in Woking gewenste droomstart van de hernieuwde samenwerking tussen McLaren en Honda.

Hakkinen zag het met lede ogen aan. "Het was pijnlijk om McLaren zo te zien zwoegen. Iedereen had het over het falen van het team. Het was fysiek veeleisend. Een slecht seizoen van McLaren is echter niet het einde van de wereld. Het is een groot team en ze hebben geweldige mensen aan boord. Met een positieve mentaliteit en de juiste werkethiek zijn ze er zo weer bovenop."

"Dit is niet het einde van McLaren, dit markeert een nieuw begin voor McLaren. De relatie met Honda als motorenpartner is nieuw. Dit jaar is een beproeving geweest, om te zien hoe ze samen de problemen kunnen identificeren en tackelen. Als je nieuwe dingen leert, kun je fouten maken. Van die fouten word je wijzer en daardoor kan je beter worden."

Reacties (9)

Login om te reageren
  • M Benz

    Posts: 1.152

    Ik heb het gevoel dat McLaren volgend jaar nog wel eens kan gaan verrassen..........hun chassis was in ieder geval zeker niet slecht, en als ze het elektrisch/motorische deel op orde hebben dan kan er nog wel eens een leuke verrassing uit 'den hoogen hoedt' worden getoverd!
    Zou trouwens wel leuk zijn, krijgen we mooie gevechten aan de kop met Ferrari en Mercedes, en een druk bevochten middenveld met Williams, Toro Rosse, Force India en McLaren. En Lotus misschien, maar daar geloof ik nu nog niet zo in...
    Ik zeg kom maar op met 2016!!

    • + 1
    • 17 dec 2015 - 14:27
    • Lotus bestaat niet meer, dat is nu Renault met bijbehorende motor

      dus het voordeel van de Mercedes motor hebben ze niet meer en het chassis is daar gewoon niet goed.

      • + 0
      • 17 dec 2015 - 14:59
    • Idd Lotus wel nu Renault, zal het zwaar hebben en denk niet eens dat ze met de middenmoot zullen strijden, eerder met Manor en Haas

      • + 0
      • 17 dec 2015 - 15:30
  • Milli

    Posts: 296

    De McLaren van 2015 zal totaal geen referentie vormen voor 2016 gezien Honda de gehele opstelling van de Motor gaat veranderen. Ze kunnen alleen maar heel veel geleerd hebben van hun falen.

    • + 0
    • 17 dec 2015 - 14:50
  • Ik heb ook met lede ogen staan kijken en hoop van harte dat ze er snel terug bij zijn

    • + 0
    • 17 dec 2015 - 15:27
    • mee eens, en ik ben niet eens fan van dat team, een naam als McLaren en dan met zulke coureurs hoort gewoon voorin mee te strijden, dat is goed voor de sport

      • + 0
      • 17 dec 2015 - 16:27
  • Ze weten waar de problemen zitten, maar ze mochten door de reglementen niets meer veranderen gedurende het jaar. Dus ik vermoed dat ze volgend jaar wel eens een heel stuk sterker kunnen voor de dag komen.

    • + 0
    • 17 dec 2015 - 19:11
    • Beetje opletten, met de tokens die ze hadden konden ze heel wat aanpassen. Het probleem is meer dat je auto op deze motor opstelling was gebouwd en dat pas je niet zomaar even aan...

      • + 0
      • 18 dec 2015 - 06:46
  • ''De relatie met Honda als motorenpartner is nieuw.''

    Nieuw is het niet,maar vernieuwend was 't wel.
    Mclaren Honda zal in 2016 iets beter voor de dag komen,maar ik verwacht er echt geen wonderen van.
    Ze mogen blij zijn als ze een keer of wat Q3 kunnen halen,al denk ik dat zelfs dat een hele opgave wordt

    • + 0
    • 17 dec 2015 - 19:14

RU Grand Prix van Rusland

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

RU Grand Prix van Rusland

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar