user icon
user icon

Mercedes sluit de rijen na verdraaiing van feiten

  • Gepubliceerd op 07 dec 2015 12:14
  • comments 16
  • Door: Rob Veenstra

Mercedes-motorsportbaas Toto Wolff heeft gereageerd op de verhalen dat hij niet meer door één deur zou kunnen met teampresident Niki Lauda. Begin vorige maand ging het gerucht dat Lauda op zou stappen door onenigheid met Wolff. Die laatste verkondigt nu aan Autosport: "Dat is klinkklare onzin, rotzooi. Iemand probeert een wig te drijven tussen ons."

Wolff vervolgt: "In elke succesvolle organisatie heb je verschillende standpunten en uiteenlopende invalshoeken. Dat geldt niet alleen voor Niki en mij, maar voor alle werknemers. En van tijd tot tijd gaat het er pittig aan toe, met verhitte discussies. Maar we hebben allemaal hetzelfde doel voor ogen, om het team zo succesvol mogelijk te maken, met een goed functionerend platform."

"Ik heb mijn mening over de Formule 1 bijgesteld. Ik was altijd een emotioneel betrokken stakeholder en dacht dat negatieve uitlatingen niet goed voor de sport waren. Maar als je de kranten nu open slaat, dan gaat het nog steeds over de controverses naast de baan. Zo is het altijd geweest, misschien is het wel een onmisbaar deel van de Formule 1."

"Al zijn sommige dingen wel naar een hoger niveau getild. Het lijkt af en toe wel of mensen vergeten dat ze stakeholders of ambassadeurs van deze sport zijn. De verhalen die iedereen leest zijn vaak een verdraaide weergave van de feiten, bijna zo erg dat ze nadelig zijn voor de Formule 1 en een slechte invloed uitoefenen op bezoekersaantallen en kijkcijfers."

Reacties (16)

Login om te reageren
  • Mika1

    Posts: 1.510

    Ja, Wolff daar doe jij zelf lekker aan mee. Nog nooit een teambaas zo tv geil gezien. Is ergens een scheet gelaten dan is Wolff erbij.

    • + -2
    • 7 dec 2015 - 12:24
    • gp

      Posts: 3.730

      En je gelooft het zelf ook nog!

      • + 0
      • 7 dec 2015 - 12:48
  • Waar rook is,is vuur.

    Waar Toto is,is rook.

    • + -2
    • 7 dec 2015 - 12:42
    • BeaR

      Posts: 1.695

      Die rook wordt ook vaak gemaakt door de media zelf (vaak het kakelende copy/paste journaille) en dan zeggen dat het ergens brand is wel heel erg simpel.

      • + 0
      • 7 dec 2015 - 12:55
    • Marcooooo

      Posts: 466

      Buiten het feit dat ik het niet met je eens ben denk ik dat vuur en Lauda niet samen gaan, dus ook geen rook en Toto dus...

      • + 0
      • 7 dec 2015 - 13:17
  • BeaR

    Posts: 1.695

    Ik lees best wel veel over de F1, maar heb de afgelopen maanden meer het idee gehad dat ik de Privé/Weekend/Story aan het lezen was...

    • + 1
    • 7 dec 2015 - 12:51
    • Hip! Leesmap thuis ?? ;) ;)
      Sorry dat ik je laatst flappie noemde... Excuus!

      • + 1
      • 7 dec 2015 - 21:04
    • BeaR

      Posts: 1.695

      Hahaha. Is goed kerel, but thx. ;-)

      • + 0
      • 7 dec 2015 - 22:16
  • Caramba

    Posts: 5.786

    Nou Wolffie, het probleem is meer dat het te weinig een echte sport is maar meer een tanende show, verstikt door belangen, en waarvan de oorzaken meestal alleen cosmetisch worden aangepakt.

    • + 0
    • 7 dec 2015 - 12:52
  • Marcooooo

    Posts: 466

    Ik ben dan waarschijnlijk één van de weinigen die Tott Wolff wel een goede teambaas vindt. Hij heeft het beste met zijn team voor, treedt naar buiten als hij dat nodig vindt en is nooit te beroerd om e.e.a. nader toe te lichten of juist te ontkennen. Ik vind het 'camerageile' toneelstukje wat Arrivabene opvoert vaak een stuk gemaakter overkomen dan dat van herr Wolff...

    • + 4
    • 7 dec 2015 - 13:19
    • amgbenz

      Posts: 272

      Ben het helemaal met je eens maecoo

      • + 1
      • 7 dec 2015 - 13:39
  • Als Toto vindt, dat er binnen zijn team te weinig ambassadeurs voor de sport zijn, dan moet hij gauw het interview met Max eens bekijken. Een betere ambassadeur is er niet volgens mij

    • + 0
    • 7 dec 2015 - 13:37
  • Gompie

    Posts: 4.951

    "...dan gaat het nog steeds over de controverses naast de baan..." Niet zo vreemd, het seizoen was boring.

    • + -1
    • 7 dec 2015 - 15:06
    • Hmmm, ik heb me weinig verveeld anders.

      Af en toe zag ik een Mercedes en dan dacht ik: ooh ja, die rijden vooraan.

      • + 2
      • 7 dec 2015 - 17:33
  • Arran

    Posts: 974

    Wanneer de races weinig spanning bieden, dan gaat de focus van de media vanzelf zich richten op buiten de baan. dit is een trent die al een tijd gaande is in de F1.
    Iedereen weet dat en realiseert dat, behalve diegene die er echt over gaan..

    Hmm.. heb ik het nu over de F1 of over politiek... dat komt misschien wel er tegenwoordig veel overeenkomsten zijn tussen die twee..
    Bijde Organisaties die totaal de binding kwijt zijn tussen hun Fans/coureurs(achterban)en waar ze voor staan.

    • + 0
    • 7 dec 2015 - 17:36
  • mediF1

    Posts: 2.675

    Ik was altijd een emotioneel betrokken stakeholder en dacht dat negatieve uitlatingen niet goed voor de sport waren. ( komt hij wel laat achter zeg).

    • + 0
    • 7 dec 2015 - 23:43

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Gerelateerd nieuws

AU Grand Prix van Australië

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    02:00 - 03:30

    Vrije training 3

    04:00 - 05:00

    Race

    06:10 - 08:10

  • Vrije training 2

    06:00 - 07:30

    Kwalificatie

    07:00 - 08:00

    Snelste ronde

     

AU Grand Prix van Australië

Lokale tijd 

  • Vrijdagweather-image

  • Vrije training 1

    02:00 - 03:30

    Vrije training 2

    06:00 - 07:30

  • Zaterdagweather-image

  • Vrije training 3

    04:00 - 05:00

    Kwalificatie

    07:00 - 08:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    06:10 - 08:10

    Snelste ronde

    06:10 - 08:10

Geef je mening

Heeft Max Verstappen verstandig gekozen door tot en met 2023 bij Red Bull Racing te blijven?

WK standen 2019

Bekijk volledige WK-stand

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
13 - 15 maa
Australië
20 - 22 maa
Bahrein
3 - 5 apr
Vietnam
17 - 19 apr
China
1 - 3 mei
Nederland
8 - 10 mei
Spanje
21 - 24 mei
Monaco
5 - 7 jun
Azerbeidzjan
12 - 14 jun
Canada
26 - 28 jun
Frankrijk
3 - 5 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Groot Brittannië
31 - 2 aug
Hongarije
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
18 - 20 sep
Singapore
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Japan
23 - 25 okt
Verenigde Staten van Amerika
30 - 1 nov
Mexico (land)
13 - 15 nov
Brazilië
27 - 29 nov
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
13 - 15 maa
Australië Albert Park
20 - 22 maa
3 - 5 apr
Vietnam Hanoi Circuit
17 - 19 apr
1 - 3 mei
Nederland Circuit Zandvoort
8 - 10 mei
21 - 24 mei
Monaco Monte Carlo
5 - 7 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
12 - 14 jun
26 - 28 jun
Frankrijk Paul Ricard
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Groot Brittannië Silverstone
31 - 2 aug
Hongarije Hungaroring
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
18 - 20 sep
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
23 - 25 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
30 - 1 nov
13 - 15 nov
Brazilië Interlagos
27 - 29 nov
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar