user icon

Rosberg richting de 150.000 euro voor goed doel

  • Gepubliceerd op 26 nov 2015 13:21
  • comments 8
  • Door: Rob Veenstra

Mercedes-coureur Nico Rosberg doet zijn stinkende best om zo goed mogelijk te presteren. Niet alleen voor zichzelf, maar ook voor het goede doel. De Duitser is namelijk ambassadeur van Laureus en beloofde voor de Laureus Awards van begin dit jaar dat Mercedes-Benz vanaf de Chinese Grand Prix 100 euro zou doneren voor elke kilometer die hij aan de leiding zou rijden.

De teller staat nu op meer dan 130.000 euro. Afhankelijk van hoe het Rosberg in Abu Dhabi vergaat, zou hij de 150.000 euro kunnen overschrijden. Daarmee helpt Laureus het leven van jonge mensen over de hele wereld te verbeteren. Rosberg: "Het doet me deugd dat #DriveforGood zo'n succes is gebleken. De afgelopen races droegen daar flink aan bij en ik ben blij om het seizoen sterk te eindigen."

"Ik wil daar in Abu Dhabi een mooi sluitstuk aan toevoegen. Niet alleen omdat ik dan met een prettig gevoel de winter in kan, maar ook omdat ik dan veel geld ophaal voor Laureus. Het is een goed doel dat me na aan het hart ligt en ik ben trots dat ik ambassadeur voor deze stichting ben. Het is een bron van inspiratie om te zien wat Laureus allemaal doet voor kansarme kinderen."

Reacties (8)

Login om te reageren
  • Mooi!

    • + 0
    • 26 nov 2015 - 13:50
  • Jacko

    Posts: 94

    Ik vraag mij af waarom altijd anderen met het geld moeten komen bij dit soort zaken. Het is altijd een of andere stinkend rijke sporter. Als het hem zo aan het hart gaat stort hij toch een paar miljoen?

    • + 0
    • 26 nov 2015 - 14:12
    • Wellicht doen ze dat ook maar zonder daar ruchtbaarheid aan te geven. Wel zo netjes.

      Dit is juist om zoveel mogelijk ruchtbaarheid te geven en zo het goed doel zoveel mogelijk onder de aandacht te brengen.

      • + 0
      • 26 nov 2015 - 14:17
    • JM_K

      Posts: 932

      Inderdaad James... door hun publiciteit kunnen zij het makkelijker onder de aandacht brengen. Dat genereert ook inkomsten voor het goede doel... Ook al zou hij niets storten, enkel PR is het toch ook goed?! Hij verbindt z'n er al aan = media-aandacht

      • + 0
      • 26 nov 2015 - 14:35
    • ook voor deze gasten is een paar miljoen nog steeds best veel geld. Als jij 40.000 op de bank zou hebben staan dan is het te vergelijken met 150 euro weggeven als je die 150.000 weg zet tegen wat ongeveer het geschatte vermogen is van Nico. Kortom een paar miljoen zou dan vergelijkbaar zijn dat jij 2000 euro aan een goed doel geeft. Doe jij dat dan ook echt eventjes?

      Schumacher heeft destijds wel $10.000.000 gegeven voor slachtoffers van de Tsunami in Indonesie/Thailand

      • + 0
      • 26 nov 2015 - 15:27
    • JM_K

      Posts: 932

      @ Ioosterbaan... klopt en een goeie vergelijking!

      • + 0
      • 26 nov 2015 - 16:15
    • Commentaar, commentaar dat je iets doet voor het goede doel. Commentaar om commentaar te geven?

      • + 0
      • 26 nov 2015 - 16:53
  • BeaR

    Posts: 1.695

    @ Jacko: ik verbaas mij telkens weer over mensen hoe die kunnen oordelen over andermans portomonnee. Wees blij dat ze iig geven ipv ze zouden veel meer kunnen geven. Lekker makkelijk, geld uitgeven wat niet van jou is en bovendien niet wetende wat zij allemaal nog meer doen voor goede doelen.

    • + 0
    • 27 nov 2015 - 02:33

FR Grand Prix van Frankrijk

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

FR Grand Prix van Frankrijk

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De speciale livery van McLaren voor Monaco is mooier dan de normale kleurstelling van de MCL35M

Coureursprofiel

  • Team -
  • Punten -
  • Podiums -
  • Grand Prix -
  • Land Duitsland
  • Geb. datum 27 jun 1985 (35)
  • Geb. plaats Wiesbaden, Duitsland
  • Gewicht 71 kg
  • Lengte 1,78 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar