user icon
user icon

Massa pleit voor RoC-achtig evenement tijdens F1-weekenden

  • Gepubliceerd op 21 nov 2015 10:25
  • comments 16
  • Door: Johan van den Beld

Felipe Massa kende een korte vrijdag tijdens zijn deelname aan de Race of Champions Nation Cup. De Braziliaan werd in de eerste ronde uitgeschakeld door Team England 1, de latere winnaars van de Nation Cup. Toch ziet Massa een RoC-achtig evenement wel zitten tijdens Formule 1-weekenden, en zou dit volgens hem vooral voor de coureurs erg leuk zijn.

"Formule 1-coureurs hebben een goede relatie met elkaar, en we moeten proberen een beetje meer te genieten tijdens een weekend," vertelde de Braziliaan na zijn deelname gisteravond. "Een evenement als dit is erg leuk, dat vinden alle coureurs. Helaas kunnen wij tijdens Formule 1-weekenden niet op deze manier plezier hebben. Misschien hebben wij zo'n race ook nodig rondom een Formule 1-race"

Felipe Massa neemt vandaag opnieuw deel aan de Race of Champions. De Braziliaan komt dan in de achtste finale uit tegen Jenson Button.

Reacties (16)

Login om te reageren
  • Volgens mij zien veel oudere coureurs het hele F1 gebeuren maar een beetje als een verzetje. Ze hebben nog amper ambitie, het is voor hun geen echte sport meer, waar je er alles aan doet om te presteren.
    Daarom ook dit soort opmerkingen; Massa verveelt zich zelfs een beetje tijdens de F1 weekenden 'het moet leuker'.

    Nee het moet niet leuker voor jullie coureurs worden, het moet leuker voor de toeschouwers worden. We willen kijken naar strijdende gladiatoren op de toppen van hun kunnen, niet naar verveelde rijke mannen die hun rondjes uitrijden en daarna zo snel mogelijk weer naar het hotel om te checken of het salaris al is bijgestort.

    • + 1
    • 21 nov 2015 - 10:33
    • Warlord

      Posts: 2.085

      Alles omdraaien en in een negatief daglicht zetten is ook een vak man.

      "Helaas kunnen wij tijdens Formule 1-weekenden niet op deze manier plezier hebben."

      Hier word natuurlijk mee bedoelt dat ze volledig gefocust zijn op het verslaan van elkaar dat fun er niet echt bij zit.

      • + 1
      • 21 nov 2015 - 13:22
    • JaapB

      Posts: 1.163

      Probleem is gewoon dat de rijders in het hele weekend maar 7,5 uur rijden over 3 dagen en daarbuiten alleen maar bezig zijn met data analyseren en wat interviews geven. Moeten ze gewoon veel anders gaan aanpakken. Misschien dat het ook wel een probleem is van Bernie door weinig toe te staan?

      Ik denk niet dat bijvoorbeeld twitch zomaar kan zeggen we gaan daar eens een live Q@A uitzenden met 1 of meerdere rijders, waarbij mensen dus via twitch chat vragen kunnen stellen.

      • + 0
      • 21 nov 2015 - 14:34
    • Het ProCar idee was leuk. Jammer dat dat nooit is uitgebouwd. Mooie krachtige silhoutteracers bemand door F1 piloten

      • + 0
      • 21 nov 2015 - 14:46
    • manuel

      Posts: 2.895

      Geloof dat Massa ook zei dat de weekenden te lang waren en dat de trainingen wel op zaterdag kon.... en nu weer dit.... hij praat te veel. Ook op de persconferentie in brasil.... hij hoort hem zelf heel graag praten...Ga aub wat anders doen Flipje M

      • + 0
      • 21 nov 2015 - 15:42
    • Ik snap precies wat hij bedoelt Warlord, maar het interesseert me geen reet dat ze niet genoeg plezier hebben. Ze zijn niet op vakantie! Dit is werk. Professionele sport. Fuck plezier en geef ons onze show.

      • + 0
      • 21 nov 2015 - 18:06
  • jacky

    Posts: 3.224

    sinds waneer heb jij een goede relatie met max.

    • + -5
    • 21 nov 2015 - 10:36
    • JV fan

      Posts: 1.875

      Misschien al maanden... 1 onderonsje moet bepalen hoe de relatie tussen coureurs is en blijft ?

      • + 4
      • 21 nov 2015 - 11:26
  • JM_K

    Posts: 709

    Ik denk eerder dat 'oudere' coureurs juist wel willen racen maar het gedoe er omheen minder vinden. Omdat het nieuwe van alles eraf is.
    Ik vind het wel wat, misschien eerst beginnen met de reserve/testcoureurs... kijken hoe dat loopt.

    • + -1
    • 21 nov 2015 - 10:50
  • Is dit dezelfde Massa die onlangs pleitte voor het inkorten van het Grand-Prix-weekend tot twee dagen?

    • + 0
    • 21 nov 2015 - 12:03
    • Dat was Kimi die dat zei...

      • + 0
      • 21 nov 2015 - 16:30
    • en naast dat zou dat misschien wel een goed iets zijn. Minder voorbereiding maakt het spannender over het algemeen

      • + 0
      • 21 nov 2015 - 16:30
    • Nee hoor, niet alleen Kimi. Massa zei het ook.
      Ik wil hier alleen maar mee aantonen dat Massa weer eens inconsequent in de weer is...

      • + 0
      • 21 nov 2015 - 21:13
  • mediF1

    Posts: 2.675

    kun je zien dat hij veel in zijn hokje zit want lang niet alle coureurs hebben een goede relatie met elkaar ,anderzijds heeft het wel een voordeel want dan kun je elkaar eens lekker van de baan beuken als je dat wil .

    • + 0
    • 21 nov 2015 - 12:15
  • He? Massa zegt iets verstandigs haha... Ik vind het wel een goed idee dat naast f1 zoiets op te zetten, tickets zijn al duur genoeg

    • + 1
    • 21 nov 2015 - 14:33
  • Massa for president!

    • + 0
    • 21 nov 2015 - 19:27

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Gerelateerd nieuws

AU Grand Prix van Australië

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    02:00 - 03:30

    Vrije training 3

    04:00 - 05:00

    Race

    06:10 - 08:10

  • Vrije training 2

    06:00 - 07:30

    Kwalificatie

    07:00 - 08:00

    Snelste ronde

     

AU Grand Prix van Australië

Lokale tijd 

  • Vrijdagweather-image

  • Vrije training 1

    02:00 - 03:30

    Vrije training 2

    06:00 - 07:30

  • Zaterdagweather-image

  • Vrije training 3

    04:00 - 05:00

    Kwalificatie

    07:00 - 08:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    06:10 - 08:10

    Snelste ronde

    06:10 - 08:10

Geef je mening

Heeft Max Verstappen verstandig gekozen door tot en met 2023 bij Red Bull Racing te blijven?

WK standen 2019

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team McLaren
  • Punten 37
  • Podiums 0
  • Grand Prix 41
  • Land Groot Brittannië
  • Geb. datum 19 jan 1980 (40)
  • Geb. plaats Frome, Somerset, Groot Brittannië
  • Gewicht 72 kg
  • Lengte 1,82 m
Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
13 - 15 maa
Australië
20 - 22 maa
Bahrein
3 - 5 apr
Vietnam
17 - 19 apr
China
1 - 3 mei
Nederland
8 - 10 mei
Spanje
21 - 24 mei
Monaco
5 - 7 jun
Azerbeidzjan
12 - 14 jun
Canada
26 - 28 jun
Frankrijk
3 - 5 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Groot Brittannië
31 - 2 aug
Hongarije
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
18 - 20 sep
Singapore
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Japan
23 - 25 okt
Verenigde Staten van Amerika
30 - 1 nov
Mexico (land)
13 - 15 nov
Brazilië
27 - 29 nov
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
13 - 15 maa
Australië Albert Park
20 - 22 maa
3 - 5 apr
Vietnam Hanoi Circuit
17 - 19 apr
1 - 3 mei
Nederland Circuit Zandvoort
8 - 10 mei
21 - 24 mei
Monaco Monte Carlo
5 - 7 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
12 - 14 jun
26 - 28 jun
Frankrijk Paul Ricard
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Groot Brittannië Silverstone
31 - 2 aug
Hongarije Hungaroring
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
18 - 20 sep
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
23 - 25 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
30 - 1 nov
13 - 15 nov
Brazilië Interlagos
27 - 29 nov
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar